مرگ با جراحی اسلیو معده (شوخی یا واقعیت)

مرگ با جراحی اسلیو معده

یکی از خطراتی که احتمال دارد جان افراد بعد از عمل اسلیو معده را تهدید کند، خطر مرگ می باشد. ولی احتمال خطراتی که چاقی برای کوتاهی عمر دارد بیشتر است.

گاه پیش می آید که برخی افراد خطر مرگ در اسلیو معده را فرا تر از واقعیت بیان می کنند. ما در این مقاله از تاپ کلینیک می خواهیم به خطر مرگ با جراحی اسلیو معده و راه های پیشگیری از آن را برای شما ارائه دهیم.

چرا در عمل اسلیو معده دانستن خطر مرگ مهم است؟

بیماری هایی از جمله بیماری های استخوان، فشار خون بالا و دیابت  بیماری هایی می باشند که در افرادی که شاخص توده بدنی یا همان شاخص بی ام آی آن ها بالا تر از 35 می باشد، احتمال مبتلا شدن زیاد است.  این افراد هر چه فعالیت های ورزشی انجام می دهند یا از رژیم غذایی مناسب استفاده می کنند، نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. در این صورت برای لاغری از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می کنند که اسلیو معده انجام می شود.

این جراحی سریع به شخص بیمار لاغری را می بخشد. ولی این جراحی می تواند خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. یکی از نگرانی های این افراد در خصوص اسلیو مهده خطر مرگ آن است. برای این که این نگرانی را رفع کنیم، در ادامه آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نحوه انجام جراحی اسلیو معدهنحوه انجام جراحی اسلیو معده

پیش از آن که به خطر مرگ این نوع عمل لاغری بپردازیم، لازم است اول به نحوه انجام آن بپردازیم. در این عمل لاغری قسمت بزرگی از معده که نقش زیادی در ترشح هورمون گریلین دارد، برش و از بدن حذف می شود.

زیرا هورمونی که حس گرسنگی را در شخص ایجاد می کند، هورمون گریلین می باشد. معده با این کار حجم کوچک تری به خود می گیرد و اشتهای شخص بیمار را نیز کمتر می کند. بیهوشی که در این عمل بکار می رود، بیهوشی عمومی می باشد. با توجه به سایر جراحی ها مدت انجام آن کوتاه تر است.

خطر مرگ در عمل اسلیو

شایعاتی که وجود دارد بر این مبنی می باشد که احتمال مرگ در انجام این عمل زیاد است. ولی با توجه به تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است، احتمال این خطر بسیار کم است و در حدی نیست که بیماران را نگران کند.

اسلیو معده برای چه کسانی مناسب می باشد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، این عمل لاغری برای کسانی که دچار چاقی مفرط شده اند و شاخص توده بدنی آن ها بالا تر از 35 می باشد، مناسب است. چاقی و اضافه وزنی از مشکلاتی می باشد که بیماری های دیگر چون دیابت و فشار خون بالا را به همراه دارد.

احتمال مرگ در این بیماری ها خیلی بیشتر از خطرات اسلیو معده می باشد. علاوه بر این بیماری ها، یکی دیگر از عواملی که سبب مرگ شخص بیمار می شود، عدم تخصص جراح مجرب می باشد.

اسلیو معده برای چه کسانی مناسب می باشد؟چه کسانی برای انجام این عمل صلاحیت دارند؟

چون اسلیو معده یکی از جراحی های پیچیده می باشد، صلاحیت آن برای بیماران توسط پزشک تعیین می شود که شخص برای این عمل اقدام کند یا خیر. اگر جراحی که برای انجام این عمل انتخاب می شود، از تخصص بالایی برخوردار باشد، احتمال خطر مرگ 2/00 درصد می باشد. تحقیقات انجام شده بر شش هزار نفر که اقدام به اسلیو معده کرده بودند، این را نشان می دهد که احتمال خطر مرگ پس از جراحی یک در صد می باشد. یعنی در هر هزار نفر فقط یک نفر جان خود را از دست می دهد.

اگر نتایج این تحقیقات را آماری برای مقایسه مرگ و میر در سایر جراحی ها قرار دهیم، به این نتیجه می رسیم که احتمال مرگ در اسلیو معده نسبت به جراحی های ساده از جمله عمل آپاندیس یا کیسه صفرا، بسیار کم می باشد.

عوامل تاثیر گذار در خطر مرگ بعد از اسلیو معده

از دلایل تاثر گذار در خطر مرگ این جراحی، رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل و انتخاب جراحی می باشد که تخصص کافی برای عمل اسلیو معده ندارد. افرادی که می خواهند اقدام به این جراحی کنند، لازم است در خصوص این مورد بسیار دقت کنند تا سبب اتفاق جبران ناپذیر نشوند.

پونزاین علل را در زیر خلاصه کرده ایم:

  • نشتی بعد از عمل که به عدم تخصص جراح مجرب برمیگردد.
  • آمبولی ریوی
  • عوارض دیررس عمل که با رعایت مراقبت ها، از وقوع آن جلوگیری می شود.

چگونه بعد از عمل اسلیو معده خطر مرگ را می توان کاهش داد؟چگونه بعد از عمل اسلیو معده خطر مرگ را می توان کاهش داد؟

یکی از اصلین ترین موارد که باید در آن بسیار دقت کرد، انتخاب جراح متخصص می باشد. از آن جایی که این جراحی لاغری یک عمل پیچیده و حساس می باشد، می بایست توسط متخصصان انجام شود. برای این که اتفاق جبران ناپذیر رخ دهد، بهترین پزشک را برای این کار انتخاب کنید. در خصوص هزینه آن هم دریغ نکنید. زیرا شرط اول هر جراحی سلامت بیمار می باشد.

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله بالا به آن اشاره کردیم، شایعاتی که در خصوص احتمال خطر مرگ بالای این عمل وجود دارد، کاملا اشتباه می باشد. خطر مرگ این عمل از درصد بسیار کمی برخوردار می باشد. ولی فراموش نکنید که اصلی ترین دلیل که امکان دارد در این عمل بیمار جان خود را از دست دهد، عدم تخصص جراح می باشد.

ما در این مقاله از تاپ کلینیک خطر مرگ در اسلیو معده را برای شما ارائه دادیم. شما می توانید با شماره 09394216199 تماس بگیرید و سوالاتی که با مطالعه این مقاله پاسخی دریافت نکردید، جواب آن ها را از متخصصان تاپ کلینیک جویا شوید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیچه کسانی صلاحیت انجام عمل اسلیو معده را دارند؟

چون اسلیو معده یکی از جراحی های پیچیده می باشد، صلاحیت آن برای بیماران توسط پزشک تعیین می شود که شخص برای این عمل اقدام کند یا خیر.

سوالات متداول رینوپلاستیآیا خطر مرگ در اسلیو معده زیاد است؟

خیر، با توجه به تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است، احتمال این خطر بسیار کم است.

سوالات متداول رینوپلاستیدلایل تاثیر گذار در خطر مرگ اسلیو معده کدام اند؟

از دلایل تاثر گذار در خطر مرگ این جراحی، رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل و انتخاب جراحی می باشد که تخصص کافی برای این عمل ندارد.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹