رینوپلاستی بینی گوشتی

پوست بینی یکی از مهم ترین اجزای آن است که علاوه بر پوشاندن قسمت های زیر آن، تعیین کننده اصلی گوشتی بودن یا نبودن بینی است.

به طور کلی بینی گوشتی به بینی گفته می‌شود که غضروف بسیار کمی داشته و پوست آن بسیار ضخیم باشد. در رینوپلاستی بینی، عمده کار بر روی بافت سخت یعنی استخوان انجام می شود و اصولا هیچ گونه دستکاری بر روی پوست، صورت نمی پذیرد.رینوپلاستی گوشتی

کوچک شدن نوک بینی برای همه افراد به خصوص افرادی که بینی گوشتی دارند، بسیار مهم است و آن جایی که نوع بینی تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه جراحی آن دارد.

متقاضیان جراحی های زیبایی بینی باید قبل از انجام جراحی مشاوره های مورد نیاز خود را درخصوص آن دریافت کنند و همچنین از گوشتی بودن بینی خود اطمینان حاصل کنند.

در این مقاله قصد داریم رینوپلاستی بینی های گوشتی را بیشتر بررسی کنیم و با ویژگی ها و نحوه جراحی بینی های گوشتی آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

رینو پلاستی چیست؟

رینو پلاستی از دو کلمه رینو به معنی بینی و پلاستی به معنی زیباتر کردن یا اصلاح کردن گرفته شده است، در این جراحی استخوان داخل بینی، غضروف و دیواره های کناری بینی را صاف می کنند تا از گرفتگی بینی جلوگیری شود و تنفس راحتی داشته باشید، و همچنین به زیبایی فرد نیز افزوده میشود.

انواع عمل زیبایی رینوپلاستی

  • رینوپلاستی بینی استخوانی

جراحی بینی های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک و غضروف مقاوم جزو ایده آل ترین نوع جراحی های بینی هستند و غالبا نتایج مطلوب و مورد رضایتی را به همراه دارند.

  • رینوپلاستی بینی گوشتی

جراحی بینی های گوشتی جزو مشکل ترین و پیچیده ترین نوع جراحی های بینی است و باید توسط بهترین جراح بینی انجام شود تا نتایج مطلوب را ایجاد نماید چرا که بینی گوشتی پوست ضخیم ، بافت و غضروف ضعیفی دارد.

هر فردی در ناحیه بینی دارای یک نوع ساختاری است که همانطور که گفتیم، ساختار بینی ها به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می شود. شما می توانید با توجه به چند ویژگی گفته شده در زیر مدل بینی گوشتی را تشخیص دهید:

  • ضخیم بودن پوست روی بینی
  • ضعیف بودن غضروف
  • چرب بودن پوست بودن
  • پهن بودن نوک بینی
  • پهن‌تر، ضخیم تر و بلند تر بودن پره های بینی

رینوپلاستی بینی های گوشتی

قبل از انجام رینوپلاستی حتما مشاوره های قبل از جراحی را انجام دهید تا در درجه اول از گوشتی بودن بینی اطمینان حاصل کرده و در درجه دوم نسبت در انتخاب جراح و روش عمل به قطعیت برسید.

همان طور که پیش از این گفتیم، در بینی های گوشتی بافت استخوانی و غضروفی ضعیف‌تر است و در نتیجه نمی تواند پوست ضخیم و سنگین را روی خود نگه دارد. به همین دلیل بینی حالت کوفته و بدشکلی پیدا می‌کند.

بنابراین، در این رینوپلاستی بینی های گوشتی علاوه بر این که غضروفی از بینی برداشته نمی‌شود، غضروف های کمکی یا گرافت گذاشته شده تا آن ها را تقویت کنند.

در نتیجه بینی استحکام بیشتری یافته و شکل و فرم بهتری پیدا می‌کند. این گرافت ها معمولا از داخل بینی خود فرد برداشته می شوند.

عکس بینی گوشتی

نحوه عمل جراحی بینی های گوشتی

  1. پزشک بیهوشی داروهای مورد نیاز برای بیهوشی عمومی را به بیمار می‌دهد.
  2. بعد از بیهوشی بیمار جراح رینوپلاستی، بینی گوشتی را با توجه به روش باز یا بسته، که از قبل تعیین شده است، شروع می‌کند.
  3. معمولا برای تقویت غضروف بینی گوشتی، جراح غضروف میانی را به نوک بینی می آورد، تا نوک بینی بیمار حالت مناسبی پیدا می‌کند.
  4. جراح پس از فرم دادن به استخوان بینی، چربی‌های اضافه را برمی‌دارد.
  5. در نهایت باید زخم‌های ایجاد شده به شکل کاملا حرفه‌ای بخیه بخورند تا اثری از زخم باقی نماند، برای زخم‌های داخلی معمولا از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌کنند. اما بخیه‌های زخم‌های خارجی به گونه‌ای هستند که بعد از چند روز باید کشیده شوند.

برای همین هست که باید حتما این جراحی را نزد جراح متخصص انجام دهید تا اسکار جراحی باقی نماند و نتایج دلخواه  و مطلوب بعد از جراحی حاصل شود.

مراقبت های بعد از رینوپلاستی بینی های گوشتی

برای نتیجه بهتر از عمل رینوپلاستی، مراقبت های زری را بعد از عمل انجام دهید:

  • بعد از جراحی برای کاهش تورم و کبودی حداقل تا ۲۴ ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • مصرف نمک را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  • تا دو هفته بعد از جراحی استعمال دخانیات را کنار بگذارید.
  • هنگام دراز کشیدن و استراحت سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید. برای این کار می توانید از چند بالش استفاده کرده و آن ها را زیر سر خود قرار دهید.

بینی گوشتی

مناسب ترین سن برای رینوپلاستی بینی های گوشتی

به طور کلی همه جراحی های بینی باید بعد از پایان سن بلوغ انجام شوند. یعنی دقیقا زمانی که رشد اجزای صورت بخصوص بینی به تکامل خود رسیده باشد.

بر این اساس همه افراد به جز موارد خاص مانند افرادی که به انحراف بینی، عیوب مادرزادی بینی و انسداد تنفسی دچار شده اند، باید تا پایان سن بلوغ صبر کنند.

تزریق کورتون بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی

بعد از رینوپلاستی بینی های گوشتی، برای کاهش تورم اقدامات مختلفی انجام می‌شود. اگر بعد از عمل بینی در نواحی معینی مانند نوک بینی، حتی بعد از گذشت یک الی دو هفته همچنان تورم وجود داشته باشد، می توان به بینی کورتون تزریق کرد.

تزریق آمپول کورتون طی دو مرحله تزریق سطحی و عمقی انجام می‌شود که تزریق آن هم حتماً باید توسط جراح بینی صورت بگیرد. چون در تزریق های سطحی به خاطر نازک شدن پوست امکان تغییر رنگ و یا زخمی شدن آن وجود دارد.

نتیجه بخش بودن رینوپلاستی بینی های گوشتی

به طور کلی هیچ چیز در رینوپلاستی بینی های گوشتی قطعی نبوده و نتایج این جراحی تقریبا نسبی است.

البته می‌توان امید بسیار زیادی داشت که فرم بینی نسبت به قبل تغییر بسیار زیادی پیدا کرده و تا حد زیادی بهبود پیدا کند. اما به طور کلی نمی توان این بینی ها را خیلی کوچک و ظریف کرد.

در واقع فرم این بینی ها نسبت به قبل بهتر خواهد شد و از آن حالت بی شکل و پهن، به ظاهر بهتری می رسند. اما نمی توان فرم های فانتزی را روی آن ها اجرا کرد.

چون در جراحی های بینی، عمده کار روی بافت استخوانی و غضروفی انجام می شود و بافت نرم از جمله پوست خیلی قابل دستکاری نیست.

به عبارت دیگر تا هر چقدر که بخواهیم می توانیم از قسمت های استخوانی و غضروف برداریم ولی بافت پوست را نمی‌توان خیلی دستکاری کرد. با برداشتن بیش از حد پوست، استخوان و غضروف شکل بینی می شود.

به همین دلیل بینی های گوشتی را می‌توان به فرم دلخواه نزدیک کرد اما انتظار کوچک شدن بیش از حد آن ها امید واهی است.

توصیه جراحان تاپ کلینیک

اکثر افراد بر این اعتقاد هستند که بعد از جراحی بینی گوشتی، بینی گوشت اضافه می آورد و ظاهر آن نا مطلوب خواهد بود.

اگر شما نیز از این موارد می ترسید باید بگوییم که اگر مراقبت های بعد و قبل از عمل را رعایت کنید این عمل موفق آمیز خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با شرایط جراحی بینی های گوشتی آشنا کنیم.معمولاً بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی سختی بیشتر همراه دارد. چرا که غضروف های بینی های گوشتی بسیار ضعیف است و توانایی اعمال تغییرات بیش از اندازه مناسب را ندارند.  پس اگر مدل بینی شما گوشتی است، برای رینوپلاستی بینی گوشتی باید دقت کافی به خرج دهید و عجولانه تصمیم نگیرید، شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که بینی شما به بهترین و جدیدترین شیوه جراحی خواهد شد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول رینوپلاستی بینی های گوشتی

آیا جراحی بینی گوشتی با لیزر نتیجه خوبی دارد؟

بله، اما جراحی بینی با لیزر نتیجه خوبی نداشته وعوارضی در ناحیه اطراف بینی و پوست ایجاد می کند.

تورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

در جراحی بینی گوشتی به دلیل ضخامت پوست بینی، تورم آن بین 6 الی یک سال طول می کشد.

آیا در جراحی بینی گوشتی امکان بازگشت وجود دارد؟

بله، برای بازنگشتن بینی به حالت اولیه باید مراقبت های بعد و قبل عمل را به خوبی رعایت کنید.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹