آیا در جراحی های بزرگ کردن سینه امکان از دست دادن حس وجود دارد؟

آیا در جراحی های بزرگ کردن سینه امکان از دست دادن حس وجود دارد؟

یکی از متداول ترین سوالات کابران ما این است که آیا در جراحی های بزرگ کردن سینه امکان از دست دادن حس وجود دارد؟ این سوال از دید کارشناسان ما بسیار تخصصی می باشد. از این رو ما تصمیم داریم در مقاله ای به شرح آن بپردازیم.

جراحی بزرگ کردن سینه چیست؟

یکی از پر طرفدار ترین و رایج ترین جراحی های زیبایی میان خانم ها جراحی بزرگ کردن سینه می باشد. این جراحی برای خانم های مناسب است که از کوچک کردن و ناهنجاری های ناحیه سینه شان خسته شده اند و می خواهند زیبایی و جذابیت را به بدن خود بازگردانند.

روش های مختلفی وجود دارد که می توان به کمک آنها جراحی بزرگ کردن سینه را انجام داد. اما رایج ترین روش بزرگ کردن سینه پروتز می باشد که طرفداران بیشماری دارد.

عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه را می توان به عنوان موفقیت آمیز ترین روش جراحی سینه معرفی کرد. این روش که در بیش از 99 درصد مواقع نتیجه خوبی به همراه دارد به عنوان بهترین روش جراحی بزرگ کردن سینه شناخته می شود.

جراحی بزرگ کردن سینه چیست؟البته این موضوع را بدانید که این روش تنها برای بزرگ کردن سینه نبوده و در برخی از موارد جهت اصلاح فرم و از بین بردن ناهنجاری ها کاربردی دارد.

در عمل پروتز سینه از پروتز های مصنوعی استفاده می گردد که دارای انواع گوناگونی می باشد. از نظر جراحان زیبایی تاپ کلینیک پروتز سینه کم عارضه ترین روش برای زیبا سازی و حجیم سازی سینه می باشد.

روش های دیگری همچون تزریق ژل، چربی، داروهای هرمونی و… موجود است که هیچ کدام نتیجه نهایی همچون پروتز سینه ندارند.

انواع روش های بزرگ کردن سینه

خانم های که دارای سینه های بزرگ، زیبا و خوش فرم هستند همیشه از اعتماد به نفس بالاتری نسبت به سایر خانم ها برخوردار می باشند. از این رو خانم های که دارای سینه های کوچک هستند نیز دنبال راهی برای افزایش سایز سینه شان هستند.

پونزخوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی برای افزایش حجم سینه به وجود آمده است که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  1. جراحی لیفت سینه
  2. جراحی پروتز سینه
  3. تزریق چربی به سینه
  4. تزریق ژل به سینه

روش های که در بخش فوق گفته شد هر کدام به یک روش خاصی صورت می گیرند که وابسته به شرایط شما پزشک تان روش مناسب را به شما پیشنهاد می دهد. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید سینه هایتان را به مدت طولانی بزرگ و خوش فرم کنید مناسب ترین روش جراحی پروتز سینه می باشد.

آیا در جراحی های بزرگ کردن سینه امکان از دست دادن حس وجود دارد؟

یکی از مشکلاتی که برای خانم ها بعد از جراحی های بزرگ کردن سینه وجود دارد از دست دادن حس می باشد. بی حسی بعد از جراحی حجیم سازی سینه در موارد بسیار کمی رخ می دهد و در اغلب موارد نیز این بی حسی بعد از گذشتن مدت زمان کوتاهی بطور کامل برطرف می شود.

5 روش درمانی برای بی حسی نوک سینه بعد از پروتزبطور کلی بی حسی اغلب در نوک سینه مشاهده می شود. و این مشکل در جراحی های اتفاق می افتد که برش از محل نوک سینه صورت می گیرد.

اغلب در روش های لیفت سینه برش در اطراف نوک سینه صورت می گیرد که در کنار رشته های عصبی می باشد و در برخی از موارد به علت عدم آگاهی پزشک موجب از دست دادن حس می شود.

در صورتی که قصد انجام جراحی بزرگ کردن سینه دارید می توانید در تاپ کلینیک این جراحی را توسط مجرب ترین جراحان تجربه کنید.

5 روش درمانی برای بی حسی نوک سینه بعد از پروتز

پونزدر اینجا به شما دوستان گرامی 5 روش درمانی برای بی حسی نوک سینه بعد از پروتز را به شما معرفی می کنیم:

  1. یکی از روش های که می توان توسط آن بی حسی نوک سینه بعد از پروتز را بازگرداند استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش تورم می باشد. با کاهش ورم می توان میزان بی حسی نوک سینه را تا حد چشمگیری کاهش داد.
  2. بعد از گذشت 3 تا 4 هفته بعد از جراحی لازم است تمرینات ورزشی کششی را آغاز کنید. انجام تمرینات ورزشی همچون شنا، یوگا، ورزش های سبک و.. سبب از بین رفتن بی حسی بعد از جراحی می شود. در حین انجام تمرینات ورزشی لازم است به حرکات خود دقت کنید زیرا حرکات سنگین سبب افزایش کبودی و تورم در ناحیه سینه می شود.
  3. درمان بی حسی بعد از جراحی بزرگ کردن سینه نتیجه حتمی ندارد اما شما می توانید با مراجعه به پزشک به بازگشت عصب تان سرعت ببخشید.
  4. ماساژ از دیگر روش های باز گرداندن حس در ناحیه سینه می باشد. ماساژ در نایحیه سینه باید بصورت اصولی و با ظرافت صورت گیرد. این را بدانید که ماساژ سنگین سبب افزایش کبودی و پاره شدن ایمپلنت می شود.
  5. مصرف ویتامین B نیز می تواند در بازگرداندن حس سینه موثر باشد. از این رو در وعده های غذایی خود از موادی استفاده کنید که دارای ویتامین B می باشند.

علل بی حسی سینه بعد از بزرگ کردن سینهعلل بی حسی سینه بعد از بزرگ کردن سینه

بطور کلی دو علت برش نامناسب و عدم تطبیق قطر سینه با قطر پروتز سبب بی حسی سینه بعد از بزرگ کردن سینه می شوند که در این بخش به شرح آن می پردازیم.

تکنیک برش نامناسب

تکنیک برش نامناسب یکی از علل بی حسی سینه بعد از عمل می باشد. تکنیک برش آرئول ممکن است بعد از جراحی باعث بی حسی نوک سینه شود. ایمپلنت هایی که با استفاده از روش زیر غده ای قرار می گیرند نیز در مقایسه با روش زیر عضلانی با بروز بی حسی نوک پستان بیشتری همراه هستند.

عدم تطبیق قطر سینه با قطر پروتز

یکی از عوامل کلیدی در بروز بی حسی نوک سینه بعد از جراحی، قطر ایمپلنت سینه است. هرچه ایمپلنت پهن تر باشد، اعصاب اطراف ممکن است بیشتر دچار کشیدگی شود. از این سبب آسیب رسیدن به عصب سینه می شود.

نتیجه گیری

جراحی بزرگ کردن سینه یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی میان خانم ها می باشد. این جراحی که به روش های مختلف صورت می گیرد روشی بسیار کم عارضه است.

اما در برخی از مواقع این جراحی موجب از دست دادن حس می شود. ما در اینجا به شرح کامل این موضوع پرداختیم.

سوالات متداول

آیا می توان بعد از انجام پروتز سینه به نوزاد شیر داد؟

بله شما می توانید بعد از انجام جراحی پروتز سینه اقدام به بارداری و شیر دهی نوزاد نمایید.

آیا یوگا در بازگرداندن حس سینه بعد از جراحی موثر است؟

بله شما می توانید به کمک یوگا حس سینه تان را حد چشمگیری دوباره به دست آورید.

آیا امکان پاره شدن پروتز سینه وجود دارد؟

پاره شدن پروتز سینه یک عمل بسیار نادر است که در صورت مراقبت های کاملا نادرست رخ می دهد.

پروتز سینه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹