ماساژ بینی بعد از عمل جراحی بینی

ماساژ بینی بعد از عمل جراحی بینی

ماساژ بيني بعد از عمل مي تواند در جهت كاهش ورم هاي بيني بعد از عمل و كاهش درد در طول دوره درمان  موثر واقع شود.

اكثر جراحان زيبايي ماساژ بعد از عمل را  توصيه  مي كنند اما منبع پزشكي معتبري وجود ندارد كه ثابت كند ماساژ بعد از عمل مي تواند در جهت ورم های بینی و در طول دوره درمان موثر واقع شود، ولي در حالت كلي پزشكان ماساژ را بعد از جراحی بینی به بيماراند خود توصیه می کنند. در ادامه به برررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداختف چس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

ماساژ بيني بعد از عمل جراحي

براي كاهش ورم، برجستگي و انحراف بيني بعد از عمل، ماساژ بيني مي تواند موثر باشد. تورم بيني بعد از عمل جراحي تا دو هفته بعد از عمل، طبيعي است اما اگر بيشتر طول بكشد پزشك مربوطه بايد اقدامات لازم را براي ماساژ انجام دهد. اگر خودسرانه اقدام به ماساژ بيني كنيد ممكن است در درمان ورم بيني شما اختلال ايجاد شود.

فيلم ماساژ بيني بعد از عمل

چگونه بيني خود را ماساژ دهيم؟

هنگام ماساژ، بيني خود را زياد فشار ندهيد، اين كار باعث تغيير استخوان غضروفي بيني شما شده و در شكل نهايي بيني شما تاثير خواهد گذاشت.

ماساژ را در جلوي آيينه و به آرامي انجام دهيد. ماساژ دادن بهتر است زير نظر پزشك متخصص انجام گيرد. البته بعد از مشورت پزشك، خودتان نيز مي توانيد ماساژ را انجام دهيد.

توجه داشته باشید که از فشار دادن نوك بيني در روز هاي اول خودداري كنيد.

انواع ماساژ بيني بعد از عمل

به طور كلي دو نوع ماساژ بعد از عمل مي تواند موثر واقع شود:

  • فشار بر روي قسمت هاي برآمده بيني: در اين نوع ماساژ فشار مختصري به بيني وارد مي شود و براي قسمت هاي برآمده بيني مناسب است.
  • زماني كه پوست به استخوان بيني چسبيده باشد: زماني كه پوست، به استخوان شما چسبيده باشد مي توان از ماساژ براي بالا بردن پوست تان استفاده كنيد.

فوايد ماساژ بيني بعد از عمل

فوايد ماساژ بيني بعد از عمل بینی

ماساژ بینی بعد از جراحی رینوپلاستی می‌تواند به شکل‌های مختلفی به شما کمک کند. در زیر فواید اصلی ماساژ بینی پس از عمل بینی آورده شده است:

  1. کاهش ورم: ماساژ بینی باعث بهبود جریان خون در منطقه عمل می‌شود و ورم را کاهش می‌دهد. این باعث سرعت‌بخشیدن به فرآیند بهبود و بازگشت به حالت طبیعی بینی می‌شود.
  2. تسکین درد: ماساژ بینی ممکن است در کاهش درد و تسکین ناحیه عمل کارآمد باشد. با تحرک دادن عضلات و بافت‌های نرم، احساس درد کاهش یافته و رفع شده است.
  3. حذف خونریزی: ماساژ بینی پس از عمل، خونریزی را کنترل کرده و زودتر خون را جذب می‌کند. این باعث جلوگیری از تجمع خون در ناحیه عمل می‌شود و خطر عفونت را کاهش می‌دهد.
  4. بهبود تنفس: ماساژ بینی باعث بازگشت بهبود در تنفس می‌شود. این باعث کاهش احتمال ایجاد عوارض پس از عمل بینی، مانند ترشحات زائد و ناراحتی در تنفس، می‌شود.
  5. رفع استرس: عمل بینی گاهی باعث استرس و نگرانی می‌شود. ماساژ بینی پس از عمل، به شما کمک می‌کند تا استرس را کاهش داده و روحیه خود را بهبود بخشید.
  6. بهبود شکل بینی: با استفاده از فنون صحیح ماساژ، ممکن است شکل بینی شما بهبود یابد و نتایج ظرافت بخشیده شده به عمل بینی دستخوش تغییرات جدید شوند.
  7. حالت دهنده پوست: ماساژ بینی باعث حالت دادن پوست نرم و لطافت به آن می‌شود. این باعث بهبود ظاهر بینی و حس آرامش میشود.

افتادگی بيني بعد از عمل

بيشتر افتادگی بيني در سه ماهه اول جراحي اتفاق مي افتد و ممكن است در طي اين دوره، همراه با مخاط بيني، تكه هايي از خون را مشاهده كنيد.

اين اتفاق زماني رخ مي دهد كه پزشك بدون توجه به نوع بيني شروع به كم كردن حجم غضروف مي كند. چسب زدن در سه ماهه بعد از عمل مي تواند در كاهش افت بيني شما موثر باشد.

كاهش ورم بيني بعد از عمل

  • از عطسه كردن، سرفه كردن، فين كردن و گريه كردن تا حد امكان دوري كنيد:

عطسه كردن، سرفه كردن، فين كردن و هر نوع عملي كه به بيني فشار بياورد باعث صدمه، سوزش و حتي خوني شدن بخيه هاي شما می گردد.

مرطوب نگه داشتن اتاق تان از ورود گرد و خاك به داخل بيني جلوگيري مي كند. همچنين از آلودگي محيطي و استعمال سيگار دوري كنيد.

  • از مصرف الكل، مواد مخدر و مكمل هاي دارويي به شدت دوري كنيد.

از دو هفته قبل و بعد عمل جراحي مواد مخدر، مكمل هاي دارويي و الكل را متوقف كنيد. زيرا مصرف اين مواد مي تواند در فشار خون و زمان درمان شما تاثير بگذارد.

به هيچ عنوان قرص هايي نظير ايبوپروفن مصرف نكنيد، اين قرص ها ممكن است سبب خونريزي بخيه هاي شما گردد.

  • استرس نداشته باشيد:

اولين هفته بعد از عمل بهترين زمان براي استراحت است. سعي كنيد در طي اين مدت ذهن خود را آرام كنيد. بيشتر تورم هاي بيني بعد از عمل كاهش پيدا خواهند كرد. زمان عمل جراحي را به يك رويداد خاص موكول نكنيد و قبل از عمل اطمينان داشته باشيد كه زمان كافي براي استراحت داريد.

  • مايعات زياد بنوشيد:

مصرف زياد مايعات موجب دفع سموم بدن شما مي گردد. آب فراوان بنوشيد و از مصرف مايعات حاوي كافئين خودداري كنيد.

  • سرتان را به طور مداوم بالا نگه داريد.

بالا نگه داشتن سرتان به طور مرتب موجب كاهش افتادگي نوك بيني شما مي شود.

هنگام خواب از چندين بالش روي هم استفاده كنيد تا سرتان در بالاترين نقطه قرار گيرد.

از هرگونه ورزش و حركتي كه موجب خم شدن سر شما مي گردد خودداري كنيد.

اهمیت ماساژ بینی بعد از عمل جراحی

  • به صداي بدن خود گوش فرا دهيد.

پزشك متخصص شما فقط قادر به بررسي شرايط فيزيكي خارج از بدن شما خواهد بود. اما فقط شما قادر هستيد بفهميد كه دقيقا چه احساسي داريد، اگر بعد از عمل هر گونه احساس غير طبيعي داشتيد، حتما با پزشك خود در ميان بگذاريد.

  • به مقدار كافي استراحت كنيد.

بعد از عمل جراحي شايد نتوانيد به طور كافي بخوابيد، اما توجه كنيد كه استراحت يك قسمت حياتي از طول درمان شماست، بدن شما نياز به انرژي براي درمان خود دارد و استراحت كافي اين انرژي را به بدن شما برمي گرداند.

  • رژيم غذايي سالمي داشته باشيد.

رژيم غذايي سالم، مثل مصرف سبزيجات و مصرف پروتيئين در طي دوره درمان موجب تسريع طول درمان مي شود. ويتامين هاي c وA  در ميوه ها و كلم بروكلي يافت مي شود.

  • عينك نزنيد

عينك مطالعه، عينك آفتابي و يا هر نوع وسيله اي كه به بيني شما فشار وارد كند، موجب تورم بييني شما خواهد شد. پزشك متخصص شما زماني اجازه استفاده عينك را خواهد داد كه طول دوره درمان به پايان رسيده باشد.

  • از تابش مستقيم نور خورشيد دور بمانيد.

با توجه به اشعه هاي مضرر خورشيد، بهتر است خود را هميشه از تابش مستقيم نور خورشيد دور نگه داريد، اما پس از عمل جراحي اين كار ضروري تر است.

  • اطلاعات كافي در مورد نحوه عمل جراحي، طول دوره درمان، عوارض ناشي بعد از عمل داشته باشيد.

عمل جراحي بيني براي هر شخصي متفاوت است. ولي بايد قبل از زماني كه تصميم به عمل جراحي مي گيريد از روند آن اطلاع كافي داشته باشيد.

علت قوز بيني بعد از عمل

وجود يك قوز بسيار كوچك بعد از دوره اول جراحي طبيعي است و پس از گذشت زمان بهتر مي شود. ماساژ بيني در بهتر شدن قوز بيني مي تواند موثر واقع شود. البته پزشكان بعد از عمل جراحي نمي توانند مانع از شكل گيري عمل قوز بيني شوند.

لذا بهتر است جراحان متخصص قبل از عمل به بيماران خود در اين باره اطلاعات كافي دهند، تا بعدا دچار استرس، نگراني و افسردگي نشوند. قوز بيني بعد از عمل ناشي از حذف ناكافي استخوان و يا رشد استخوان است.

سخن آخر

در این مقاله درباره ماساژ بینی بعد از عمل بنی صحبت کردیم، توجه داشته باشید که اگر تورم بيني شما به مرور زمان و با ماساژ از بين نرود نياز به جراحي ترميمي خواهد داشت كه جراح بايد غضروف را مجدد برش داده و از بين ببرد. البته بعد از جراحي ترميمي امكان برگشت وجود ندارد و نيازي به نگراني نيست.

شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که بینی شما، به بهترین و جدید ترین شیوه جراحی خواهد شد.

همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد عمل بینی و یا سایر جراحی های زیبایی می توانید با مشاوران متخصص ما در حوزه جراحی های زیبایی در مرکز مشاوره تاپ کلینیک تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را در این مورد حل کنید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول ماساژ بینی بعد از رینوپلاستی

چرا ماساژ بینی بعد از عمل مهم است؟

ماساژ بینی به دلیل خوش فرم شدن بینی بعد از جراحی انجام می شود. این امر برای نقاط هم پایه شکستگی در استخوان های بینی مفید است.

ماساژ بینی را چه مدت بعد از عمل انجام دهیم؟

ماساژ بینی را از هفته دوم و بعد از برداشتن گچ بینی انجام دهید.

بهترین زمان برای ماساژ بینی کی است؟

طبق توصیه پزشکان بهترین زمان برای ماساژ بینی بعد از استحمام و قبل از چسب زدن بینی است.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹