اسکار ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟

اسکار ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی

یکی از دلایلی که افراد از انجام عمل براکیوپلاستی از آن واهمه دارند به جا ماندن اسکار ناشی از عمل جراحی می باشد.

ما در این صفحه اطلاعات کاملی درباره اینکه اسکار ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟ گردهم آورده ایم. پس همراه ما باشید تا با این مسئله بطور دقیق و کامل آشنا شوید.

براکیوپلاستی چیست؟

براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو یکی از رایج ترین روش های جوانسازی در میان خانم ها و آقایان می باشد که موجب زیباتر شدن و خوش فرم تر شدن بازو می شود.

در این جراحی زیبایی چربی ها و پوست اضافه بازو برش خورده و بطور کامل برداشته می شود. این جراحی اغلب در خانم ها و آقایان بالای 50 سال مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب نیز نتیجه رضایت بخشی داشته است.

روند جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟

جراحی براکیوپلاستی نیز همچون اغلب جراحی های زیبایی با استفاده از بیهوشی صورت می گیرد. این جراحی به دو روش بدون لیپوساکشن و همراه با لیپوساکشن می باشد.

روش بدون لیپوساکشن مناسب برای افرادی است که لاغر هستند و در ناحیه بازو چربی ندارد. اینگونه افراد تنها قصد دارند پوست اضافه بازویشان از بین برود. در روش همراه با لیپوساکشن چربی های بازو نیز همراه با پوست اضافه جدا شده و بطور کامل از بین می روند.

جهت انجام جراحی براکیوپلاستی ابتدا بیمار بیهوش شده و محل مورد نظر از زیر بازو برش می خورد. پس از آن اگر جراحی همراه با لیپوساکشن باشد چربی های اضافه بازو خارج خواهند شد.

روند جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟اما در صورتی که جراحی بدون لیپوساکشن باشد تنها پوست اضافه برش می خورد. بعد از برش خوردن پوست اضافه نوبت به بخیه زدن می رسد. بخیه ها باید به گونه ای ظریف و با دقت صورت بگیرند که هیچ گونه آثاری از آنها باقی نماند.

پس از ایجاد برش پوست و بافت اضافه بازو جدا شده و محل جراحی با ظرافت ترمیم خواهد شد. در صورت نیاز یک لوله تخلیه به نام درن برای خروج مایعات اضافه در محل عمل تعبیه می شود.

جهت کنترل خونریزی بازوها پس از پانسمان باند پیچی می ‌شود. انجام این عمل به طور متوسط ۲ تا ۳ ساعت خواهد بود.

اسکار ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟

اسکار یا همان رد زخم حاصل جراحی می باشد که وابسته به شرایط مختلف اعم از نوع جراحی، مهارت پزشک، نوع پوست، وضعیت فیزیولوژیک و… در هر فرد متفاوت از دیگری است.

در عمل براکیوپلاستی نیز همچون سایر عمل های زیبایی مدت باقی ماندن اسکار بروی سطح پوست 6 تا 12 ماه می باشد. البته برای برخی افراد این مدت کمتر بوده و اسکار آنها سریعتر از بین می رود.

در تاپ کلنیک از بهترین و مجرب ترین جراحان جهت انجام این عمل جراحی استفاده می گردد. از این رو جراحی به بهترین شکل ممکن انجام شده و تنها اسکار باقی مانده به شرایط بدنی شما وابسته است.

پزشکان ما جهت بهبود سریعتر اسکار ناشی از جراحی مکمل های خوراکی و کرم های ترمیم کننده را تجویز می نمایند که با مصرف آنها اسکار ناشی از جراحی هر چه سریعتر از بین می رود.

عوامل موثر در بهبود اسکار ناشی از براکیوپلاستی

همانطور که در بخش فوق گفته شد بهبود اسکار ناشی از براکیوپلاستی در تمامی افراد یکسان نبوده و در هر قردی متفاوت با دیگری می باشد.

عوامل موثر در بهبود اسکار ناشی از براکیوپلاستیپونزعوامل موثر در بهبود اسکار ناشی از براکیوپلاستی عبارتند از:

  1. اولین و مهم ترین عامل در بهبود اسکار ناشی از جراحی مهارت و تجربه پزشک می باشد. در صورتی که پزشک شما در این جراحی دانش و تجربه کافی را داشته باشد اسکار ناشی از جراحی با سرعت بالایی بهبود می یابد.
  2. طول و موقعیت قرار گرفتن بخیه نیز تاثیر مستقیم بروی اسکار ناشی از جراحی دارد.
  3. از دیگر عوامل مهم در بهبود اسکار ناشی از براکیوپلاستی می توان به نوع پوست بیمار نیز اشاره کرد.
  4. سابقه اسکارهای کلوئیدی، یعنی زخم‌ها بعد از مدتی تبدیل به یک کلوئید می‌شوند. در صورت ابتلا به کلوئید حتما قبل از جراحی این مورد را با پزشک تان مشورت نمایید.
  5. سابقه اسکارهای هایپرتروفیک، منظور کسانی هستند بدن آن‌ها نسبت به بهبود زخم پاسخی غیرعادی می‌دهد و موجب رشد بافت همبند اضافی در محل زخم می‌شود.

نکاتی برای بهبود جای بخیه و اسکارهای بعد از براکیوپلاستی

در این بخش چند نکته مهم را برای شما عزیزان شرح می دهیم که در بهبود جای بخیه و اسکار به شما کمک شایانی می کند.

  1. بعد از جراحی شما وارد دوران نقاهت می شوید. در این دوره لازم است محل زخم را همیشه تمیز نگه داری کنید. مطابق گفته های پزشکتان پانسمان را در تایم مشخص عوض کرده و از مواد ضد عفونی کننده استفاده نمایید.
  2. استفاده از رژیم غذایی مناسب نیز می تواند به شما در بهبود جای بخیه و اسکارهای بعد از براکیوپلاستی کمک کند. مصرف مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، C، E می‌تواند تأثیرات مثبتی روی سلامت پوست شما بگذارند.
  3. در هنگام بهبود زخم، بدن به طور طبیعی شروع به تولید کلاژن و الاستین می‌کند. در معرض مستقیم آفتاب بودن روند تولید این ماده مهم را دچار اختلال می‌کند و این اختلال روی ظاهر پوست شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  4. برخی افراد عادت به دستکاری زخم دارند که همین سبب به وجود آمدن اسکار بروی پوست می شود. تحت هیچ شرایطی زخم های ناشی از جراحی براکیوپلاستی را دستکاری نکنید.
  5. مصرف سیگار و الکل قبل و بعد از انجام جراحی براکیوپلاستی ممنوع می باشد. در صورت مصرف الکل و سیگار روند بهبودی شما کند شده و اثار جراحی مدت طولانی بروی سطح پوستتان باقی می ماند.
  6. و…

نکاتی برای بهبود جای بخیه و اسکارهای بعد از براکیوپلاستینتیجه گیری

اغلب افرادی که به تاپ کلنیک جهت انجام جراحی براکیوپلاستی مراجعه می کنند از ما می پرسند که اسکار ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟ ما نیز تصمیم به شرح این موضوع در مقاله ای گرفتیم.

حال شما می توانید با خواندن مقاله فوق اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آوردید. در صورتی که هنوز هم سوالی در ذهن شما جهت انجام این جراحی باقی مانده بود می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

سوالات متداول

هزینه جراحی براکیوپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی براکیوپلاستی با توجه به کلینیک یا بیمارستان انجام عمل، تخصص و مهارت جراح، وضعیت بازو و پروسه ی جراحی تعیین می شود.

چه مدت بعد از جراحی براکیوپلاستی می توانم ورزش کنم؟

6 هفته بعد از براکیوپلاستی می‌توانید ورزش کنید. حرکات سبک و ملایم مانند راه رفتن در منزل را نیز باید بلافاصله پس از جراحی شروع کنید تا از احتمال لخته شدن جلوگیری شده و به بهبودی کمک کند

چه مدت زمان بعد از جراحی می توان دوش گرفت؟

پس از برداشتن بخیه ها، بانداژها و درن‌های جراحی می توانید دوش بگیرید.

براکیوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹