ورزش پس از عمل اسلیو معده و فاصله آن با جراحی


یکی از فعالیت هایی که باعث می شود عمل اسلیو معده تاثیرات خودش را به خوبی نشان دهد، انجام فعالیت های ورزشی می باشد. ولی این فعالیت های ورزشی لازم است با اصول انجام شود. با ما تا پایان این مقاله از تاپ کلینیک همرا باشید تا برای شما بهتیرن ورزش ها بعد از اسلیو معده را ارائه دهیم.

اهمیت ورزش پس از عمل اسلیو معده

افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، باید انجام فعالیت های ورزشی را در زندگی خود بگنجانند. برای این که چاقی به طور کامل رفع شود، به روش های متفاوتی نیاز دارد. ولی هیچ کدام از آن ها به تنهایی موثر نخواهد بود. برای این که بتوان چاقی را کامل رفع کرد، می بایست در سبک زندگی خود یک تغییرات جدی ایجاد شود. اگر می خواهید بپرسید این تغییرات چیست؟ در پاسخ باید گفت مصرف رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت های ورزشی منظم.

مزایای ورزش بعد از عمل اسلیو معدهمزایای ورزش بعد از عمل اسلیو معده

پونزدر این بخش می خواهیم به مزایای ورزش پس از جراحی اسلیو معده بپردازیم. آن مزایا به شرح زیر است:

  1. کاهش وزن مؤثر

تحقیقاتی در مورد ورزش پس از اسلیو معده انجام شده، نشان می دهد که افرادی که پس از عمل فعالیت های ورزشی مناسبی داشتند، نسبت به سایر افراد وزن بیشتری کم کرده اند. بنابراین ورزش پس از انجام این عمل نقش بسزایی در کاهش وزن دارد. نکته مهمی که باید در انجام فعالیت های ورزشی دقت کرد، توجه به چربی سوزی می باشد نه عضله سوزی. در این صورت می بایست فعالیت هایی در ورزش انجام شود که عضلات تقویت یافته و چربی ها از بین رود.

  1. افزایش سطح انرژی بدن

پس از انجام این جراحی، بدن اکثرا حس خستگی دارد. با انجام این ورزش ها می توانید آن خستگی را از بدن رفع کنید. انجام این فعالیت ها سبب تقویت سیستم بدنی شما، بهبودی گردش خون و شما را از مبتلا شدن به دیگر بیماری ها جلوگیری می کند. در نتیجه بدن شما را پر انرژی می سازد. لازم به ذکر است که پس از این جراحی، با انجام فعالیت های ورزشی قدرت ذهنی شما افزایش می یابد.

  1. بهبود سلامت روان

با توجه به مطالعاتی که در این خصوص انجام شده است، ورزش بعد از این عمل لاغری باعث می شود در بدن اندروفین بیشتر تولید شود. تولید اندروفین باعث می شود شادی و آرامش در بدن بیشتر باشد. افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر افسردگی را تجربه می کنند. وجود تغییر سبک زندگی می تواند برای این افراد غیر قابل تحمل باشد. ولی باید در این مورد ثابت قدم بود تا نتایج مد نظر روئیت شود.

بهترین ورزش بعد از عمل اسلیو معدهبهترین ورزش بعد از عمل اسلیو معده

در قسمت بالا به اهمیت ورزش پس از انجام این عمل لاغری پرداختیم. حال می خواهیم شما را با بهترین فعالیت های ورزشی برای پس از اسلیو معده آشنا کنیم.

  • تمرینات کششی

با انجام این تمرینات شما قادر خواهید بود سایر ورزش ها چون دوندگی و دوچرخه سواری را به خوبی انجام دهید. فعالیت های کششی دامنه حرکات را با افزایش گردش خون در عضله های بدن، بیشتر می کند. برای این که بتوانید این حرکات را به خوبی انجام دهید از یک فیزیوتراپیست مشاوره بگیرید.

  • تمرینات کاردیو و هوازی

انجام تمرینات کاردیو باعث می شود متابولیسم و جریان خون در بدن افزایش یابد. همچنین انجام این تمرینات نقش بسزایی در کالری سوزی دارد. این تمرینات سبب تولید اندروفین می شود که در نتیجه اضطراب را کاسته، شادی را در بدن بیشتر کرده و خوابی با کیفیت را به شما هدیه می دهد.

  • تمرینات ورزشی قدرتی

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم انجام برخی فعالیت های ورزشی می تواند علاوه بر چربی سوزی، عضله سوزی را نیز به همراه داشته باشد. با انجام تمرینات قدرتی، شما می توانید جلوی عضله سوزی را بگیرید. دراز نشست، تمرین با وزنه، اسکات و … از جمله ورزش های قدرتی هستند که توانایی این را دارید که در تقویت عضله ها به شما کمک کنند.

چون این ورزش ها جز ورزش های سنگین می باشند، باید آن ها را آرام به روتین ورزشی خود بی افزایید. اگر شخصی می خواهد به ورزش های سبک بپردازد، پس از گذشت دو هفته از عمل می تواند انجام دهد. ولی انجام ورزش ها سنگین باید دو ماه بعد از عمل انجام شود.

میزان ورزش بعد از عمل اسلیو معده-میزان ورزش بعد از عمل اسلیو معده

این که شما باید در چه میزان به فعالیت های ورزشی بپردازید، باید پزشک تعیین کند. این فعالیت ها باید به قدری باشد که در شما احساس درد نکند. چنانچه این فعالیت ها در شما سبب درد شدید شد، باید دیگر از ادامه دادن خودداری کنید و به پزشک خود مراجعه نمایید. اگر این فعالیت های ورزشی را آرام به روتین خود اضافه کنید، بدن شما رفته رفته با آن سازگار خواهد شد. در این صورت شما توانایی این را دارید که مدت و میزان آن را پس از گذر زمان با توجه به برنامه خود تغییر نمایید.

نتیجه گیری

شما برای این که بخواهید پس از اسلیو معده، به لاغر شدن خود سرعت بیشتری ببخشید، می توانید به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم انجام این فعالیت ها نه تنها در کاهش وزن، بلکه در رفع افسردگی و اضطراب نقش بسزایی دارد.

تلاش ما در این مقاله از تاپ کلینیک بر این بود که شما را با تاثیرات ورزش پس از اسلیو معده آشنا کنیم. اگرچه پس از مطالعه این مقاله سوالی در ذهنتان ایجاد شد که پاسخی برای آن نیافتید، با شماره گیری 09394216199 پاسخ آن را از متخصصان تاپ کلینیک جویا شوید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیمزایای ورزش پس از عمل اسلیو معده چیست؟

کاهش وزن بد، افزایش انرژی بدن و بهبود سلامت روان از جمله مزایای ورزش پس از اسلیو معده می باشد.

سوالات متداول رینوپلاستیبهترین تمرینات ورزشی پس از اسلیو معده چیست؟

تمرینات کششی، تمرینات هوازی و کاردیو و تمرینات قدرتی از جمله تاثیرگذار ترین ورزش ها پس از اسلیو مهده می باشند.

سوالات متداول رینوپلاستیانجام فعالیت های کاردیو و هوازی پس از اسلیو معده چه تاثیراتی دارد؟

این تمرینات سبب تولید اندروفین می شود که در نتیجه اضطراب را کاسته، شادی را در بدن بیشتر کرده و خوابی با کیفیت را به شما هدیه می دهد.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹