هزینه، معایب و مزایای تزریق چربی به صورت و گونه ها

تزریق چربی به صورت و گونه

مسلما کاهش حجم چربی صورت و گونه ها یکی از اصلی ترین نشانه های پیری محسوب می شود. طی روند طبیعی پیری، کلاژن و الاستین صورت شکسته شده و شروع به کاهش یافتن می کند.تزریق چربی به صورت

همراه شدن بروز چنین تغییراتی با کاهش حجم چربی، عامل پیدایش خطوط ریز، چین و چروک و ایجاد حفره هایی در پوست صورت است.

به تدریج طی فرایند افزایش سن، چربی زیر جلد تخلیه می شود و این امر به ظهور خطوط، چین و چروک و حفره های صورت و در ضمن فرو رفتن گونه ها و نازک شدن لب ها منجر می گردد.

تزریق چربی چیست؟

امروزه روش های متعددی از جمله اعمال جراحی برای اصلاح و بازیابی این تغییرات ناخواسته وجود دارند، اما اغلب این جراحی ها علاوه بر هزینه های گزاف، می توانند عوارض شدیدی به دنبال داشته باشند هم چنین دوران نقاهت و بستری طولانی در بیمارستان به همراه دارند. برای بازیابی زیبایی پوست صورت، هم چنین امروزه طیف وسیعی از ژل های پرکننده پوستی نیز وجود دارند.

تزریق چربی یا گرافت هم که تحت عنوان پیوند چربی و یا انتقال چربی امروزه متداول شده، یک گزینه و روش عالی محسوب می شود که در آن از چربی طبیعی بدن خود فرد به عنوان یک پرکننده طبیعی پوست استفاده می شود که عاری از عوارضی مانند خطرات آلرژیک و یا واکنش نامطلوب به مواد خارجی است.

عمدتا هدف از تزریق چربی، بازگرداندان حجم چربی از دست رفته برای نواحی مختلف صورت بخصوص گونه ها، ناحیه غبغب گردن، زیر فک، برجسته کردن لب ها و اطراف بینی و خط اشک و پاک بالاست.

در روش تزریق چربی، سلول ها و بافت های چربی از بخشی از بدن افراد مثل شکم، باسن، ران و… که دارای چربی اضافی هستند برداشته شده و به قسمت مورد نظر که باسیتی حجیم تر شود انتقال می یابد.

همانگونه که قبلا اشاره شد، تزریق چربی نوعی پیوند چربی است. تزریق چربی به صورت و گونه ها علاوه بر اینکه یک اقدام مهم در جهت جوان سازی صورت است یک روش غیر تهاجمی و ایمن نیز محسوب می گردد.

تزریق چربی به صورت و گونه ها

چنانچه در بخش هایی از صورتتان مثل خط خنده، اطراف چشم و … چین و چروک وجود دارد، می توانید با استفاده از روش تزریق چربی، چربی های موجود در قسمت هایی مانند شکم، ران و نقاط دیگر بدن خود را به صورت انتقال دهید.

در این روش جراح پلاستیک قادر خواهد بود از طریق تزریق چربی، خطوط موجود بین بینی و دهان شما را به کمترین میزان رسانده، و چین و چروک پیشانی را به حداقل برساند.

در ضمن با این روش می توان لاغری صورت را با حجیم و برجسته کردن گونه ها و لب ها و سایر نقاط صورت که نیاز دارند از میان برد.

هزینه تزریق چربی به صورت

قیمت و هزینه تزریق چربی به صورت و گونه ها

همانگونه که ذکر شد تزریق چربی برای نواحی مختلف صورت می تواند انجام شود. بنابراین هزینه و قیمت انتقال چربی با عنایت به کاربردهای مختلفی که این روش دارد بستگی به کاربرد مورد استفاده دارد و برای هر ناحیه از صورت و بدن متفاوت خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار در هزینه تزریق چربی

عواملی که در هزینه تزریق چربی موثر است شامل موارد زیر است:

  1. ناحیه مورد نظر و اندازه سطح ناحیه تحت درمان. بدین معنی که هرچقدر که ناحیه مورد نظر بزرگتر باشد و در نتیجه به مقدار چربی بیشتری نیاز داشته باشد همان اندازه هزینه های مصرفی نیز افزایش خواهد یافت.
  2. میزان مهارت و تخصص پزشک و جراح پلاستیک  نیز در دریافت هزینه برای تزریق چربی موثر است.
    هر چقدر که پزشک حاذق تر و دارای تجربه بیشتری باشد، مسلما میزان دستمزد دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.
  3. مراقبت های بعد از عمل نیز در صورتی که فرد مراجعه کننده درخواست نماید، از فاکتورهای دخیل دیگر در هزینه های مصرفی در تزریق چربی است.
  4. هزینه های دریافتی کلینیک زیبایی
  5. تعداد جلساتی که برای تزریق چربی مورد نیاز است و بایستی برای جلوگیری از ایجاد حالت گلوله شدن بعد از تزریق توسط فرد مراجعه شود.
  6. میزان چربی استخراج شده از بدن طی پروسه لیپوساکشن و هم چنین میزان چربی تزریق شده طی عمل تزریق
  7. هزینه های بیهوشی
  8. درخواست فریز کردن چربی های اضافه فرد برای استفاده در تزریق های بعدی
  9. نسخه های دارویی
  10. رژیم غذایی بخصوصی که بایستی بعد از انجام تزریق چربی داشته باشید و رعایت کردن باید و نبایدهایی که در روند بهبودی شما تاثیر گذارند.
  11. پوشاک مورد نیاز پس از انجام عمل لیپوساکشن. به منظور به حداقل رساندن احتمال بروز عوارض جانبی انجام عمل لیپوساکشن مثل تورم و کبودی.
  12. بالش های مخصوص که احتمالا برای روند بهبودی شما مورد نیاز باشد.
  13. استفاده از عینک آفتابی طبی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ناحیه ای که تزریق چربی انجام شده است.
  14. انجام آزمایش های پزشکی مرسوم که بایستی قبل از انجام عمل تزریق صورت گیرند تا پزشک متخصص از اینکه در حین و بعد از انجام عمل مشکلی پیش نخواهد آمد اطمینان حاصل کند.

تزیرق چربی به گونه

عوارض احتمالی تزریق چربی به صورت

روش تزریق چربی برای جوان سازی صورت و پر کردن گونه ها معمولا یک روش بسیار کم خطر و با عوارض جانبی ناچیز است. ولی در هر حال ممکن است هر روش درمانی، یک سری عوارض به همراه داشته باشد.

ممکن است در حین خارج کردن چربی از عضو مورد نظر، احساس درد، سوزش و اندکی فشار در آن ناحیه وجود داشته باشد یا یک نوع مایع خونی رنگ ترشح شود که هر کدام از این موارد طبیعی بوده و با مصرف قرص های آرام بخش رفع می شوند.

ورم و کبودی در محل اهدا کننده و همچنین در ناحیه گیرنده چربی نیز از شایع ترین عوارضی است که ممکن است در تزریق چربی ایجاد شود که به مرور و با گذشت زمان برطرف می شود.

گاها نیز پیش می آید که در نتیجه تزریق غیر اصولی چربی، عدم تقارن در قسمت های مختلف صورت بوجود بیاید. از عوارض دیگری که می تواند در تزریق چربی بوجود آید احتمال مشاهده رنگ پریدگی و جای زخم در نزدیکی نواحی برش داده شده به منظور خروج چربی است که همگی بعد از انجام مراقبت های پس از تزریق و به تدریج برطرف خواهند شد.

عوارض تزریق چربی به صورت کم است ولی اگر به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا 90 درصد از احتمال به وجود آمدن عوارض آن جلوگیری می کنید.

توصیه جراحان تاپ کلینیک

همانگونه که تا اینجا توضیح دادیم تزریق چربی دارای یک سری معایب و مزایا است که با انتخاب درست پزشک می توانید آن را به حداقل برسانید. اگر می خواهید ظاهری زیبا داشته باشید و دنبال یک جراح باسابقه می گردید، می توانید از خدمات تاپ کلینیک استفاده کنید.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹