آیا ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

انجام عمل ابدومینوپلاستی یکی از دغدغه‌های افراد دارای اضافه وزن و چربی‌های زیاد است. این افراد همواره به دنبال یک پزشک مناسب برای انجام این عمل به بهترین شکل ممکن هستند و می‌خواهند تحت درمان یک پزشک متخصص و مجرب با تجربه بالا قرار گیرند.

افرادی که به دنبال انجام این عمل هستند، می‌دانند که انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی توسط یک دکتر خوب بدون عوارض خواهد بود و شما مشکلی نخواهید داشت. اکنون ما در اینجا به آیا ابدومینوپلاستی خطرناک است؟ می‌پردازیم.

ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل زیبایی ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی برای افراد دارای اضافه وزن بالا می‌باشد. اگر فردی می‌خواهد شکل اندام خود را بهبود ببخشد یا چربی‌های اضافی خود را از بین ببرد این عمل را انجام می‌دهد. همچنین از این عمل جراحی برای تقویت عضلات شکمی خود نیز استفاده می‌کنند؛ افراد برای سفت کردن عضلات شکم خود ممکن است این عمل را انجام دهند.

مزایا و ویژگی‌های عمل ابدومینوپلاستی

پونزعمل جراحی ابدومینوپلاستی از مزیا و ویژگی‌های زیادی برخوردار است که ما به معرفی تعدادی از آن‌ها برای شما می‌پردازیم:

اصلاح شکل بدن:

عمل جراحی ابدومینوپلاستی این اجازه را به افراد می‌دهد تا به شکل بدن خود بهبود چشمگیری بدهند و به ظاهر زیباتری از بدن خود دست پیدا کنند.

کاهش چربی‌های اضافی:

افراد ممکن است عمل ابدومینوپلاستی را به منظور کاهش چربی‌های بدن خود که در قسمت‌هایی مانند شکم، پشت و کمر قرار دارد؛ انجام دهند.

تقویت عضلات شکم:

انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند به تقویت عضلات شکم کمک کند و همچنین باعث ایجاد تناسب بدنی در افراد شود.

بهبود بعضی از مشکلات پزشکی:

جراحی ابدومینوپلاستی ممکن است به بهوبد بعضی از مشکلات پزشکی شما کمک کند. مثلا اگر پوست شما شل شده یا ریزش پیدا کرده است می‌توانید با انجام این عمل مشکل خود را حل کنید.

مزایا و ویژگی‌های عمل ابدومینوپلاستیافزایش اعتماد به نفس:

علاوه بر تمام مزایا و ویژگی‌ها، انجام عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند اعتماد به نفس افراد را نیز تقویت کند، زیرا فرد به تناسب اندامی زیبایی رسیده است و اعتماد به نفس او افزایش پیدا می‌کند.

البته مطلع باشید که، این عمل‌ها و به طور کلی عمل‌های زیبایی ریسک و محدودیت‌هایی دارد و شما باید قبل از انجام این نوع عمل‌ها با یک پزشک متخصص و حرفه‌ای مشورت کنید.

عمل ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

پونزعمل ابدومینوپلاستی برای افرادی با شرایط و مشکلات زیر مناسب است:

اضافه وزن و چربی‌های اضافی:

افراد دارای اضافه وزن زیاد و چربی‌های اضافی در ناحیه شکم و استخوان‌های بازو هستند، می‌توانند این عمل را انجام دهند.

افتادگی پوستی:

ممکن است افراد به دلیل زایمان، یا عوامل دیگر با کاهاش وزن ناگهانی و افتادگی پوستی شدید مواجه شده باشند. انجام این عمل برای این افراد امکان پذیر می‌باشد.

ضعف عضلات شکمی:

فردی که دارای ضعف شدید در عضلات شکم خود است و می‌خواهد این مشکل را حل کند، می‌تواند این عمل را انجام دهد.

اهداف زیبایی و تغییر شکل بدن:

ممکن است برخی افراد به دنبال بهبود شکل بدن، تناسب اندام یا کاهش وزن خود باشند، که می‌توانند عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند.

تغییرات در دوران بارداری:

افرادی که پس از دوران بارداری به اضافه وزن قابل توجه‌ای رسیده باشند و یا شکل بدن آن‌ها تغییر کرده باشد، می‌وتانند عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند و این عمل برای این افراد مناسب است.

عمل سزارین:

انجام عمل جراحی سزارین باعث می‌شود تا چربی‌های زیر شکمی برای خانم‌ها به وجود بیاید و این مسئله باعث آزار آن‌ها شود؛ به همین دلیل افراد می‌توانند از این عمل جراحی زیبایی بهره‌مند شوند.

عمل ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟مشکلات ژنتیکی:

شکل بدن بعضی‌ها ممکن است به صورت ژنتیکی مشکل داشته باشد و آن‌ها با این مسئله مشکل دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهند.

شاخص توده بدنی بالا:

شاخص توده بدنی فرد بین ۳۰ تا ۳۵ باشد .اگر فردی دارای BMI یا شاخص توده بدنی بالایی باشد و این عدد بین 30 تا 35 باشد، می‌تواند تحت عمل جراحی ابدومینوپلاستی قرار گیرد و شکل بدنی خود را بهبود ببخشد.

همچنین مطلع باشید که قبل از انجام هرگونه عمل جراحی زیبایی حتما با یک پزشک متخصص و مجرب در این زمینه مشورت کنید و وضعیت شما را ارزیابی کند.

معایب عمل ابدومینوپلاستی

پونزعمل ابدومینوپلاستی دارای معایبی است که ما به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • خطر عفونت:

توجه داشته باشید که هر عمل جراحی‌ای ممکن است داراب خطر عفونت باشد و شما باید با استفاده از آنتی‌بیوک‌ها و انجام دستورات پزشک خود از ایجاد این عفونت‌ها جلوگیری کنید.

  • خونریزی:

ممکن است بعد از انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی خونریزی اتفاق بیفتد که نیازمند دخالت کردن پزشکی فوری می‌باشند.

  • تجمع مایعات:

ممکن است برخی از بیماران پس از عمل جراحی با مشکل تجمع مایعات در قسمت‌های مختلف بدن رو به رو شوند که پزشکان به سرعت مداخله کرده و این مایعات را با سوزن‌های خاصی خارج می‌کنند.

  • عوارض آنستزی:

افراد ممکن است بعد از عمل ابدومینوپلاستی با عوارضی مثل حالت تهوع، استفراغ، گیجی و خواب‌آلودگی مواجه شوند که این عوارض کاملا طبیعی است.

  • عوارض جراحی:

بعضی از بیماران ممکن است پس از جراحی با عوراض مختلفی که مربوط به جراحی هستند رو به رو شوند. این عوارض از قبیل اختلالات ترکیبی، علائم ناراحتی و یا تورم همراه با درد همراه شود.

عمل ابدومینوپلاستی برای چه کسانی خطرناک است؟

انجام عمل زیبایی ابدومینوپلاستی ممکن است برای برخی افراد ضرر داشته باشد. اکنون ما به معرفی کسانی که این عمل برای آن‌ها خطرناک است می‌پردازیم:

  • اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک باردار شوید انجام این عمل توصیه نمی‌شود.
  • اگر فرد دارای یک بیماری شدید باشد، مانند بیماری‌های قلبی، دیابت کنرل نشده یا سیروز؛ از انجام این عمل منع می‌شود.
  • اگر فردی که می‌خواهد عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهد دارای اعتیاد باشد، از انجام این عمل منع می‌شود، زیرا مواد مخدر و اعتیادآور به شدت برای عمل ابدومینوپلاستی مضر است.
  • اگر شما یک جراحی شکم انجام داده‌اید و این عمل باعث ایجاد پوست اضافه قابل توجهی شده باشد، شما از انجام این عمل بازگردانده می‌شوید.
  • اگر فردی که می‌خواهد عمل کند، هنوز در فکر کاهش وزن باشد باید تا زمانی که وزن خود تثبیت می‌شود صبر کند و تا قبل از این موضوع عمل ابدومینوپلاستی انجام ندهد.

ابدومینوپلاستی خطرناک است؟آیا عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

با توجه به تمام مواردی که در بالا ذکر کردیم، انجام این عمل خطری ندارد اما یک سری ریسک‌ها و محدودیت‌هایی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. شما می‌توانید با مشاوره از یک پزشک متخصص از یک کلینیک مجهز و معتبر کمک بگیرید و مطمئن شوید که این عمل زیبایی هیچ خطری برای شما نخواهد داشت.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا ما به توضیح کاملی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی پرداختیم. اکنون شما اطلاعات لازم در مورد این که آیا عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است یا خیر دارید، و با آگاهی بهتری دست به انجام این عمل می‌زنید.

تاپ کلینیک در تهران یکی از بزرگترین و برترین مراکز انجام عمل ابدومینوپلاستی است که دارای پزشکان و کادر درمان متخصص و مجربی است. شما می‌توانید برای مشاوره حهت انجام عمل ابدومینوپلاستی با یک نتیجه فوق‌العاده با شماره 09394216199 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه مدت زمان طول می‌کشد تا دوره نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی تمام شود؟

دوره نقاهت این جراحی ممکن است بین یک هفته الی هشت هفته زمان ببرد و شما با رعایت نکات توصیه شده توسط پزشم معالج خود می‌توانید این دوره را مدیریت کنید.

چگونه می‌توان با مشاوران تاپ کلینیک مشورت کرد؟

برای مشاوره در تاپ کلینیک شما می‌توانید به صورت حضوری به کلینیک در تهران مراجعه کنید و در صورتی که در شهرستان زندگی می‌کنید با شماره گیری 09394216199 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مدت زمان عمل جراحی ابدومینوپلاستی چقدر است؟

معمولاً عمل جراحی ابدومینوپلاستی (پهلوبندی و کاف ریموو) ممکن است 2 الی 4 ساعت طول بکشد.

ابدومینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹