بهترین زمان ابدومینوپلاستی

انجام عمل ابدومینوپلاستی به یکی از دغدغه‌های افرادی که دارای اضافه وزن هستند شده است. این افراد به دنبال انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی به بهترین شکل ممکن هستند و می‌خواهند تحت درمان یک پزشک متخصص و خوب قرار گیرند.

باید بدانید که اگر این عمل را یک پزشک خوب برای شما انجام دهد دیگر نگران عوارض این عمل نخواهید بود. اکنون ما در این مطلب به بهترین زمان عمل جراحی ابدومینوپلاستی می‌پردازیم.

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یا به عبارت دیگر تامی تاک یک عمل جراحی زیبایی است که برای بهبود شکل و ظاهر شکم و تقویت عضلات دیواره شکم انجام می‌شود. در واقع در این عمل جراحی، پزشک معالج پوست و چربی‌های اضافی را برمی‌دارد و یک ظاهر صاف و سفت را به شکم می‌دهد.

اگرچه ممکن است، شما عمل لیپوساکشن را هم به همراه این جراحی برای از بین بردن چافی انتخاب کنید اما باید بدانید که ابدومینوپلاستی مانند لیپوساکشن نیست و با آن تفاوت بسیاری دارد.

باید بدانید که هدف از انجام عمل لیپوساکشن فقط از بین بردن چربی است و بعد از انجام این عمل پوست شل شده یا عضلات شکمی ترمیم نمی‌شوند. اما در عمل ابدومینوپلاستی، شکل ظاهری شکم به طور کلی تغییر می‌کند و ناحیه شکم باریک‌تر و زیباتر می‌شود.

افراد مناسب برای انجام عمل ابدومینوپلاستی

این عمل جراحی را هم بانوان و هم آقایان انجام می‌دهند و برای آن‌ها کاربرد دارد. انجام این عمل دلایل مختلفی دارد مانند وجود چربی اضافی، ضعیف شدن خاصیت ارتجاعی پوست . یا ضعف در عضلات شکمی می‌باشد.

افراد مناسب برای انجام عمل ابدومینوپلاستیپونزویژگی‌های زیر، ویژگی یک فرد مناسب برای انجام عمل ابدومینوپلاستی می‌باشد:

  • افراد دارای تغییرات قابل توجه و اضافه وزن در دوران بارداری
  • جراحی‌های شکم مانند عمل سزارین
  • شکل بدن به صورت ژنتیکی مشکل داشته باشد
  • افرادی که وزن بالایی داشته‌اند و در یک دوره وزن بالایی را از دست داده‌اند و پئست آن‌ها شل شده است
  • شاخص توده بدنی فرد بین ۳۰ تا ۳۵ باشد

عمل تامی تاک می‌تواند پوست و چربی‎‌های اضافه را باز بین ببرد و عضلات شکم را سفت کند. همچنین عمل ابدومینوپلاستی علائم کشش و پوست اضافی شکم را از بین می‌برد. بدانید که انجام این عمل می‌تواند با سایر جراحی‌های زیبایی مانند جراحی سینه در بانوان ترکیب شود و نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد.

انجام عمل ابدومینوپلاستی برای چه افرادی ممنوع است؟

در بعضی از شرایط انجام عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک توصیه نمی‌شود و بهتر است افراد در این مواقع این عمل را انجام ندهند.

پونزاین شرایط به شرح زیر می‌باشد:

  • اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک باردار شوید انجام این عمل توصیه نمی‌شود.
  • اگر فرد دارای یک بیماری شدید باشد، مانند بیماری‌های قلبی، دیابت کنرل نشده یا سیروز؛ از انجام این عمل منع می‌شود.
  • اگر فردی که می‌خواهد عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهد دارای اعتیاد باشد، از انجام این عمل منع می‌شود، زیرا مواد مخدر و اعتیادآور به شدت برای عمل ابدومینوپلاستی مضر است.
  • اگر شما یک جراحی شکم انجام داده‌اید و این عمل باعث ایجاد پوست اضافه قابل توجهی شده باشد، شما از انجام این عمل بازگردانده می‌شوید.
  • اگر فردی که می‌خواهد عمل کند، هنوز در فکر کاهش وزن باشد باید تا زمانی که وزن خود تثبیت می‌شود صبر کند و تا قبل از این موضوع عمل ابدومینوپلاستی انجام ندهد.

مزایای عمل ابدومینوپلاستی

پونزعمل جراحی ابدومینوپلاستی، مزایا و ویژگی‌های متعددی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بهبود شکل بدن

ابدومینوپلاستی به افراد کمک می‌کند تا شکلی مناسب و زیبا به اندام خود بدهند.

  • افزایش اعتماد به نفس

انجام این عمل جراحی به افراد کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و از زندگی خود لذت بالاتری ببرند.

  • راحتی در فعالیت‌های روزمره

با کاهش وزن و اصلاح شکل بدن، افراد می‌توانند فعالیت روزمره خود را بهتر انجام دهند و از زندگی بهتری برخوردار شوند.

  • بهبود کیفیت زندگی

انجام جراحی ابدومینوپلاستی باعث می‌شود تا بهبودی چشمگیری در کیفیت زندگی فرد به وجود بیاید و باعث رضایت و خوشحالی فرد شود.

مزایای عمل ابدومینوپلاستیمعایب عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، یک عمل زیبایی است که علاوه بر داشتن مزایا و ویژگی‌های زیاد دارای برخی معایب و ریسک‌های خاصی نیز است.

پونزبرخی از معایب و عوارضی که بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی به سراغ افراد می‌آید، عبارت‌اند از:

1.خطر عفونت:

توجه داشته باشید که هر عمل جراحی‌ای ممکن است داراب خطر عفونت باشد و شما باید با استفاده از آنتی‌بیوک‌ها و انجام دستورات پزشک خود از ایجاد این عفونت‌ها جلوگیری کنید.

  1. خونریزی:

ممکن است بعد از انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی خونریزی اتفاق بیفتد که نیازمند دخالت کردن پزشکی فوری می‌باشند.

  1. تجمع مایعات:

ممکن است برخی از بیماران پس از عمل جراحی با مشکل تجمع مایعات در قسمت‌های مختلف بدن رو به رو شوند که پزشکان به سرعت مداخله کرده و این مایعات را با سوزن‌های خاصی خارج می‌کنند.

  1. عوارض آنستزی:

افراد ممکن است بعد از عمل ابدومینوپلاستی با عوارضی مثل حالت تهوع، استفراغ، گیجی و خواب‌آلودگی مواجه شوند که این عوارض کاملا طبیعی است.

  1. عوارض جراحی:

بعضی از بیماران ممکن است پس از جراحی با عوراض مختلفی که مربوط به جراحی هستند رو به رو شوند. این عوارض از قبیل اختلالات ترکیبی، علائم ناراحتی و یا تورم همراه با درد همراه شود.

توجه داشته باشید که پیش از عمل ابدومینوپلاستی حتما با یک پزشک متخصص و مجرب درباره تمامی مزایا، معایب، ریسک‌ها و پیش‌بینی‌های مربوط به این نوع جراحی صحبت کنید و به صورت کاملا مطلع تصمیم خود را بگیرید.

بهترین زمان انجام عمل ابدومینوپلاستی

برای انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی ممکن است بر اساس نیازهای شخصی و شرایط فردی زمان آن متفاوت باشد.

پونزاما به طور کلی باید به موارد زیر برای انجام عمل ابدومینوپلاستی توجه کرد:

  • وضعیت سلامتی

افرد باید برای انجام این عمل وضعیت سلامتی مناسبی داشته باشد. بنابراین پیش از انجام عمل باید آزمون‌های پیش جراحی و مشاوره با پزشک متخصص را جدی بگیرید.

  • وضعیت وزن

بخ طور کلی، توصیه می‌شود فردی که برای عمل مراجعه می‌کند دارای وزن مناسبی باشد تا به راحتب عمل خود صورت بگیرد.

  • سن

مناسب‌ترین سن برای انجام عمل ابدومینوپلاشتی بین 20 الی 50 سال است. البته ممکن است در موارد خاص، افرادی با سن بالاتر هم این عمل را انجام دهند.

  • بهترین زمان انجام عمل ابدومینوپلاستی زمان و مدت اخذ مرخصی

در هنگام گرفتن مرخصی باید زمان کافی برای بهبود و بازیابی بعد از جراحی در نظر گرفته شود. اغلب افراد باید حداقل 1 تا 2 هفته مرخصی بگیرند.

نتیجه گیری

در مطالب بالا ما به توضیح کاملی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی پرداختیم. اکنون شما اطلاعات لازم برای انجام این عمل را می‌دانید و می‌دانید که بهترین زمان ابدومینوپلاستی چه زمانی هست.

اکنون که اطلاعات کاملی در زمینه انجام این عمل دارید، با آگاهی بهتری دست به انجام این عمل می‌زنید.

تاپ کلینیک در تهران یکی از بزرگترین و برترین مراکز انجام عمل ابدومینوپلاستی است که دارای پزشکان و کادر درمان متخصص و مجربی است. شما می‌توانید برای مشاوره حهت انجام عمل ابدومینوپلاستی با یک نتیجه فوق‌العاده با شماره 09394216199 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه مدت زمان طول می‌کشد تا دوره نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی تمام شود؟

دوره نقاهت این جراحی ممکن است بین یک هفته الی هشت هفته زمان ببرد و شما با رعایت نکات توصیه شده توسط پزشم معالج خود می‌توانید این دوره را مدیریت کنید.

چگونه می‌توان با مشاوران تاپ کلینیک مشورت کرد؟

برای مشاوره در تاپ کلینیک شما می‌توانید به صورت حضوری به کلینیک در تهران مراجعه کنید و در صورتی که در شهرستان زندگی می‌کنید با شماره گیری 09394216199 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مدت زمان عمل جراحی ابدومینوپلاستی چقدر است؟

معمولاً عمل جراحی ابدومینوپلاستی (پهلوبندی و کاف ریموو) ممکن است 2 الی 4 ساعت طول بکشد.

ابدومینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹