آیا جراحی پروتز سینه مانع از شیر دهی می شود؟

آیا جراحی پروتز سینه مانع از شیر دهی می شود؟

سوالی که دائما توسط خانم های که قصد انجام پروتز سینه را دارند تکرار می شود این است که آیا جراحی پروتز سینه مانع از شیر دهی می شود؟ با پاسخ کامل و دقیق به این سوال همراه ما باشید.

جراحی پروتز سینه چیست؟

امروزه جراحی پروتز سینه به یکی از پر طرفداران ترین جراحی های زیبایی میان خانم ها تبدیل شده است. این جراحی که با هدف از بین بردن ناهنجاری های سینه صورت می گیرد سبب افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در خانم ها می شود.

جراحی پروتز سینه توسط پزشک متخصص و تحت بیهوشی کامل انجام می شود.

پروتز سینه و شیر دهی

همانطور که در ابتدا خواندید پروتز یکی از مسائل نگران کننده در پروتز سینه شیر دهی می باشد. اما باید گفته شود که بطور کلی پروتز سینه و شیر دهی هیچ ربطی با هم ندارد و هر دو یک مسئله متفاوت می باشند.

بطور دقیق تر هنگام جراحی، پروتز سینه را پشت نسج سینه و یا حتی پشت عضله پستان جای دهند و هیچ گونه ارتباطی با مجاری شیری نداشته باشد.

اما در صورتی که فرد همراه با پروتز سینه عمل‌های زیبایی دیگری مانند لیفت سینه انجام دهد و مجاری شیری دستکاری شود، ممکن است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش در شیردهی ایجاد شود در نتیجه پروتز سینه و شیردهی با هم ارتباط پیدا می‌کنند.

جراحی پروتز سینه چیست؟در برخی دیگر مشاهده می شود که اندازه سینه کوچک بوده است و افراد بعد از پروتز تصور می کنند که به دلیل پروتز سینه حجم شیر دهی کم اس. در حالی که اینگونه نبوده و پایین بودن حجم شیر دهی وابسته به حجم بافت سینه می باشد.

در جراحی پروتز سینه برشی دور هاله سینه، زیر سینه و یا زیر بغل ایجاد می ‌کنند. برش هاله ای دور سینه سبب می شود تا شیر مادر به مدت چند روز بعد از جراحی قطع شود.

البته ای موضوع نگران کننده نیست. زیرا پس از گذراندن چند روز وضعیت شیر دهی به حالت قبل باز می گردد. در صورتی که شیر دهی به حالت قبل باز نگشت جراحی پروتز سینه با مجرای شیر دهی دچار مشکل است و باید توسط پزشک معاینه گردد.

آیا جراحی پروتز سینه مانع از شیر دهی می شود؟

بی شک تمامی خانم ها علاقمند به داشتن سینه های بزرگ و خوش فرم می باشند. متاسفانه برخی از خانم ها به دلیل داشتن ناهنجاری در ناحیه سینه از شکل سینه شان رضایت نداشته و دست به پروتز می زنند.

اما سوال اینجاست که آیا خانم ها بعد از جراحی پروتز سینه می توانند به نوزاد خود شیر بدهند؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شده که بله در صورتی که عمل انجام شده توسط جراحی با تخصص و تجربه کافی صورت گیرد در شیردهی به نوزاد هیچ مانعی وجود ندارد.

در جراحی پروتز سینه در زیر و یا روی عضله ی سینه گذاشته می شود و به بافت های شیرساز آسیبی وارد نمی شود. از این رو هیچ مشکلی برای شیر دهی وجود نداشته زیرا به سینه آسیبی وارد نمی شود.

همچنین مواد پروتز با بخش شیردهی هیچ گونه تماسی نداشته و وارد شیر مادر نمی شود. تنها ممکن است در هنگام بارداری یا شیردهی دچار تغییر شکل در ناحیه سینه شوید. که آن را نیز می توان به سادگی با استفاده از ترمیم برطرف نمود.

نکاتی درباره شیردهی پس از پروتز سینهنکاتی درباره شیردهی پس از پروتز سینه

به مدت سه هفته بعد از زایمان مهم ترین دوره شیر دهی خانم ها می باشد. در این بازه زمانی شما می توانید از مشاوران سلامت جهت ارتقای کیفیت شیر دهی استفاده نمایید.

به عنوان مثال استفاده از شیر دوش یکی از رایج ترین روش ها جهت افزایش حجم شیر می باشد.

شما می توانید در این بازه زمانی با روش ‌هایی مانند قرار دادن دستگاه تامین کننده شیر درون سینه مادر یا شیر دادن با شیشه شیر، به فرزند خود شیر دهید.

جهت دریافت مشاوره شیر دهی به نوزاد می توانید با کارشناسان ما در تاپ کلینیک در تماس باشید.

تاثیر پروتزسینه در شیر دهی

حال که با پروتز سینه بطور کامل آشنا شدید نوبت به آن رسیده که به تاثیر پروتز سینه در شیر دهی بپردازیم:

  1. زمانی که فردی اقدام به انجام عمل پروتز سینه می کند بطور کلی مشکلی در شیر دهی به وجود نمی آید. اما زمانی که یک مادر در شیردهی نوزاد خود به مشکل بخورد به روش جراحی آن بستگی دارد. بطور کلی بیشتر روش های پروتز مشکلی برای شیر دهی مادران به وجود نمی آورد.
  2. محل برش مسئله بسیار مهمی در پروتز سینه می باشد که می توان میزان آسیب به بافت و عصب را مشخص کند. برش در اطراف نوک و هاله سینه می ‌تواند بر حس نوک سینه اثر گذاشته و موجب قطع عصبی شود. برشی که بروی چین سینه و زیر سینه انجام می گیرد دارای آسیب کمتری بوده و مادر بدون هیچ مشکلی می تواند به شیر دهی نوزاد خود ادامه دهد.
  3. میزان فشار پروتز بروی غدد شیر ساز بسیار مهم می باشد. از این رو در هنگام انتخاب پروتز سعی کنید پروتزی را انتخاب نمایید که سبب آسیب رساندن به غدد شیر ساز نشود.
  4. در برخی از خانم ها بعد از جراحی پروتز سینه ترشح شیر مشاهده می شود در حالی که در وضعیت شیر دهی و بارداری نیستند. این شیر به دلیل ورم ناشی از پروتز می باشد که ممکن است سبب برداشته شدن پروتز گردد.
  5. اگر کیسه پروتز بین بافت غددی و لایه ماهیچه ای قرار گیرد، به احتمال زیاد به غدد و مجرای شیری فشار وارد می‌کند و در نتیجه جریان یافتن شیر دچار اختلال شده و تولید شیر کاهش می‌یابد.
  6. مادرانی که قبل از بارداری جراحی پروتز سینه انجام داده اند؛ ممکن است با یک ضربه کوچک به ناحیه سینه شان دچار درد شدید شوند که این کاملا طبیعی بوده و به دلیل ورم ناشی از پروتز می باشد.
  7. در صورتی که شخصی قبل از بارداری اقدام به جراحی ناشی از سینه نمایند با میزان تورم بیشتری در آغاز شیر دهی روبه رو می باشد.
  8. و…

تاثیر پروتزسینه در شیر دهینتیجه گیری

امروزه همگی خانم ها به دنبال زیبا سازی سینه های خود می باشند و بهترین راه زیبا و خوش فرم سازی سینه نیز پروتز می باشد.

اما موضوع شیر دهی کمی برای افرادی که می خواهند جراحی پروتز انجام دهند نگران کننده می باشد. ما در این مقاله به شرح کامل این مسئله مهم پرداختیم.

سوالات متداول

آیا وجود پروتز سینه سبب اختلال در شیر دهی می شود؟

بطور کلی می توان گفت پروتز سینه هیچ تاثیر در روال شیر دهی ندارد. اما در صورتی که پروتز در پایین سینه قرار بگیرد سبب افزایش حجم شیر دهی می شود.

بهترین زمان برای جراحی پروتز سینه کی می باشد؟

بهترین زمان زمان برای جراحی پروتز سینه 6 ماه بعد از پایین شیر دهی می باشد.

آیا وجود پروتز سینه در طعم و بوی شیر مادر تاثیر می گذارد؟

زیر وجود پروتز سینه هیچ گونه تاثیری در رنگ و طعم شیر مادر ندارد.

پروتز سینه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹