رینوپلاستی بدون جراحی

رینوپلاستی بینی بدون جراحی یکی از روش های اصلاح و زیبایی بینی است که در سال های گذشته مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. لیفت بینی بدون عمل جراحی مناسب افرادی است که می خواهند بدون این که تحت عمل سنگین جراحی بینی قرار بگیرند، ظاهر زیباتری به دست آورند.

علاوه بر این، یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه هم به شمار می رود چرا که هزینه این روش به مراتب از جراحی های بینی کمتر است. در مطالعاتی که انجام شد، مشخص شده است بیش از نیمی از جراحی های بینی واقعاً غیرضروری بوده اند و می توان با روش های غیر جراحی آن را ترمیم کرد. علاوه بر این، این روش عوارض بسیار کمتری نسبت به جراحی های بینی دارد. در ادامه به بررسی روش انجام رینوپلاستی بدون جراحی پرداخته و مزایا این روش را بررسی می کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرم دهی و مراقبت از لب ها، مشاوره و رزرو میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

 چه افرادی کاندیدای مناسبی برای رینوپلاستی بدون جراحی هستند؟

کاندیدای مناسب برای رینوپلاستی شاما افراد زیر می شود:

  • افرادی که مي خواهند قوس یا قوز بینی شان محو شود. البته این روش برای افرادی قابل اجراست که قوس یا قوز بینی کم تا متوسطی داشته باشند.
  • افرادى که غیرقرینگی یا تورفتگی روی بینی دارند.
  • افرادی که غیرقرینگی نوک و يا انحراف نوك بينى دارند.
  • افرادی که می خواهند نوک بینی سر بالاتری داشته باشند.
  • افرادی که قبلا جراحی بینی انجام داده اند و از ظاهر بینی خود راضي نیستند و اکنون می خواهند بدون جراحی اصلاحاتی در آن ایجاد کنند، مثلا ناصافى و يا تورفتگى در سطح و نوك بينى دارند.
  • افرادى كه پل بينى تو رفته دارند و بينى شان كوتاه به نظر مي رسد، مي توانند با تزريق فيلر و پر كردن پل بينى ظاهر بينى را بلندتر نشان دهند.

چه افرادی نمی توانند از رینوپلاستی بینی بدون جراحی استفاده کنند؟

افراد زیر نمی توانند رینوپلاستی را انجام دهند:

  • افرادی که بینی بسیار گوشتی و بزرگی دارند که اصلا متناسب با صورتشان نیست.
  • افرادی که انحراف سپتوم (تيغه بيني) دارند.
  • افرادی که افتادگی بینی شدید دارند.
  • افرادى كه قوز خيلى برجسته دارند.

رینوپلاستی بدون جراحی

رینوپلاستی بینی بدون جراحی چگونه است؟

به طور کلی رینوپلاستی بینی به سه روش لیفت بینی با تزریق ژل، لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با تزریق بوتاکس تقسیم می شود که در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم.

لیفت بینی با تزریق ژل 

لیفت بینی با تزریق ژل مهم ترین و بیشترین کاربرد را در برطرف کردن قوز بینی یا فرورفتگی روی بینی دارد. در این روش لیفت بینی با استفاده از ژل مخصوص انجام می شود.

اصول پایه لیفت غیر جراحی بینی بر تزریق فیلر استوار است. برای این کار از ژل هیالورونیک استفاده می شود که در واقع فیلر موقت است و بعد از جذب، فرد باید مجددا به پزشک مراجعه کند تا تزریق ژل برای او تکرار شود که البته در اکثر افراد هم نتایج رضایت بخش است و قوز بنی کاملا برطرف می شود.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که هزینه لیفت بینی بدون جراحی و با تزریق ژل به مراتب از عمل های زیبایی کمتر است.

لیفت بینی با نخ 

در برخی مواقع برای رینوپلاستی بینی از نخ لیفت جذبی برای بالا کشیدن نوک بینی استفاده می شود که معمولا برای بینی های استخوانی و و گوشتی مناسب است.

برای انجام این کار پزشک بعد از بی حسی موضعی نخ های لیفت را در طول بینی وارد کرده و با این عمل ساده نوک بینی بالا کشیده می شود.

البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است بیمار چند ماه صبر کند تا لیفت نخی به نتیجه نهایی خود برسد و دوام این عمل هم معمولاً بین ۲ تا ۳ سال است و بعد از آن هر چند سال باید عمل کاشت نخ لیفت جذبی در بینی تکرار شود.

اگرچه لازم است بدانید بعد از این مدت بینی کاملا به حالت افتاده قبل بر نمی گردد.

رینوپلاستی بدون جراحی

لیفت بینی با تزریق بوتاکس

در موارد دیگر و برای افرادی که سوراخ بینی خیلی گشادی دارند از این عمل استفاده می شود. برای این کار می توان با تزریق بوتاکس در عضله خاصی از بینی سوراخ های آن را کوچک کرد و شاهد جمع شدن پره های بینی بود.

البته دوام بوتاکس در بینی دقیقا مانند پیشانی، در بهترین حالت بین ۴ تا ۶ ماه است و بعد از این مدت باید تزریق بوتاکس مجدداً تکرار شود.

بعد از بی حس کردن بینی مقدار مناسبی از فیلر با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق می شود. برای رفع قوز بینی این تزریق در بالا و پایین قوز، به میزان لازم انجام شده تا برجستگی قوز بینی محو شود.


بیشتر بخوانید: علت ورم بینی پس از رینوپلاستی و روش های کاهش آن


در مواردی هم در نقاط خاصی از نوک بینی تزریق می شود که باعث بالاتر رفتن نوک آن می شود. همچنین اگر بینی دچار ناصافی غیر قرینگی یا تو رفتگی باشد، می‌توان با پر کردن این نواحی سطح یکدست و صافی را روی بینی ایجاد کرد.

ژل هیالورونیک در بینی علاوه بر اینکه قابلیت خارج شدن دارد، حلال هم هست و اگر فردی از فرم بینی خود ناراضی باشد، می‌تواند آن را خارج کند. بنابراین اگر بعد از تزریق ژل فرد تصمیم به عمل جراحی بگیرد، مشکلی وجود نداشته و می تواند به راحتی ژل را از بین ببرد.

در این روش بینی کوچک نمی شود ولی اگر اندازه بینی خیلی بزرگ نباشد، فرد می‌تواند با تزریق چربی در گونه ها به این نتیجه دست پیدا کند.

نکته قابل توجه این است که ماندگاری این ژل در بینی بسیار طولانی تر از ماندگاری آن در آب است. برای مثال بعضی از ژل‌های هیالورونیک که در لب بیشتر از ۶ ماه دوام ندارند، در بینی تا سه سال هم دوام می آورند.

رینوپلاستی بدون جراحی

مزایای رینوپلاستی بدون جراحی

مزایای رینوپلاستی شامل موارد زیر است:

  • یکی از مهم ترین مزایای این روش این است که فرد تحت عمل جراحی قرار نگرفته و در نتیجه عوارضی هم در پی نخواهد داشت.
  • اگر فرد از فرم جدید بینی خود رضایت نداشته باشد، امکان بازگشت به حالت اولیه وجود دارد.
  • میزان بالا بردن بینی متناسب با سلیقه فرد تنظیم می شود.
  • تمامی فرآیند ها فقط با بی حسی انجام شده و نیازی به بیهوشی نیست.
  • در این روش صدای تو دماغی و  تورم برای فرد ایجاد نشده و مشکلی هم در بویایی بروز نخواهد کرد.

هزینه عمل لیفت بینی چقدر است؟

هزینه لیفت بینی با توجه به متدی که پزشک در نظر می­ گیرد(تزریق یا نخ) و همچنین شرایط شخص متفاوت است البته هزینه لیفت کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.

برای برآورد هزینه لیفت، جراح ابتدا باید شما را ببیند که این موضوع در مورد همه­ ی کلینیک ها یکسان است.

هزینه های عمل لیفت

هزینه های لیفت بینی شامل مواردی همچون:

  • دستمزد جراح
  • هزینه متخصص بی هوشی
  • هزینه های بیمارستان یا کلینیک

هزینه های قبل از عمل لیفت

هزینه های مربوط به قبل از عمل لیفت بینی شامل مواردی همچون هزینه های آزمایش خون، سیتی اسکن، قالب کنترلی و عکس آتلیه است.

آزمایش خون برای تشخیص کم خونی برای جراحی لازم است. افراد قبل از عمل به قالب کنترلی برای لیفت بینی به صورت سه بعدی برای دیدن نتیجه عمل و فرم بینی لازم است.

دستمزد جراح برای لیفت بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

دستمزد جراح به سابقه وی و عمل های موفقیت آمیزی که داشته است بستگی دارد البته نوع بینی فرد نیز در هزینه جراحی تاثیر گذار است یعنی هزینه مربوط به بینی گوشتی و بزرگ بیشتر از بینی استخوانی است.

تفاوت عمل بینی با رینوپلاستی در چیست؟

رینوپلاستی یک روش زیبایی بینی است که امروزه طرفداران زیادی در جهان پیدا کرده است و بر زیبایی ظاهری افراد تاثیر فوق العاده ای میگذارد که باعث جذابیت بیشتر آنها میشود؛ اما عمل بینی علاوه بر اینکه شامل رینوپلاستی میشود باعث برطرف کردن شکستگی، انحراف، شاخک، پولیپ و… بینی میشود که بطور کلی به مجموعه همه این جراحی ها عمل بینی میگوییم.

توصیه پزشکان تاپ کلینیک

رینوپلاستی بدون جراحی برای کسانی است که نمی خواهند تحت عمل جراحی قراربگیرند اما توجه داشته باشید که این روش ها برای هر کسی قابل اجرا نیست و اگر مشکلاتی از جمله تنگی تنفس دارید، این روش ها جوابگو نیست.

می توانید برای راهنمایی بیشتر و در صورت داشتن سوال با شماره های درج شده تماس بگیرید.

در پایان

در این مقاله از تاپ کلینیک به بررسی رینوپلاستی بدون جراحی پرداختیم و جزئیات کاملی را راجب آن ارائه کردیم جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو آنلاین میتوانید از طریق شماره زیر با متخصصین تاپ کلینیک در ارتباط باشید.

09394216199

سوالات متداول رینوپلاستی بینی

رینوپلاستی بینی بدون جراحی چگونه است؟

رینوپلاستی بینی بدون جراحی به صورت لیفت بینی با نخ، لیفت با تزریق ژل و لیفت بینی با نخ انجام می گیرد.

مزایای رینوپلاستی بدون جراحی چیست؟

رینوپلاستی بدون جراحی عوارضی ندارد و امکان بازگشت نیز دارد و این جراحی به بی هوشی نیاز ندارد.

چه افرادی نمی توانند از رینوپلاستی بدون جراحی استفاده کنند؟

در مواردی نمی توان رینوپلاستی بدون جراحی انجام داد این موارد شامل: بینی بزرگ و گوشتی، بینی کج شده، بینی افتاده و بینی که قوز خیلی برجسته دارد.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹