چگونه بینی کوچک و زیبا داشته باشیم و آیا بدون عمل امکانپذیر است؟

چگونه بینی کوچک و زیبا داشته باشیم و آیا بدون عمل امکانپذیر است؟

داشتن بینی های کوچک و جذاب مورد توجه بسیاری از متقاضیان جراحی بینی قرار گرفته است. این امر به این دلیل حائز اهمیت است که شکل بینی از تاثیر زیادی در تناسب چهره افراد برخوردار است.

در حال حاضر روش های مختلفی برای اصلاح ایرادات فرم بینی وجود دارد که این روش ها در حالت کلی شامل روش ­های جراحی و غیر جراحی می شوند.

اینکه چه روشی برای فرم دهی بینی مناسب است و چه خطرات و عوارضی در پی دارد نکاتی است که عموما در جلسات معاینه پیش از عمل توسط پزشک زیبایی به وی اطلاع داده شده و تصمیم گیری نهایی را بر عهده فرد می گذارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

روش های فرم دهی و رفع انحراف بینی بدون جراحی

همانطور که اشاره شد اصلاح فرم بینی در برخی موارد از طریق روش های غیر جراحی انجام گرفته و از آنجایی که عمل جراحی بینی در حالت کلی یک روش کاملا تهاجمی محسوب شده و نیاز به بیهوشی دارد بسیاری از افراد از انجام آن خودداری می‌ کنند.

لذا اولویت افراد در این روش عدم بیهوشی و نرسیدن آسیب به ساختار غضروف بینی می باشد.

روش های فرم دهی و رفع انحراف بینی بدون جراحی

در ادامه شما را با چند روش اصلاح فرم دهی غیر جراحی بینی آشنا می کنیم که به شما کمک می کنند:

  • لیفت بینی با نخ

در روش لیفت بینی با نخ پزشک با استفاده از یکی سری سوزن های باریک و نخ اقدام به بالا کشیدن نوک بینی می کند. این کار عموما برای اصلاح افتادگی نوک بینی انجام می شود.

لازم به ذکر است در این روش ساختار کلی بینی حفظ شده و نیازی به برش استخوان و بخیه وجود نخواهد داشت. این روش در کنار مزایایی که دارد ممکن است، باعث ایجاد عوارضی مانند انحراف بینی در افراد نیز شود.

  • تزریق فیلر

فیلر نام ژلی است که از خاصیت حجم دهندگی و اصلاحی برخوردار بوده و پزشکان زیبایی از آن به منظور پر کردن نواحی خالی مانند بالای نوک بینی استفاده می کنند. تزریق فیلر در مدت زمان کمتری نسبت به سایر روش ها انجام گرفته و در همان جلسه اول نیز می توان آن را اجرا کرد.

در حقیقت فیلر بینی نوعی روش درمانی است که شامل استفاده از فیلر های بافت نرم برای اصلاح نقص‌ های جزئی زیبایی در بینی است. جراح پلاستیک از این آمپول‌ های بافت نرم برای پر کردن فرورفتگی‌ ها، ایجاد تغییرات ساختاری و بهبود های جزئی در ظاهر کلی بینی استفاده می‌ کند.

  • جراحی بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر روشی برای اصلاح و از بین بردن ضخامت بیش از حد غضروف بینی است. در جراحی بینی با لیزر، از لیزر برای درمان بینی‌ های بزرگ و با پوست ضخیم و منافذ بزرگ استفاده می‌ شود تا با بهبود شرایط پوست و کوچک کردن منافذ نتایج بهتری به دست آید.

بعلاوه با کاربرد لیزر پوست کشیده شده‌ ی روی بینی پس از جراحی زیبایی سریع‌ تر جمع و محکم می‌ شود و بینی شکل زیباتری می‌ یابد.

عوارض و خطرات درمان انحراف بینی بدون جراحی

كوچک كردن بينی بدون عمل جراحی با روش های خانگی

مهم‌ترین اقدامات كوچك كردن بيني بدون عمل جراحي در خانه به شرح زیر است:

  • ماساژ بینی

در این روش باید در طول روز چند مرتبه بینی خود را به آرامی ماساژ بدهید. برای این کار میبایست بینی را از سمت بالای پل آن به سمت پایین به آرامی و در خط مستقیم بینی ماساژ بدهید. همچنین باید این کار را برای کناره های بینی هم انجام دهید. برای کسب نتیجه مناسب از این تکنیک باید حداقل به مدت 5 دقیقه بینی خود را ماساژ دهید.

  • گرفتن نوک بینی

اگر نوک بینی بزرگ و پهنی دارید، با دو انگشت شست و سبابه آن را گرفته و فشار دهید و بطور همزمان نوک بینی را هم به سمت بالا هدایت کرده و به مدت 10 ثانیه صبر کنید؛ توصیه میشود این کار را حداقل 10 بار در روز انجام دهید.

  • کوچک کردن بینی در خانه با تمرینات ورزشی

خیلی از ورزش‌ها روی نحوه نفس کشیدن افراد تاثیر داشته و آن‌ها وادار به تنفس‌های عمیق می‌کند. از جمله ورزش‌هایی که به علت دم و باز دم قوی می‌توانند در فرم بینی تاثیر داشته باشند، یوگا و پیلاتس میباشند. علاوه بر این شما می‌توانید به عنوان یک تمرین برای كوچك كردن دماغ بدون عمل در خانه که در حال استراحت هستید، برای 4 ثانیه یکی از حفره‌های بینی را به کمک انگشتتان نگهدارید(ببندید) و با حفره دیگر نفس بکشید و پس از یک دقیقه حفره دیگر را مسدود نمایید. انجام این تمرینات می‌تواند در بلند در کاهش سایز بینی موثر باشد.

  • بخور دادن برای کوچک کردن بینی

زمانی که شما صورتتان را در جلوی دستگاه بخور قرار می‌دهید، پس از چند دقیقه منافذ پوست بینی و صورتتان باز خواهد شد. با باز شدن منافذ، اکسیژن دریافتی پوست بینی بیشتر شده و سوخت و ساز آن هم افزایش پیدا خواهد کرد، که در نتیجه این اتفاق چربی های بینی کاهش می‌یابد. بنابراین اگر قصد كوچك كردن بيني گوشتي بدون عمل را دارید می‌توانید روزانه 20 دقیقه بینی خود را جلو دستگاه بخور نگه دارید و پس از امام کار مقداری یخ روی بینی‌تان قرار دهید.

عوارض و خطرات درمان انحراف بینی بدون جراحی

با وجود کم خطر بودن رینوپلاستی بدون جراحی نسبت به جراحی بینی تهاجمی، برخی از خطرات را نیز بدنبال دارد.

مهم‌ ترین خطرات آن عبارتند از:

  • واکنش‌ های عفونی
  • نامتقارن بودن نتایج
  • قرمزی و حساسیت ناحیه تزریق
  • حالت تهوع
  • خطرات مرتبط با تزریق سیلیکون مانند حرکت سیلیکون به قسمت دیگری از صورت و تشکیل گرانولوم

استفاده از روش های غیر جراحی فرم دهی بینی برای چه افرادی مناسب است؟

  • افراد با غیر قرینگی یا تورفتگی در بینی
  • اشخاص با غضروف بینی تورفته یا کوتاه
  • افراد با انحراف نوک بینی
  • افرادی که نوک بینی آنها دارای کمی افتادگی باشد.
  • افراد دارای قوز بینی
  • افرادی که تاکنون عمل بینی انجام نداده اند.
  • درمان کجی و انحراف بینی بدون جراحی

استفاده از روش های غیر جراحی فرم دهی بینی برای چه افرادی مناسب است؟

سخن آخر

تغییر شکل و اصلاح فرم بینی بر حسب نتیجه مورد نظر افراد از روش های مختلفی امکان پذیر است.

عموما دیده می شود که افرادی که علاقه ای به انجام عمل های جراحی و عوارض این عمل نداشته باشند، به استفاده از روش های غیر جراحی گرایش پیدا می کنند. این روش ها بیشتر شامل تزریق ژل و فیلر به بینی می شود و در موارد نادری از درمان های گیاهی نیز استفاده می شود.

در مقاله فوق به توضیح برخی از روش های غیر جراحی برای اصلاح فرم بینی پرداختیم. چنانچه سوال یا دغدغه ای در رابطه یا این موضوع دارید، لطفا با مشاورین کلینیک زیبایی تاپ کلینیک تماس گرفته و یا در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

09394216199

سوالات متداول

از روش های غیر جراحی مورد استفاده برای تغییر فرم بینی به چند مورد اشاره نمایید؟

لیفت بینی، تزریق ژل فیلر، جراحی لیزر که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است.

استفاده از روش های غیر جراحی برای فرم دهی بینی چه عوارض و خطراتی را برای افراد در پی دارد؟

عوارض و خطرات احتمالی این روش ها در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

منظور از لیفت بینی با نخ چیست؟

اطلاعات مربوط به روش لیفت بینی با نخ در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

دسته‌بندی نشده



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹