دانستنی هایی در مورد فواید و مزایای عمل بینی

فواید رینوپلاستی

امروزه افراد بسیاری برای افزایش زیبایی ظاهر یا ایجاد تغییر، دست به دامن جراحان پلاستیک می شوند و به این ترتیب با ایجاد تغییر در سایز یا شکل بینی شان تصمیم می گیرند زندگی جدید و متفاوتی را تجربه کنند.

جراحی بینی یکی از رایج ترین جراحی هایی است که امروزه در کشور ما رواج پیدا کرده که این عمل برای کوچک کردن بینی، بزرگ کردن بینی، برداشتن قوز بینی، عمل بینی گوشتی، عمل انحرافی بینی، عمل بینی استخوانی، کوچک کردن سوراخ بینی، تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا و اصلاح عیوب دیگر انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رینوپلاستی و جراحی بینی و دریافت مشاوره های زیبایی میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

دو روش کلی برای انجام عمل بینی

روش های انجام عمل بینی:

  • روش باز به روشی گفته می شود که بین سوراخ های بینی برش ظریفی می زنیم که در این حالت پوست به راحتی از روی بینی بلند میشود.
  • روش بسته برش هایی از داخل بینی زده می شود. با این حال در هر دو روش، پوست از اسکلت بینی برداشته می شود چرا که برای انجام این عمل دسترسی به اسکلت بینی لازم است.

رینوپلاستی

مزیت جراحی روش بسته بینی

مزیت جراحی بسته شامل:

  • مدت زمان عمل کوتاه است.
  • تورم بعد از عمل کمتر است.
  • برش پوستی در ناحیه کلوملا را ندارد.

مزیت جراحی روش باز بینی

دید پزشک در جراحی باز بهتر است و راحت تر می تواند تغییرات لازم را انجام دهد در صورتی که در جراحی بسته این امکان به راحتی وجود ندارد.

در جراحی باز توانایی برای انجام عمل در بینی های مشکل، سهولت در گذاشتن گرافت های غضروفی و استخوانی یا پروتز ها بیشتر است.

مزایای عمل بینی

عمل بینی دارای ویژگی‌ های متعددی است که بیشترین مزیت جراحی بینی در رفع نواقص و ایراد های بینی است که به افراد برای افزایش اعتماد به نفس کمک میکند. البته این جراحی معایبی هم دارد.

از مزیت‌ های بسیار مهم در این جراحی که توسط متخصصین حلق و بینی و یا جراحان پلاستیک اتفاق می‌افتد برای اصلاح مشکلات تنفسی و یا آسیب و نواقص مادرزادی است.

از دیگر مزیت‌ های عمل بینی می‌ توان به افزایش اعتماد به‌ نفس در میان مردم اشاره کرد. بسیاری از افراد بنا بر نواقصی که در بینی خود مشاهده می‌ کنند کمتر در اجتماع حضور می‌ یابند.

از این رو کمتر در میان مسائل و تنش‌ های اجتماعی قرار می‌ گیرند و این موضوع باعث عدم پیشرفت اجتماعی آنها می‌ شود در نتیجه با یک عمل زیبایی بر روی بینی می‌ توان این مشکل بزرگ را برطرف کرد.

مزیت رینوپلاستی

مزایای عمل بینی یا رینوپلاستی

مزایای رینوپلاستی شامل موارد زیر است:

  • اندازه بینی را افزایش یا کاهش می دهد.
  • پل بینی را کاهش میدهد.
  • به سوراخ بینی شکل جدیدی بدهد.
  • نوک بینی را کاهش دهد.
  • تعادل و هماهنگی بین سایر ویژگی های صورت را تقویت کند.
  • در زیبایی شناسی کلی صورت تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • مشکلات مرتبط با سپتوم.

معایب جراحی بینی

با همه مزایای که جراحی بینی دارد اما معایبی هم دارد که ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

  • پوست ضخیم

اگر پوست بینی فرد ضخیم باشد، باعث می شود نتایج جراحی بینی چالشی تر دیده شود؛ این موضوع بیشتر در افرادی صدق می کند که  میخواهند نوک بینی بعد از جراحی جمع و جور شده تر باشد، ساختن بینی های عروسکی که در آن بیش از حد نوک بینی را کوچک می کنند، ممکن است غضروف نوک بینی را از بین ببرد. با این حال، اگر شما پوستی ضخیم داشته باشید، با نتایج چالشی تری از جراحی زیبایی بینی مواجه خواهید شد.

  • محدودیت ها

موارد بسیار زیادی است که در فرآیند جراحی زیبایی بینی فرد با آنها درگیر میشود، هنگام جراحی، بینی می تواند با تغییر شکل غضروف و استخوان به شکل های متنوع دستکاری شود. با این حال محدودیت هایی بر اساس ساختار(آناتومی) کلی فردی وجود دارد.

  • هرگز نباید بینی سلبریتی های مورد علاقه تان را الگو قرار دهید

هر کسی باید بر جنبه های منحصر به فرد بینی خود تمرکز داشته باشد و با صلاح دید پزشک پیش برود، تا با توجه به انتظارات و اهداف خود، بهترین نتیجه را از جراحی بینی بگیرد.

توصیه جراحان تاپ کلینیک

توجه داشته باشید که عمل رینوپلاستی همانند سایر جراحی ا یک سری عوارض دارد. بری کاهش این عوارض، حتما توصیه های قبل  بعد از عمل را که توط پزشک ارائه می شود را جدی بگیرید و به آن عمل کنید.

در پایان

در این مقاله مفید از تاپ کلینیک به بررسی مزیت های جراحی بینی پرداخته ایم و در کنار آن برای آگاهی بیشتر شما عزیزان معایب این جراحی را نیز شرح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوه های زیبایی و رزرو آنلاین از طریق همین سایت و شماره درج شده در آن میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول رینوپلاستی

بعد از جراحی باید بینی ام را شست و شو دهم؟

بله، دو هفته اول بعد از جراحی باید بینی خود را شست و شو دهید.

چه غذاهایی بعد از جراحی باید استفاده کنیم؟

برای جلوگیری از ایجاد فشار در ناحیه دهان و بینی، بهتر است از رژیم غذایی نرم استفاده کنید.

چرا باید مراقبت های بعد از جراحی را جدی بگیریم؟

مراقبت های بعد از جراحی تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی دارد به همین دلیل باید آن ها  را جدی بگیریم.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹