شرایط عمل زیبایی بینی

همه ما همواره به دنبال جلب توجه و زیباتر شدن چهره مان هستیم. گاها شنیده ایم یا در مطالب سایت خوانده ایم که برای عمل زیبایی بینی یا هر عمل دیگر باید سلامت عمومی جسمی داشته باشیم.

اما برخی از افراد از عارضه های خفیفی برخوردار هستند و می خواهند بدانند که آیا این عمل را می توانند انجام دهند یا انجام این عمل برای آن ها خطرناک نخواهد بود؟

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد شرایط جسمی، روحی، شرایط عمل در کشورهای مختلف و مواردی از این قبیل را در اختیارتان قرار دهیم با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

هدف از جراحی بینی چیست

هدف کلی از جراحی بینی می تواند، تغییر شکل، اندازه و ظاهر کلی بینی باشد، نمونه ای از درخواست های متداولی که بیماران از جراحان خود خواستند عبارت است از اینکه:

  • بینی کج شان را صاف کنند.
  • نوک بینی را تغییر دهند.
  • استخوان بینی را باریک کنند.
  • سوراخ بینی را گشاد یا تنگ کنند.
  • زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهند.

شرایط جراحی عمل بینی

جراحی بینی و مزیت های آن برای افراد سبب شد تا افراد تحقیقات و جستجو های فراوانی برای پیدا کردن بهترین راهکار داشته باشند. یکی از مواردی که قبل از جراحی همواره مورد تحقیق بوده، شرایط جراحی بینی بوده است.

طی فرآیند جراحی بینی، پزشک و جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای داشتن ظاهری مطلوب و مناسب کاندیدای جراحی برای مردان و زنانی که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، تغییر می دهد.

از این رو جراحی بینی برای زیبایی مطمئناً راهی مناسب و موثر برای آن ها برای بدست آوردن ظاهری مناسب است. با جراحی بینی می توان نقص های ساختاری و موارد و مشکلات ناشی از انحرافات در بینی یا مشکلات تنفسی را نیز حل کرد.

اما با همه این تفاسیر شرایط جراحی بینی چه می تواند باشد؟ و افراد چرا به این عمل روی می آورند؟

شرایط جسمی برای عمل بینی

شرایط جسمی برای عمل بینی

قبل از جراحی بینی فرد باید طی جلسه مشاوره ای که با پزشک خود دارد از شرایط جسمانی خود برای انجام جراحی بینی اطلاع داشته باشد. به همین منظور پزشک قبل از انجام عمل زیبایی بینی از شما می خواهد تا آزمایشاتی را انجام دهید.

طی انجام آزمایشات اگر هیچ مشکلی از قبیل مشکل کم خونی و … را نداشته باشید می توان گفت شما آماده انجام جراحی هستید.

عمل جراحی بینی برای افراد با مشکلات قلبی

یکی از آزمایشاتی که برای جراحی بینی انجام می شود آزمایش راجع به سلامتی قلب افراد است. افرادی که مشکلات قلبی دارند، کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نیستند.

چرا که این افراد دارای استرس و هیجانات ناشی از بیماری در حین یا قبل عمل هستند و می تواند برای پزشک تجربیات گرانی را به بار آورد. افراد توسط پزشک حتماً از این نظر سنحیده می شوند و مشکلات خاص قلبی و عروقی در نظر گرفته شده، سپس فرد می تواند عمل زیبایی را انجام دهد.

در صورت داشتن مشکلات قلبی و عدم اطلاع به پزشک، در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل چه کوچک و چه بزرگ در حین انجام جراحی زیبایی بینی یا بعد از اتمام آن، به هیچ عنوان مسئولیتی در قبال این مشکلات برای پزشک یا افراد حاضر در حین جراحی نخواهد داشت و تمامی مشکلات بر عهده خود فرد و مسئول به وجود آمدن آنها است.

پس قبل از هرکاری تمامی مشکلات خود را با پزشک در میان بگذارید.

عمل جراحی بینی برای افراد دیابتی

از دیگر مواردی که باید در سلامت جسمانی قبل از جراحی بینی در نظر گرفته شود عدم ابتلای فرد به دیابت و فشار خون است. در صورتی که هر دو این بیمارها یا یکی از این دو برای فرد اتفاق بیفتد، پزشک با توجه به آزمایشات انجام گرفته و در صورت داشتن مشکل جدی انجام عمل برای این دسته افراد ممنوع خواهد شد.

شرایط روحی برای عمل بینی

عمل جراحی بینی برای بیماران تنفسی

افرادی که دارای سابقه ی بیماری ذارت الریه یا بیماری های تنفسی هستند باید مانند بیماران دیابتی و کسانی که دارای فشار خون هستند تمامی مدارک و سوابق پزشکی خود را به طور کامل در اختیار پزشک متخصص خود قبل از عمل قرار دهند تا حین انجام جراحی زیبایی بینی هیچ مشکلی برای آن ها و پزشک اتفاق نیفتد.

در نظر بگیرید که فرد مبتلا به یکی از این بیمارها هست و به پزشک خود اطلاعی نداده است و پزشک با فرض سالم بودن فرد اقدام به جراحی وی می نماید و حین عمل مشکل تنفسی یا بیمار با افت قند خون مواجه می شود، در این صورت پزشک نمی تواند به طور دقیق به بررسی مشکل پیش آمده به پردازد و زمان لازم است تا مشکل را عارضه یابی و رفع کرد.

پس با دانستن این نکته، تمامی موارد خواسته شده را به اطلاع پزشک خود برسانید.

عمل جراحی بینی برای افراد سیگاری

افرادی که دخانیات یا نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند نیز باید دو هفته قبل از جراحی این موارد را ترک کنند. به طور کل، نباید هیچ چیز را از پزشکان مخفی کنید، چرا که کوچک ترین نقصی می تواند بزرگ ترین مشکلات را هم برای شما و هم برای پزشکتان به وجود آورد.

پس تمامی موارد خواسته شده توسط پزشک را قبل، حین یا بعد از عمل در نظر بگیرید.

شرایط روحی برای عمل بینی

شرایط روحی برای انجام جراحی بینی مانند شرایط جسمانی بسیار مهم است. افراد باید از نظر روحی نیز آمادگی های لازم برای انجام عمل زیبایی بینی را نیز داشته باشند.

افرادی که بیماری روحی خاصی مانند افسردگی را دارند توسط پزشک اجازه انجام عمل جراحی بینی را نخواهند داشت و افراد ملزم به اطلاعات از دستورات پزشک هستند.

باید توجه داشت که عدم صداقت توسط بیمار و عدم اطلاع به پزشک در مورد بیمارهای روحی به هیچ عنوان مسئولیتی برای پزشک و افراد دیگر نداشته و مسئولیت تمامی موارد ذکر شده بر عهده خود فرد می باشد.

شرایط روحی برای عمل بینی

شرایط سنی برای عمل بینی

داشتن شرط سنی برای عمل زیبایی بینی یکی دیگر از شروط لازمه برای جراحی است. معمولاً افراد باید شرایط سنی خوبی نیز برای جراحی داشته باشند. افرادی که سن آن ها بالای 18 سال است می توانند جراحی بینی را انجام دهند و تا 55 الی 60 سالگی می تواند این شرایط نیز ادامه یابد.

علاوه بر شرایط سنی افراد نیز باید شرایط روحی و جسمانی مناسبی داشته باشند تا به توانند از مزایای عمل بینی برخوردار شوند. عمل بینی برای افرادی که سن مناسب و سلامت کامل دارند انجام می گیرد.

البته این جراحی معمولاً برای افراد زیر 18 سال که هنوز به بلوغ جسمی کامل نرسیده اند و دچار استرس های شدید شده و هم چنین در سنین رشد قرار دارند با تشخیص پزشک متخصص و هم چنین برای افرادی که بالای 60 سال هستند باز با تشخیص پزشک جراح انجام نمی گیرد، مگر در موارد خاص مانند شکستگی بیش از حد یا نیاز به جراحی زیبایی در صورت از بین رفتن بینی، پزشک مجبور به جراحی شود.

شرایط بیمه برای عمل بینی

بیمه در ایران به دو شکل بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی است که با هدف درمان و کمک به بهبود شرایط مالی فرد برای او در نظر گرفته می شود. هزینه های زیبایی بینی بیشتر برای کمک به وضعیت زیبایی فرد در نظر گرفته می شوند و این کار یعنی افزایش زیبایی فرد، برای بیمه تعهدی نداشته و بیمه هیچ میزان از هزینه جراحی بینی را بر عهده نمی گیرد.

اما اگر بینی خود را به منظور درمان مانند مشکلات تنفسی و مواردی مشابه که هدف از درمان باشد مورد جراحی قرار دادید، می توان گفت بیمه هزینه های درمانی شما را پرداخت خواهد کرد اما هزینه های جراحی زیبایی بر عهده خود فرد خواهد بود.

چرا باید شرایط کامل را برا عمل بینی داشته باشیم؟

چرا باید شرایط کامل را برا عمل بینی داشته باشیم؟

اگر خواهان جراحی بینی هستید باید شرایط کامل برای انجام این جراحی برای نتیجه گیری مطلوب را داشته باشید. اگر یکی از شرایط کافی برای انجام جراحی در شما وجود نداشته باشد می تواند آسیب های جسمی و روحی شدیدی را بعداً برای شما داشته باشد.

به همین منظور شما باید تمامی اطلاعات لازم برای جراحی را قبل از جراحی طی جلسه مشاوره داشته باشید تا بتوانید برای انجام عمل آمادگی های لازمه را کسب کنید. جراحان و مشاوران تاپ کلینیک تمامی موارد لازمه برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی را قبل از جراحی در اختیار بیماران خود قرار می دهد.

با کمک این اطلاعات شما می توانید تصمیم درست و قاطع خود را برای جراحی بگیرید. به طوری که قبل از جراحی سلامت جسمی و روحی فرد توسط پزشک متخصص تایید شده و هر گونه اختلال یا بیماری خاص در همان جلسات اولیه مشاوره قبل از عمل بررسی می شوند.

در صورت بروز هرگونه اختلالات خاص، این تشخیص پزشک است که بیمار می تواند مورد جراحی قرار گیرد یا نه.

همانطور که اشاره کردیم عواملی همچون مشکلات قلبی عروقی، دیابت، ذات الریه و مشکلات تنفسی می توانند از جمله عوامل متوقف کننده جراحی زیبایی بینی باشند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار نیز می تواند نوع پوست بینی باشد.

افرادی که پوست بینی ضخیم یا خیلی نازک دارند، مناسب برای جراحی بینی نمی باشند و نمی توان برخی اقدامات جراحی و ظریف کاری های جراحی زیبایی بینی را در این افراد مورد استفاده قرار داد.

بنابراین، بهتر است برای جراحی تمامی موارد را در نظر بگیرید و تمامی توصیه ها و تجویزهای  پزشک خود را رعایت کنید. اگر شرایط کافی و کامل برای انجام عمل بینی را داشتیم، می توانیم انجام این عمل را شروع کنیم.

در صورت نداشتن شرایط لازم چه باید کرد؟

داشتن شرایط لازم برای هر جراحی، لازمه آن عمل است. افرادی که یکی از شرایط ذکر شده را نداشته باشند، معمولاً برای تغییر در چهره خود باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند تا بتوانند حائز شرایط باشند.

در صورتی که شما کاندیدای مناسبی برای عمل زیبایی نیستید، باید در مرحله اول دلیل نداشتن شرایط لازم را بدانید سپس می توانید با مشورت با پزشک خود شرایط را برای محیا ساختن انجام عمل زیبایی بینی فراهم آورید.

به عنوان مثال، فردی که دارای مشکل قلبی و عروقی است باید تمامی آزمایشات مربوط به قلب را داده و اگر پزشک صلاح دانست به انجام عمل زیبایی بینی بپردازد. در غیر اینصورت، باید به دنبال راهکار مختلف برای حل مشکل خود باشد که توسط پزشک ارائه می شود.

در صورت نداشتن شرایط لازم چه باید کرد؟

شرایط عمل بینی در ترکیه

ترکیه مانند ایران از جمله کشورهای مهم و موفق در جراحی پلاستیک از جمله جراحی زیبایی بینی و سایر جراحی های پلاستیک است. این کشور که یکی از کشورهای مهم در امر گردشگری است نه تنها برای گردش بلکه برای درمان نیز از سرتاسر جهان توریست دارد و برای همه به خوبی شناخته شده است که قیمت های این کشور بخاطر جذب توریست نسبت به سایر کشورهای دیگر اقتصادی و مقرون به صرفه است.

پیشنهادها و افرهای بیمارستان ها و کلینیک های ترکیه ای بسیار عالی بوده، به طوری که از زمان ورود گردشگران خارجی و عرب ها به فرودگاه ترکیه تا زمان خروج از این کشور، برنامه های ویژه برای بیمار تعیین می شود و هزینه های بیمار نیز اقتصادی خواهد بود.

جراحان پلاستیک تورک نیز در این زمینه بسیار کارآمد بوده و زمینه های تخصصی خود را در این رشته گذرانده اند.

در طی سال های گذشته با توجه به رشد گردشگری در این کشور، پزشکان توانسته اند گواهی های لازمه را داشته باشند و با توجه به تجربه کسب کرده، به توانند با مهارت و ظرافت خاص عمل زیبایی بینی را انجام دهند.

می توان گفت اکثر توریست های خارجی و عرب ها به خاطر اقتصادی بودن و همچنین افرهای ویژه این کشور را برای درمان یا جراحی زیبایی انتخاب می کنند.

هزینه های جراحی زیبایی با محل اقامت و خدمات در ترکیه بسته به نوع عمل جراخی بینی متفاوت است و اگر پیشنهادات ویژه تر نیز شود، شاهد افزایش قیمت نیز خواهیم بود.

در جراحی بینی بیمار از نظر سلامت جسمی و روحی و همچنین داشتن سن مناسب چک شده و آزمایشات لازمه از وی گرفته خواهد شد تا هیچ مشکلی برای وی در حین انجام عمل پیش نیاید.

در صورت نداشتن شرایط لازم چه باید کرد؟

توصیه جراحان تاپ کلینیک

توجه داشته باشید که در مورد عمل جراحی بینی تنها یک جراح می تواند به شما کمک کند و مشاوره لازم را برای عمل به شما بدهد. توجه داشته باشید که اگر شرایط خاصی برای این عمل دارید حتما با یک جراح باسابقه و ماهر در این زمینه مشورت کنید.

اگر خواهان انجام این عمل هستید و فکر می کنید شرایط لازم را ندارید نگران نباشید حتما با ما تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را به شما بدهیم.

نتیجه گیری

در این مطلب در مورد شرایط عمل بینی به طور کامل صحبت کردیم. توجه داشته باشید اگر بیماری خاصی دارید شرایط برای شما فرق می کند و ما توضیح دادیم که این شرایط برای این افراد چگونه است. شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که بینی شما، به بهترین و جدید ترین شیوه جراحی خواهد شد.

همه ی شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی ما در اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و یا تماس با شماره 09394216199 از مشاوره و راهنمایی رایگان ما بهره مند شوید.

سوالات متداول شرایط عمل بینی

چه مدت زمان نیاز است تا بتوانیم شاهد نتیجه مطلوب و نهایی باشیم؟

شرایط درمان برای هر کس متفاوت است ولی در کل نتیجه نهایی می تواند تا یک سال به طول بیانجامد. البته تغییرات حاصل از جراحی ها می توانید در همان هفته های اولیه مشاهده کنید.

آیا احتمال باقی ماندن جای زخم و برش ها بطور دائم وجود دارد؟

تقریبا در تمامی جراحی های پلاستیک، احتمال ماندن جای زخم وجود دارد اما جراحی بینی با توجه به روش های انجام شده این احتمال را به صفر رسانده است. اگر روش جراحی به روش بسته باشد جای هیچ زخمی را مشاهده نخواهید کرد.

جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان جراحی بینی بسته به وضعیت بیمار و تکنیک پزشک برای اهداف جراحی می تواند 1 الی 2 ساعت زمان بر باشد که البته برای برخی از افراد می تواند بیشتر نیز باشد.

آیا من برای جراحی بینی خیلی پیر هستم؟

به طور معمول افراد بالای 18 سال و تا سن 60 سال می توانند عمل بینی را انجام دهند. اگر خواهان تغییر شکل هستید و مشکلات خاصی ندارید، شرایط سنی برای عمل وجود ندارد.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹