سوتین مناسب برای ماموپلاستی | مدت زمان استفاده از سوتین ماموپلاستی

سوتین مناسب برای ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی از جراحی های پرطرفدار زیبایی در میان خانم ها به شمار می رود که عموما با هدف تغییر سایز و اصلاح فرم سینه انجام میگیرد. در دوره نقاهت این جراحی یکی از توصیه های مهم پزشکان استفاده از گن یا سوتین های مخصوص ماموپلاستی است.

استفاده از این سوتین ها در دوره مشخصی بعد از جراحی تا زمان رسیدن به بهبودی کامل ضروری بوده و به مراقبت و حفظ فرم سینه ها کمک میکند، در ادامه با سوتین مناسب ماموپلاستی و مدت زمان استفاده از آن بیشتر آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی ماموپلاستی ، مشاوره رایگان و رزرو وقت میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

 

سوتین مناسب ماموپلاستی چیست؟

سوتین جراحی ماموپلاستی یک نوع سوتین طبی، مخصوص افرادی است که به تازگی عمل ماموپلاستی را انجام داده اند یا در حال بهبودی و گذراندن دوره نقاهت این جراحی هستند، این سوتین ها به منظور ترمیم و بهبود محل جراحی بعد از جراحی ماموپلاستی با توصیه پزشک استفاده می شود. حجم و فرم  سینه ها بعد از ماموپلاستی عموما دچار تغییرات شده و این سوتین ها همانند پانسمان عمل کرده و سینه ها را در بهترین حالت ممکن قرار می دهند. استفاده از گن های مخصوص ماموپلاستی کمک زیادی به بهبود سریعتر شرایط فرد در دوره نقاهت جراحی و انجام حرکات روزمره مینماید.

سوتین مناسب برای ماموپلاستیمدت زمان استفاده از سوتین های مخصوص ماموپلاستی

بنا بر توصیه اکثرا متخخصان، فرد باید حداقل تا 6 هفته بعد از جراحی ماموپلاستی از این سوتین ها به طور مرتب استفاده نماید. باید توجه داشت که سوتین های ماموپلاستی نباید خیلی تنگ یا گشاد انتخاب شوند. برای این منظور همواره جراح بیمار را معاینه کرده و بهترین سایز سوتین را برای او تعیین میکند. استفاده از این گن ها باعث می ‌شود پوست و بافت های زیرین آن با هم اتصال پیدا کرده و با صاف شدن پوست ناهمواری های ناحیه جراحی به مرور زمان برطرف شده و از بین می روند.

  انتخاب سوتین ماموپلاستی مناسب

همانطور که اشاره شد انتخاب سوتین ماموپلاستی مناسب از نکات مهم و ضروری دوره نقاهت جراحی به شمار می رود. بهترین راه انتخاب گن یا سوتین مناسب برای افراد مشاوره با پزشک و جراح زیبایی است. چرا که جراح بر حسب شناخت کامل از آناتومی و روند بهبودی فرد بهترین پیشنهاد برای انتخاب سوتین ماموپلاستی را به او  میدهد.

بهترین مرجع تشخیص سوتین ماموپلاستی مناسب مشاوره با پزشک و جراح زیبایی است

انواع سوتین مناسب ماموپلاستی

سوتین و گن های مخصوص ماموپلاستی به چند نوع تقسیم شده و بسته به شرایط هر فرد، با توصیه پزشک تهیه می شوند.

۱)  سوتین ماموپلاستی مناسب جراحی ماستکتومی

جراحی ماسکتومی یا جراحی برداشتن پستان، عموما با هدف پیشیگیری و درمان بیماری های مربوط به سینه خانم ها (مانند سرطان) انجام میشود. این جراحی در دسته جراحی های زیبایی قرار نمی گیرد و در صورت تمایل فرد شرایط و فرم سینه ها در جریان تغییر پیدا می کند.

بعد از ماسکتومی فرد تا چند هفته احساس حساسیت و تورم در سینه خود داشته و عموما پزشکان توصیه به استفاده از سوتین هایی با با بند بسیار باریک، جنس نخی، نرم  و بدون دوخت برای این دسته از افراد می کنند.

2)  سوتین ماموپلاستی مناسب جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی

جراحی کوچک سازی سینه عموما در مواقعی صورت میگیرد که فرد به دلیل افزایش حجم سینه ناشی از افزایش سن و … در انجام امور روزانه و تحرک دچار مشکلاتی نظیر درد ناحیه ی گردن، شانه و درد کمر شده باشد. این دسته از افراد بعد از عمل جراحی باید از سوتین های طبی سوتین نرم و نخی دارای قلاب استفاده کنند.

3)  سوتین ماموپلاستی مناسب جراحی بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی افزایشی

بزرگ سازی سینه یا ماموپلاستی افزایشی عموما به منظور بهبود شکل و فرم سینه و همچنین افزایش اعتماد به نفس افراد با اضافه کردن سیلیون و ایمپلنت به سینه فرد انجام می شود. استفاده از سوتین مناسب ماموپلاستی در این دسته از جراحی ها حداقل تا دو هفته بعد ماموپلاستی الزامی می باشد. سوتین تهیه شده باید از بافت سینه محافظت کرده و حرکت ایمپلنت ها را محدود کند.

سوتین مناسب برای ماموپلاستیبعد از ماموپلاستی افزایشی سینه های فرد متورم، لطیف و نازک شده و نیاز به پوشیدن سوتین مناسب برای حفظ شکل سینه و نگه داشتن پانسمان ضروری می باشد.

چند توصیه برای استفاده از سوتین مخصوص ماموپلاستی

قبل از تهیه سوتین سایز و مدل آن را به جراح زیبایی اطلاع دهید

  • سوتینی تهیه نمایید که زیربغل نداشته و از بافت سینه محافظت نماید
  • استفاده از سوتین طبی را حداقل سه هفته بعد از جراحی ادامه دهید
  • هیچ گاه از سوتین ورزشی به جای سوتین ماموپلاستی استفاده نکنید

مزایای استفاده از سوتین مخصوص ماموپلاستی

 کاهش تورم ناحیه جراحی

پس از عمل ماموپلاستی و لیفت سینه مایعات در زیر پوست جمع شده و باعث به وجود آمدن ورم می شود. در چنین شرایطی هر گونه فشار بر ناحیه جراحی موجب اتهاب و ایجاد تورم می شود.

پوشیدن سوتین ماموپلاستی باعث خارج شدن این مایعات از زیر پوست و در نهایت کاهش تورم می شود.

سوتین مناسب برای ماموپلاستی

  • صافی سطح پوست

یکی از مهمترین خصوصیات سوتین های ماموپلاستی وارد آوردن فشار یکسان به نقاط مختلف سینه و حفظ فرم سینه بعد از جراحی است. این اتفاق باعث می شود ناهمواری های خفیف ناحیه جراحی از بین رفته و سطح سینه صاف شود. همچنین باید دقت داشت که نباید از گن‌ های خیلی تنگ استفاده کرد، چرا که که فشار زیادی به سینه ها وارد شده و نتیجه عکس میدهد.

  • کاهش کبودی

استفاده از سوتین ماموپلاستی باعث می شود زمانی مایعات و خونابه های جمع شده در زیر پوست سریعتر خارج شده و کبودی های ناحیه جراحی بهبود یابند

آیا استفاده از سوتین بعد از عمل ماموپلاستی ضروری است؟

بهتر است که پس جراحی ماموپلاستی از سوتین طبی مخصوص استفاده کنید، زیرا این سوتین ها وزن سینه را به درستی پشتیبانی میکند، و به حفظ شکل طبیعی سینه در حین بهبودی نیز کمک می کند. همچنین در حالی که پانسمان شما را در جای خود نگه می دارد درد و تورم سینه ها را هم کنترل می کند، در نتیجه پوشیدن یک سوتین مناسب، راحت و حمایت کننده پس از جراحی سینه، برای دستیابی به شکل سینه زیبا و مطلوب ضروری است.

سخن آخر

یکی از جراحی های زیبایی که نیازمند مراقبت های پس از درمان می باشد، ماموپلاستی یا جراحی تغییر سایز سینه است. برای مراقبت و حفظ فرم سینه ها بعد از این جراحی پزشکان به افراد توصیه میکنند که از سوتین های مخصوص ماموپلاستی استفاد کنند، سوتین های ماموپلاستی به منظور ترمیم و بهبود محل جراحی بعد از جراحی استفاده می شود، استفاده این سوتین ها تنها با نظر پزشک انجام شده و بسته شرایط جراحی ماموپلاستی متفاوت خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی ماموپلاستی، مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

سوالات متداول

از مزایای استفاده از سوتین های ماموپلاستی به چند مورد اشاره نمایید؟

کاهش تورم ناحیه جراحیصافی سطح پوست – کاهش کبودی ناجیه جراحی

سوتین ماموپلاستی مناسب برای افراد بر چه اساسی انجام می شود؟

انتخاب سوتین ماموپلاستی مناسب برای هر فرد بسته به شرایط جراحی توسط جراح زیبایی انجام می شود.

ماموپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹