هزینه عمل کوچک کردن سینه در مردان چقدر است؟

هزینه ژنیکوماستی

ژنیکوماستی (Gynecomastia) بیماری مردانه است که منجر به بزرگ شدن بافت سینه مردانه می شود. این بیماری ممکن است یکی از سینه ها و یا هر دو را در بر گیرد.

در ادامه این مطلب به موارد مهمی همچون هزینه عمل ژنیکوماستی یا عمل جراحی کوچک کردن سینه در مردان خواهیم پرداخت.

علت ایجاد ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی بزرگ شدن بافت غده پستان در آقایان است که علت آن عدم تعادل هورمون های استروژن و تستوسترون است که ممکن است روی یک یا هر دو پستان تاثیر بگذارد.

میزان گسترش بیماری در هر دو سینه می‌تواند به میزان یکسان و یا متفاوت باشد. مهم ترین علت ایجاد بیماری، اختلال سیستم غدد درون ریز است. به این معنی که  نسبت استروژن به تستسترون افزایش پیدا می کند که علت آن کاهش میزان تستسترون و یا افزایش میزان استروژن در بدن فرد است.

سه گروه سنی شامل نوزادان، جوانان در سنین بلوغ و افراد بزرگسال ممکن است به این بیماری دچار شوند. شرایط و شدت بیماری در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

در برخی افراد به خصوص نوجوانان و نوزادان بدون نیاز به جراحی و نهایتا با دارو درمانی و روش های غیر جراحی عارضه از بین می رود و نیازی به درمان خاص ندارد.

اما در برخی دیگر و به ویژه گروه سنی بزرگسال، حتماً باید از یکی از روش‌های درمانی برای بهبود بیماری استفاده کرد.

هزینه جراحی ژنیکوماستی در سال 1402 چقدر است؟

با توجه به اینکه شرایط هر فرد متفاوت است و هر فرد موارد خاص خود را دارد که در روند جراحی باید مورد توجه قرار بگیرد، هزینه آن نیز می تواند  متغیر باشد.

علاوه بر آن موارد دیگری نیز در تعیین هزینه عمل ژنیکوماستی مورد بررسی قرار می گیرد که میزان هر کدام می‌تواند متفاوت باشد اما طور میانگین هزینه های انجام جراحی ژنیکوماستی بسته به وضعیت هر بیمار بین 25 الی 50 میلیون تومان میباشد.

برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی ژنیکوماستی برای خودتان بهتذر است به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید و ضمن مشورت با جراح خود درباره تعیین روش درمانی، از هزینه های دقیق آن نیز آگاه شوید.

عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه عمل ژنیکوماستی

موارد تعیین کننده هزینه ژنیکوماستی به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • هزینه بیمارستان و تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل
  • هزینه دکتر بیهوشی و داروی مورد استفاده برای بیهوشی
  • هزینه های مربوط به آزمایشات پزشکی که قبل از عمل باید انجام شود
  • داروهای تجویز شده برای استفاده قبل و بعد از عمل در دوران نقاهت
  • هزینه ای که جراح برای انجام عمل دریافت می کند که با توجه به مهارت و تجربه او، موقعیت جغرافیایی و روش مورد استفاده برای جراحی می تواند متغیر باشد.
  • نوع بیمه ای که فرد دارا است

برای دریافت قیمت بروز و مشاوره رایگان تماس بگیرید

09394216199

هزینه ژنیکوماستی

ژنیکوماستی با چه علائمی شناخته می شود؟

در برخی مواقع علت بزرگی سینه آقایان به دلیل چاقی است که امری طبیعی است و نیاز به درمان ندارد. زیرا با افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی، اندازه بافت سینه نیز افزایش پیدا می‌کند.

به همین دلیل در افراد چاق بزرگی سینه طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما در افراد لاغر در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید هر چه زودتر جلوی پیشرفت بیماری را بگیرید:

عمل جراحی ژنیکوماستی

  • بزرگی و ورم بافت سینه
  • احساس درد در پستان ها
  • ترشح از نوک پستان ها که می‌تواند یکی یا هر دو را شامل شود
  • بروز احساس حساسیت نسبت به لمس سینه ها

علت بروز عارضه بزرگی بافت سینه آقایان چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، عارضه ژنیکوماستی به دلیل اختلالات غدد درون ریز و زمانی که نسبت هورمون استروژن و تستسترون افزایش یابد به وجود می آید.

عواملی که سبب بروز این بیماری می‌شوند عبارتند از:

۵۰ درصد از نوزادان پسر، با سینه هایی بزرگتر از اندازه طبیعی به دنیا می آیند. علت این امر این است که استروژنی که از بدن مادر منتقل شده، هنوز در نوزاد باقی مانده است.

به طور معمول پس از سه هفته از تولد نوزاد اندازه سینه ها به حالت طبیعی بازگشته و جای نگرانی ندارد.

جوانانی که در دوران بلوغ قرار دارند به دلیل تغییرات هورمونی به این بیماری دچار شوند. اغلب پس از ۶ ماه یا نهایتاً دو سال بدون هیچ اقدام درمانی بیماری از بین می رود.

بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید نیاز به اقدام درمانی ندارید.

تقریباً از هر چهار نفر مرد بین ۵۰ تا ۶۹ سال یک نفر به بیماری ژنیکوماستی مبتلا می شود که لازم است به پزشک مراجعه کرده و برای درمان با او مشورت کنند.

هزینه ژنیکوماستیژنیکوماستی چه مشکلاتی را در فرد به وجود می آورد؟

این بیماری می تواند نشانه ای از بیماری دیگری مانند نارسایی کبد، مشکلات کلیوی و یا اختلال در سیستم غدد درون ریز باشد.

در صورتی که علائم آن را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید تا اگر بیماری شما ناشی از بیماری دیگری بود بتوانید به راحتی آن را درمان کنید و عارضه جدی تری پیش نیاید.

بزرگی پستان مردانه باعث خجالت و عدم اعتماد به نفس فرد می‌شود. غالبا افرادی که به این بیماری دچار می شوند، از حضور در اماکن عمومی مانند استخرها خجالت می کشند و از آن هراس دارند.

این بیماری می تواند روابط عاشقانه فرد را دچار مشکل کند و اعتماد به نفس وی را در روابط زناشویی کاهش دهد.

با توجه به آمار بسیار زیاد از افراد دچار به این بیماری در سنین بلوغ، اغلب افراد به دلیل تمسخر توسط دوستان و هم سن و سالان استرس و فشارهای روحی زیادی را متحمل خواهند شد.

چه کسانی می‌توانند از روش جراحی ژنیکوماستی استفاده کنند؟

مردانی که:

  1. با وجود روش های دیگر از جمله روش دارویی پیشرفتی در درمان خود احساس نکردند.
  2. از لحاظ بدنی کاملا سالم هستند و بیماری دیگری ندارند.
    (اگر علت این عارضه بیماری دیگری باشد،ممکن است پس از جراحی دوباره به حالت قبل خود بازگردند. زیرا علت اصلی بیماری همچنان پابرجاست)
  3. به هیچ عنوان سیگار و یا مواد مخدر مصرف نمی کنند.
  4. انتظارات غیر واقعی از نتیجه جراحی ندارند.
  5. اضافه وزن نداشته و وزن ایده آل دارند.(افرادی که اضافه وزن دارند، با کاهش وزن معمولا به وضعیت مظلوبی خواهند رسید و نیاز به جراحی نخواهند داشت.)
  6. رشد سینه ها کامل شده و به حد نهایی خود رسیده است.
  7. از بزرگی سینه های خود ناراحت هستند و خجالت می کشند.

هزینه ژنیکوماستی

آیا هزینه ی جراحی ژنیکوماستی مشمول بیمه های درمان یا تکمیلی می‌شود؟

‏لازم به ذکر است که هزینه جراحی ژنیکوماستی را هیچ کدام از بیمه‌های عادی پوشش نمیدهند، اما برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه های ژنیکوماستی  میپردازند، که برای اطلاع از اینکه بیمه شما نیز هزینه جراحی ژنیکوماستی را پوشش میدهد یا خیر؟! باید به مرکز بیمه خود مراجعه کنید.

توصیه مشاوران تاپ کلینیک

با توجه به موارد گفته شده قطعا متوجه شده اید که هزینه عمل کوچک کردن سینه می تواند بسیار متغیر باشد.

بنابراین برای اطلاع از نرخ جراحی ژنیکوماستی در سال 1402 می توانید از طریق سایت و یا تلفن تماس با تاپ کلینیک برای دریافت نوبت با متخصصان ما در تاپ کلینیک اقدام کرده و پس از مشاوره از میزان دقیق هزینه آن آگاه شوید.

جمع بندی

در این مقاله هزینه های جراحی ژنیکوماستی و عوامل موثر در تعیین هزینه آن را دراختیار شما قرار دادیم، و به ارائه توضیحات بیشتری راجب ژنیکوماستی پرداختیم، توجه داشته باشید که نباید به بهای هزینه کم به مراکز درمانی نامعتبر و افراد غیر متخصص مراجعه کنید سلامت خود را به خطر بیندازید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی برای درمان موثر ژنیکوماستی میتوانید از طریق شماره زیر با متخصصین تاپ کلینیک در ارتباط باشید.

09394216199

سوالات متداول هزینه ژنیکوماستی

1_ در کوچک کردن سینه مردان چه اتفاقی می افتد؟

ظاهر سینه مردان با برداشتن بافت سینه بهبود می یابد.

2_ چه مواردی در هزینه ژنیکوماستی تاثیر دارد؟

هزینه ژنیکوماستی به میزان چربی برداشته شده، تکنولوژی مورد استفاده و سایر هزینه های متفرقه بستگی دارد.

3_ هزینه های جانبی برای ژنیکوماستی شامل چه مواردی است؟

هزینه های جانبی شامل: آزمایشات پیش از عمل، جلسه مشلوره، جراحی، مراجعات و مشاوره های بعد از عمل، داروهای مورد نیاز، کادر جراحی و مراقبت های پزشکی در زمان بستری.

ژنیکوماستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

5 دیدگاه

  • من یه فرد چاق هستم و سینه ام اویزون هستند میخواستم هزینه عمل سینه رو از صفر تا صد رو بهم بگید ممنون

    • شما بعد از عمل باید نکات مراقبتی را رعایت کنید یعنی ورزش و رژیم غذایی داشته باشید. بازگشت چربی به خودتان و نحوه عملکردتان بعد از عمل بستگی دارد که البته در صورت بازگشت به اندازه حجم قبلی آن نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹