دوره نقاهت براکیوپلاستی چقدر است؟

دوره نقاهت براکیوپلاستی چقدر است؟

از جدید ترین و رایج ترین جراحی های زیبایی می توان به براکیوپلاستی اشاره کرد که در میان افراد سالخورده طرفداران بسیاری دارد. بسیاری از افرادی که قصد انجام این عمل را دارند از ما می پرسند دوره نقاهت براکیوپلاستی چقدر است؟ حال ما در اینجا قصد داریم به شرح کامل درباره این موضوع بپردازیم.

براکیوپلاستی چیست؟

شاید شما هم برای اولین بار است که نام جراحی براکیوپلاستی را شنیده اید و نمی دانید که این جراحی چیست؟ جراحی براکیوپلاستی در واقع نوعی جراحی زیبایی بوده که موجب کوچک شدن بازو می شود.

در این جراحی زیبایی، پوست و چربی اضافه بازو برداشته می شود تا بازو به شکل زیباتری دست یابد. با انجام دادن جراحی براکیوپلاستی افتادگی و چروک های زیر بازو از بین می روند و بازوی صافی برای شما به وجود می آید.

جراحی لیفت بازو یا همان براکیوپلاستی مناسب برای افرادی می باشد که با افزایش سن دچار شلی و افتادگی در ناحیه بازو شده اند. با انجام این جراحی زیبایی دیگر نگرانی بابت پوشیدن لباس باز را ندارید و با اعتماد به نفس بالا می توانید هر آنچه را که می خواهید بر تن کنید.

مراحل جراحی براکیوپلاستیمراحل جراحی براکیوپلاستی

در بخش فوق بطور کامل و واضح با جراحی براکیوپلاستی آشنا شدید. حال می دانید که این جراحی چیست و به چه علتی صورت می گیرد.

در این بخش نیز ما قصد داریم مراحل جراحی براکیوپلاستی را به شما دوستان معرفی کنیم.

پونزمراحل این جراحی عبارتند از:

  1. اولین مرحله جراحی براکیوپلاستی یافتن پزشک مناسب و دریافت مشاوره از آن می باشد. در حین مشاوره به تمامی نکات گفته شده توسط پزشک گوش کنید و در صورت داشتن بیماری و حساسیت به پزشکتان اطلاع دهید.
  2. پس از آن که تاریخ جراحی مشخص شد و شما جهت جراحی به مرکز مورد نظر مراجعه کردید ابتدا بیهوشی یا بی حسی موضعی صورت می گیرد. پزشک متخصص باتوجه به شرایط شما روش مناسب جهت بی حسی یا بیهوشی را انتخاب می کند.
  3. بعد از آنکه شما بیهوش یا بی حس شدید نوبت به برش می رسد. طول و الگوی برش وابسته به مقدار و موقعیت پوست اضافه بازو می باشد. برش ها ، در بخش داخلی بازو یا بر روی پشت بازو ، بر حسب ترجیح بهترین جراح لیفت بازو در تهران و دامنه گستردگی زیر بغل تا بالای آرنج ، ایجاد می شوند.
  4. بعد از انجام برش مستقیماً از طریق لیپوساکشن چربی های موجود در بازو برداشته می شوند.
  5. پس از تخلیه چربی بافت پشتیبان پایه، سفت می شود و با بخیه های داخلی ، مجدداً شکل داده می شود. لایه سطح پوست نیز با استفاده از بخیه ریز پیوند داده می شود.
  6. سپس بیمار به اتاق ریکاوری و پس از آن به بخش منتقل می شود. در صورتی که حال مساعدی داشت مرخص شده و در غیر اینصورت مطابق خواسته پزشک در بیمارستان باقی می ماند.

دوره نقاهت چقدر است؟

دوره نقاهت براکیوپلاستی بسیار پر اهمیت بوده و باید در این بازه زمانی مطابق خواسته پزشک تان عمل کنید. در اغلب جراحی های براکیوپلاستی دوره نقاهت به یک شکل می باشد مگر اینکه شما دچار مشکل دیگری باشید.

بطور کلی در هفته اول و دوم بعد از جراحی براکیوپلاستی دچار کبودی و درد در ناحیه بازو خواهید شد. این دو هفته بسیار مهم است و شما باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید.

در این دوره جهت درمان سریعتر کبودی ها بهتر است از کمپرس سرد استفاده کرده و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن جدا خوددداری نمایید. در صورتی که درد شدید داشتید با استفاده از داروهای مسکنی که توسط پزشک تجویز شده است می توانید از دردهایتان بکاهید.

در هفته سوم و چهارم میزان درد و کبودی شما تا حد چشمگیری کاهش می یابد و شما می توانید مطابق قبل از جراحی به فعالیت های روزمره تان ادامه دهید. در این بازه تقریبا دوره نقاهت تان اتمام می یابد و تنها اسکار جراحی بروی بازوهایتان موجود می باشد.

مراقبت های بعد از براکیوپلاستیاز بین رفتن اسکار ناشی از جراحی وابسته به عملکرد پوست شما می باشد. اما بطور میانگین حدود 4 تا 6 ماه طول می کشد که اسکار ناشی از جراحی بطور کامل از بین برود.

بعد از گذشت 6 ماه شما می توانید نتیجه نهایی از براکیوپلاستی را مشاهده کنید و از تاثیر آن شگفت زده شوید. در صورتی که قصد انجام این عمل جراحی را دارید می توانید با شماره تلفن 09394216199 تماس برقرار کرده و از مشاورین تاپ کلینیک اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مراقبت های بعد از براکیوپلاستی

همانطور که پیش تر گفتیم براکیوپلاستی بعد از 6 ماه به نتیجه نهایی می رسد و تا چهار هفته نیاز به مراقبت دارد.

پونزحال در اینجا مراقبت های بعد از براکیوپلاستی را برای شما دوستان شرح می دهیم:

  1. بعد از عمل لیفت بازو به مدت 4 هفته نباید بازوهایتان را تا بیشتر از شانه بالا ببرید.
  2. از انجام ورزش های سنگین و بلند کردن اجسامی که وزن بالایی دارند به مدت 4 هفته جدا خودداری نمایید. زیرا اینکار موجب کشیده شدن محل برش خورده می شود.
  3. استفاده از کمپرس یخ می تواند در بهبود کبودی های شما موثر باشد.
  4. آنتی بیوتیک های موضعی و مسکن های ضد درد می تواند در کاهش درد به شما کمک کند. البته بهتر است در هنگام بروز درد جهت رفع آن با پزشک معالج تان مشورت نمایید.
  5. از مصرف الکل و دخانیات جدا خودداری نمایید.
  6. حداقل تا 2 ماه بعد از انجام براکیوپلاستی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید
  7. و …

دوره نقاهتنتیجه گیری

براکیوپلاستی یکی از جدیدترین جراحی های پلاستیک بوده که موجب جوانسازی و افزایش اعتماد به نفس می شود. این جراحی معمولا برای افراد میانسال مناسب می باشد و دوره نقاهت نسبتا ساده ای دارد.

در این جراحی زیبایی چربی ها و پوست اضافه بازو بطور کامل حذف شده و ظاهر زیبایی به شما تقدیم می گردد. شما می توانید جهت انجام این جراحی با مشاوران ما در تاپ کلینیک در تماس باشید.

سوالات متداول

عمل براکیوپلاستی برای چه کسانی مناسب نمی باشد؟

افرادی که اضافه وزن بالایی دارند برای انتخاب عمل براکیوپلاستی مناسب نمی باشند. زیرا با تغییر وزن شکل ظاهری بازو دچار مشکل می شود. علاوه بر آن افرادی که اعتیاد به دخانیات و الکل دارند نیز بهتر است قبل از انجام این جراحی اقدام به ترک نمایند.

عمل براکیوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی، کسانی که بافت باوزی آن ها شل شده و افتاده است، می توانند از این روش استفاده کنند. کسانی که به خاطر دلایلی مثل چاقی، لاغری و یا بیماری به این مشکل دچار شده باشند، کاندید مناسبی برای براکیوپلاستی هستند.

چه مدت زمان بعد از عمل براکیوپلاستی می توان به محل کار بازگشت؟

شما می توانید یک هفته بعد از جراحی براکیوپلاستی به محل کارتان باز گردید به شرط آنکه نکات لازم دوره نقاهت را در نظر داشته باشید.

براکیوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹