عمل جراحی بینی فانتزی یا عروسکی چیست؟

بینی عروسکی یا فانتزی

جراحی بینی فانتزی، نوع جراحی بینی است که به سلیقه ها و معیار های زیبایی فرد، بستگی دارد. عمل بینی عروسکی جزو آن دسته از جراحی های زیبایی است که در آن پل بینی برجسته تر، نوک بینی سر بالا  و بینی ظریف تر و کوچک تر می شود.

یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیکی، عمل بینی فانتزی است که در ایران محبوبیت بسیاری دارد.

عمل جراحی بینی از  اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بینی در مرکز صورت قرار می گیرد که باعث جذابیت فرد در چهره اش می شود. اما همیشه مدل بینی عروسکی برای افراد مناسب نیست و منجر به بروز مشکلات تنفسی می شود.

ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم گپرداخت با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی های زیبایی، مشاوره و رزرو میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

عمل بینی عروسکی چیست؟

عمل بینی فانتزی یا عروسکی امروزه در ایران طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. در جراحی بینی فانتزی، باید تناسب بینی را با سایر قسمت‌های صورت فرد در نظر گرفته شود، برای مثال: جرحی بینی فانتزی برای کسی که صورت درشت یا بزرگی دارد و بقیه اجزای صورتش نیز بزرگ است مناسب نیست، زیرا سرانجام منجر به نارضایتی او خواهد شد.

در جراحی بینی عروسکی، بینی کوچک، سربالا و قوس‌دار می‌شود. توجه داشته باشید  برای کسی که بینی‌ بزرگ و گوشتی دارد، نمی‌توان حین جراحی بینی او را بیش‌ از حد کوچک کرد و یا بیش‌ از حد نوک بینی را بالا برد چون جلوه بسیار بدی پیدا خوهد کرد.

تفاوت عمل بینی فانتزی با طبیعی

زاویه بینی و لب در یک فرد زیبا 90 درجه است ولی تا زاویه 105 درجه هم زیبا محسوب می شود و تفاوت بین بینی عروسکی با طبیعی در همین است و اگر زاویه بینی از 105 درجه بیشتر شود اصطلاحا به آن عمل بینی خوکی می گوییم.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که مدل بینی عروسکی، مناسب هر نوع بینی و چهره نیست.بینی عروسکی

اقدامات قبل از عمل بینی به صورت گام به گام

کسانی که اقدام به جراحی عمل بینی فانتزی می کنند، باید در مرحله اول در انتخاب بهترین جراح بینی دقت نمایند تا بعد از عمل با عوارض احتمالی جراحی روبرو نشوند.

یک پزشک معالج خوب و با تجربه باید ویژگی های ذیر را داشته باشد:

  • با تجربه بودن
  • داشتن تبحر و تجربه زیاد
  • برخورداری از قدرت تصور بالا
  • تسلط بر اصول زیبایی شناسی و ریاضی
  • با وجدان بودن
  • صرف زمان کافی برای بیمار
  • داشتن برخورد خوب و برخورداری از صبر و حوصله زیاد.

بعد از انتخاب جراح بینی، از دیگر اقداماتی که باید به آن توجه داشته باشیم حضور در جلسات مشاوره پیش از عمل است.

در این جلسه بیمار باید تمامی انتظارات و اهداف خویش برای انجام عمل بینی، با پزشک خود در میان بگذارد.

جلسه مشاوره

همچنین فرد در صورت مبتلا بودن به بیماری هایی از جمله:

حساسیت دارویی، استفاده از دارو های مخصوص، باید پزشک خود را از این مسئله مطلع سازد. مصرف سیگار، قلیان، کلیه مواد دخانی و الکل از 2 هفته قبل از عمل، ممنوع است.

زیرا این قبیل از مواد سبب تنگ شدن رگ ها شده و فرایند خون رسانی را مختل می کند در نتیجه ممکن است فرد را در حین عمل با مشکلات حادی مواجه سازد.

قبل از جراحی بینی، پزشک آزمایش های مخصوصی برای بیمار خود تجویز می کند که حتما باید آن را انجام داده و نتیجه را در روز عمل  برای تحویل به پزشک خود، همراه داشته باشد.

مصرف داروهای مسکن و داروهایی که حاوی آسپرین هستند به دلیل رقیق کردن خون منجر به تشدید خونریزی در حین و پس از عمل می شوند، که برای جلوگیری از این اتفاق باید مصرف این دارو ها را به مدت 2 هفته قبل از عمل قطع کنند.

با رعایت این نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی که موارد کوچکی هستند، می توانید نتیجه جراحی قابل اعتماد تری داشته باشید.

عوارض بعد از عمل جراحی فانتزی بینی

عوارض عمل فانتزی بینی شامل موارد زیر می شود:

  • ورم
  • درد
  • کبودی
  • سردرد
  • میزان کمی افتادگی در نوک بینی
  • خونریزی
  • عفونت

ناگفته ها در مورد جراحی فانتزی بینی

افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند به علت حجم بیشتر بینی، که از استخوان است برای انجام عمل بینی فانتزی کاندیدای مناسب تری هستند.

افرادی که دارای بینی غضروفی نیستند و بینی گوشتی دارند که دارای پوستی ضخیم است ظرافت کاری هایی که روی بینی انجام می شود قابل مشاهده نخواهد بود که بهترین عمل برای بینی های گوشتی عمل جراحی طبیعی است.

جراحی بینی فانتزی به این صورت است که با تغییر دادن حالت بینی، دماغ از حالت طبیعی خود کمی خارج می شود و بینی فرد بیشتر حالت عروسکی پیدا می کند پس به مرور زمان اندکی افتادگی نوک بینی را مشاهده خواهید کرد که نسبت به روز های اول محرز است.

بینی فانتزی

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

داشتن تورم بعد از عمل بینی امری طبیعی است که در سه روز اول به اوج می رسد و برای کاهش ورم از کمپرس سرد به مدت 24 ساعت در مدت زمان تعیین شده مرتب استفاده شود.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی برای کاهش تورم از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد که در این حالت فرد با دو بالش، سر را بالاتر از حد معمول خود قرار می دهد و به صورت طاق باز استراحت می کند.

بعد از عمل جراحی بینی مایعات و آبمیوه های طبیعی بنوشید و در هفته ی اول باید از خوردن غذاهایی که احتیاج به جویدن دارند و سفت هستند خودداری نمایید. داروهایی که بعد از جراحی بینی برای فرد تجویز می گردد باید به طور مرتب و طبق دستور پزشک مصرف شود.

نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی را رعایت کنید و از خوابیدن به پهلو در دوران نقاهت خودداری نمایید. تا دو هفته بعد از عمل بینی، عطسه کردن را با دهان باز انجام دهید.

از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی به مدت 2 هفته خودداری نمایید. به مدت 3 هفته از فین کردن اجتناب کنید.

از انجام فعالیت های سنگین و حمل اجسام سنگین به مدت چندین ماه خودداری نمایید.

از رفتن به محیط های شلوغ که خطر ضربه خوردن به بینی وجود دارد، خودداری کنید. 2 ماه از عینک آفتابی و طبی استفاده نکنید.

در هفته اول توصیه می شود از خندیدن ها و صحبت کردن بیش از حد خودداری کنید. چسب زدن در جراحی بینی فانتزی بسیار اهمیت دارد، چسب زدن درست را یاد بگیرید.

هزینه جراحی بینی عروسکی

هزینه جراحی بینی فانتزی با توجه به دستمزد جراح بینی، هزینه های بیمارستان و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

محلی که کلینیک در آن قرار دارد می تواند در هزینه تاثیر گذار باشد. پیچیدگی در عمل می تواند هزینه های عمل را افزایش دهد.

جمع بندی

دراین مقاله با جراحی بینی فانتزی (عروسکی) آشنا شدیم و جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه کردیم، بینی فانتزی بیشتر بین بانوان محبوبیت دارد، زیرا میتوان  سایز و مدل بینی را به دلخواه بیمار بیشتر از حد ایده آل کوچک و تغییر داد. توجه داشته باشید که چنین جراحی های حساسی حتما باید در مراکز تخصصی و معتبر درمانی انجام گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و رزرو آنلاین با کارشناسان تاپ کلینیک از طریق راه های ارتباطی موجود در این سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول عمل جراحی بینی عروسکی

نمای یک بینی فانتزی چگونه است؟

یک بینی فانتزی دارای یک سایز کوچک، نوک تیز و سربالا و حفره های کوچکی دارد.

بینی عروسکی برای چه فرم صورتی مناسب است؟

بینی عروسکی یا فانتزی برای صورت هایی که ظریف هستند مناسب است.

برای عمل بینی فانتزی چه نوع بینی مناسب تراست؟

برای عمل بینی فانتزی، بینی های استخوانی مناسب تر هستند.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹