آنچه باید در موردافتادگی نوک بینی بعد از جراحی بینی بدانید

تادگی بینی بعد از رینوپلاستی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل معمولا به دو دلیل عمده رخ می‌دهد؛ تکنیک نامناسب در جراحی بینی و مراقبت نکردن درست پس از جراحی.

برای جلوگیری و یا رفع افتادگی بینی بعد از عمل، بهتر است به جراح ماهر و متخصص مراجعه کنید.

اگر جراحی غیر اصولی باشد باید انتظار افتادگی بینی را نیز داشته باشید. این مشکل زمانی که جراح از روش های قدیمی استفاده می کند، دیده می شود.

بهتر است قبل از انجام عمل زیبایی بینی، مطلب زیر را بخوانید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

دلیل افتادگی نوک بینی بعد از رینوپلاستی

نوک بینی افتاده به معنی پایین‌ بودن نوک بینی نسبت به حد استاندارد آن است. در جراحی زیبایی بینی، معمولا بین نوک بینی و لب ‌های بالا یک زاویه متناسبی ایجاد می ‌شود تا بینی فرد خوش فرم شود.

این زاویه باید برای خانم‌ ها بین ۹۵ تا ۱۰۵ و حداکثر ۱۱۰ درجه باشد. در آقایان نیز بین ۹۰ تا ۹۵ درجه یا حداکثر ۱۰۰ درجه مناسب خواهد بود.

اگر زاویه نوک بینی بیشتر شود، در اصطلاح دماغ عروسکی یا فانتزی ایجاد می ‌شود. اگر این زاویه کمتر باشد، افتادگی نوک بینی وجود خواهد داشت.

افتادگی پس از جراحی بینیدر تکنیک‌ های قدیمی ‌تر جراحی بینی، معمولا اساس کار بر جراحی کاهشی و کوچک کردن بینی بنا نهاده شده بود.

به ویژه در کشور ما بینی فانتزی و بسیار کوچک طرفداران بیشتری داشت.

در این وضعیت جراح با برداشتن غضروف ‌های اضافی بینی و تراشیدن استخوان، فرم بینی را کوچک و سربالا می‌کرد، اما بطور کلی افتادگی نوک بینی میتواند به دلایل زیر رخ دهد:

 

  1. تغییر در ساختار بینی: جراحی بینی ممکن است باعث تغییر در ساختار و قوام بافت‌های نرم و استخوانی بینی شود. این تغییرات ممکن است منجر به افتادگی نوک بینی شده و شکل آن را تغییر دهد.
  2. ضعف عضلات: جراحی بینی ممکن است باعث ضعف عضلات حول نوک بینی شود. این ضعف ممکن است باعث افتادگی نوک بینی شده و شکل آن را تحت تأثیر قرار دهد.
  3. تکنیک‌های نامناسب جراحی: اگر جراحی به شیوه غیر اصولی انجام شود، یعنی جراح با استفاده از تکنیک‌های قدیمی و بدون توجه به حالات بینی و شرایط بیمار، صرفا در صدد کاهش حجم بینی باشد، افتادگی نوک بینی رخ میدهد.
  4. التهاب و عفونت: پس از جراحی، التهاب و عفونت ممکن است در منطقه جراحی رخ دهد. این التهاب و عفونت ممکن است باعث تورم و پافشاری در منطقه نوک بینی شود که به افتادگی آن منجر می‌شود.
  5. فشار خارجی: فشار خارجی مانند خوابیدن بر روی نوک بینی یا استفاده از عینک‌های سنگین ممکن است باعث افتادگی نوک بینی شود.
  6. عدم رعایت دستورات پس از جراحی: عدم رعایت دستورات پس از جراحی بینی ممکن است باعث افتادگی نوک بینی شود. به عنوان مثال، حمل و نقل سخت، فشار دادن به نوک بینی، استفاده از آب گرم در منطقه جراحی و… ممکن است باعث تغییر شکل نوک بینی شود.

در صورت افتادگی نوک بینی پس از جراحی به هذ دلیلی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علل دقیق و درمان مناسب را تشخیص دهد.

انواع عمل بینی و تاثیر آن در افتادگی

یکی از دلایل انجام جراحی ‌های زیبایی بینی، از بین بردن افتادگی نوک بینی و ایجاد زاویه مناسب در آن است. یعنی نوک بینی کمی سربالا شود و از لب‌ها فاصله بگیرد.

حال در این میان اینکه با توجه به فرم اولیه بینی، مانند بینی گوشتی یا استخوانی بودن آن، چه تکنیکی به کار گرفته شود، در کنترل افتادگی نوک بینی بسیار موثر خواهد بود.

به طور کلی دو دسته جراحی بینی از این دید وجود دارد: جراحی کاهشی و جراحی تقویتی.

در جراحی‌ های کاهشی، همانطور که گفته شد، با برداشتن و کم کردن اندازه غضروف‌ ها، بینی کوچک و سربالا می‌ شود.

اما به دلیل وجود تورم در بینی، حتی تا چند ماه نیز مشکل افتادگی نوک بینی بعد از عمل نمود پیدا نخواهد کرد. پس از رفع ورم بینی، کم کم نوک بینی که از استحکام کافی برخوردار نیست، پایین می‌ آید.

از سوی دیگر جراحی ‌های تقویتی بر اساس ایجاد استحکام بیشتر در نوک بینی شکل گرفته ‌اند. معمولا در بینی ‌های گوشتی که پوست و بافت بینی ضخیم‌ تر است، این نوع جراحی بیشتر انجام می‌ شود.

در واقع به دلیل زیرسازی و کارگذاشتن غضروف بیشتر در نوک بینی، فضای اضافی در نوک بینی از بین می ‌رود و بافت‌ های چربی دیگر فرصت رشد در بینی را پیدا نمی ‌کنند.

این تکنیک از تغییر فرم و گوشت آوردن بینی گوشتی بعد از عمل جلوگیری می‌ کند. همچنین مانع از افتادگی نوک بینی بعد از عمل نیز می ‌شود.

همانطور که در بالا گفته شد با مراجعه به جراح ماهری که به تکنیک های جراحی روز تسلط دارد می توانید تا حد زیادی از از افتادگی نوک بینی پیشگیری کنید.

افتادگی بینی رینوپلاستی

توصیه جراحان تاپ کلینیک

افتادگی نوک بینی بعد از عمل جراحی یک مشکل شایع است که باعث می شود افراد زیادی از این عمل خودداری کنند. همانطور که در این مطلب توضیح دادیم این عارضه قابل پیشگیری است.

برای جلوگیری از این عارضه در مرحله اول باید بدانید که به چه پزشکی مراجعه می کنید؟ اگر دچار این عارضه شدید چه کاری انجام دهید؟

در کل در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید.

جمع بندی

افتادگی نوک بینی یک مشکل ظاهری است که در برخی افراد به وجود می آید که در این حالت، نوک بینی به سمت پایین فرو می‌رود و شکل آن تغییر می‌کند. که دلایل ایجاد این مشکل را در این مقاله به همراه توضیحات بیشتر ارائه کردیم.

شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان با تجربه ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که بینی شما به بهترین و جدیدترین تکنیک جراحی خواهد شد و عوارض نامطلوبی بعد از جراحی حاصل نخواهد شد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول عمل بینی

برای جلوگیری از افتادگی بینی چه تکنیکی پیشنهاد می شود؟

جراح برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی ازتکنیک تقویت نوک بینی با غضروف استفاده می کند.

چه موقع بعد از عمل افتادگی بینی رخ می دهد؟

این عارضه زمانی اتفاق می افتد که جراح بدون در نظر گرفتن نوع بینی عمل را انجام دهد و از تکنیک های قدیمی استفاده کند.

افتادگی بینی چه مشکلاتی به همراه دارد؟

افتادگی بینی باعث نا فرم شدن چهره و مشکلات تنفسی می شود.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹