آیا در لیفت صورت جای بخیه باقی می ماند؟

آیا در لیفت صورت جای بخیه باقی می ماند؟

افرادی که قصد انجام لیفت صورت را دارند اغلب از ما سوال می پرسند که آیا در لیفت صورت جای بخیه باقی می ماند؟ ما نیز در اینجا اطلاعات کاملی را در این زمینه جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

لیفت صورت چیست؟

یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیبایی که اکنون طرفدارن بسیاری دارد لیفت صورت می باشد که چیزی و افتادگی چهره را بطور کامل از بین می برد. افتادگی پوست صورت برای هیچ فردی خوشایند نبوده و حس پیری را برای افراد به وجود می آورد.

اما اکنون با پیشرفت علم دیگر پیری جایگاهی در زندگی انسان ها ندارد. با جراحی لیفت صورت می توان قابلیت ارتجاعی پوست که سبب افتادگی شده است را از بین برد.

تمامی افرادی که قصد انجام جراحی لیفت صورت را دارند می خواهند افتادگی پوست شان برطرف شود و به دوران جوانی باز گردند. ایجاد افتادگی و چین چروک بروی سطح پوست سبب کاهش اعتماد به نفس و امید به زندگی می شود.

لیفت صورت چیست؟بطور ذاتی انسان موجودی است که همیشه به دنبال زیبایی و زیباتر شدن می باشد. پوست نیز اصلی ترین عنصر در زیبایی است.

در جراحی لیفت صورت پوست های اضافی ناحیه کنار گونه ها، دور گردن و پیشانی به سمت بالا کشیده می شود.

با کشیده شدن پوست در این نواحی چشم ها و ابرو ها نیز به سمت بالا لیفت می شوند. در صورتی که در ناحیه گردن هم دچار افتادگی پوست شده اید می توانید همراه با جراحی لیفت صورت؛ گردن تان را هم به سمت بالا لیفت کنید.

انواع روش های لیفت صورت

در ده ها سال گذشته تنها با استفاده از جراحی می توانستیم لیفت صورت را انجام دهیم. اما اکنون روش های جدیدتری برای لیفت صورت پدید آمده اند که تهاجم کمتری دارند. اما این روش ها نتیجه ای همچون جراحی نداشته و نیاز به تمدید دوره ای دارند.

پونزما در این بخش به معرفی انواع روش های لیفت صورت می پردازیم:

  1. لیفت صورت با استفاده از ژل که اکنون بسیار خواهان دارد به شما کمک می کند افتادگی های سطح پوستتان همچون گونه، چانه، زاویه و لب را پر کنید. با پر کردن محل های افتاده پوست پر شده و شادابی از دست رفته اش را مجددا به دست می آورد. ماندگاری ژل از 6 ماه تا 1 سال است و پس از گذراندن زمان گفته شده اثر خود را از دست می دهد.
  2. از دیگر روش های کم تهاجم لیفت صورت می توان به لیفت با نخ اشاره کرد. لیفت صورت با نخ نیازمند دانش و تجربه فراوانی می باشد. در صورتی که پزشک تجربه کافی را نداشته باشد نتیجه این جراحی غیر طبیعی خواهد بود.
  3. از دیگر روش های لیفت صورت می توان به لیزر اشاره کرد. لیزر با استفاده از اشعه ای که دارد ناهمواری ها و لکه های ناشی از افزایش سن را بطور کامل از بین می برد.انواع روش های لیفت صورت
  4. لیفت صورت با استفاده از جراحی یکی از پر طرفدار ترین و بی نظیر ترین روش های لیفت صورت می باشد که نتیجه عالی داشته و تا به امروز هیچ روش دیگری نمی تواند با این روش رغابت کند. در این روش پوست صورت از هر دو طرف به سمت عقب کشیده می‌شود. بافت‌های زیر پوست در جراحی جابجا شده و افتادگی پوست از بین می‌رود. در انتها پیش از بخیه پوست اضافی برداشته می‌شود.
  5. لیفت صورت با بوتاکس نیز از دیگر روش های لیفت بوده که بسیار کم تهاجم می باشد. از بوتاکس بیشتر برای از بین بردن چین و چروک پیشانی، خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم استفاده می‌شود. با تزریق بوتاکس در این نواحی بخش مورد نظر بصورت موقتی فلج می شود که سبب صاف شدن سطح پوست می گردد. جهت مشاهده نتیجه بوتاکس به 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارید. نتیجه حاصل از تزریق بوتاکس 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد.
  6. میکرونیدلینگ را نیز می توان از دیگر روش های لیفت صورت معرفی کرد. در این روش پزشک با استفاده از سوزن‌های کوچک انرژی و گرمایی را به لایه‌های زیرین پوست می‌فرستد. این انرژی باعث تولید کلاژن و بافت پوستی جدید می‌شود. با استفاده از میکرونیدلینگ می‌توان زخم‌ها و لک‌های پوستی را نیز از بین برد.
  7. هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش های لیفت صورت می باشد که مورد تایید FDA نیز قرار گرفته است. این روش غیر تهاجمی یک انرژی به نام اولتراسوند را به پوست وارد می کند. این انرژی به لایه‌ های عمیق پوست نفوذ می‌ کند و از این طریق باعث تحریک بافت پوست و افزایش تولید کلاژن می‌ شود. این روش نسبت به دیگر روش ها گران تر بوده و عوارض بسیار کمی دارد.
  8. کربوکسی تراپی نیز از دیگر روش های لیفت صورت می باشد که گاز CO۲ در لایه‌ های میانی پوست انتشار می دهد. با انتشار این گاز کلاژن سازی در سطح پوست آغاز شده و سبب جوانتر شدن پوست می شود.

جای بخیه در لیفت صورتآیا در لیفت صورت جای بخیه باقی می ماند؟

در بخش فوق کلیه روش های لیفت صورت را به شما دوستان گرامی بطور کامل و دقیق معرفی کردیم و به شما گفتیم که جراحی بهترین روش لیفت صورت می باشد. بسیاری از افرادی که به ما مراجعه می کنند از ما سوال دارند که آیاد در لیفت صورت جای بخیه باقی می ماند؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شود خیر در اغلب اوقات هیچ ردی از بخیه بروی پوست صورت باقی نمی ماند مگر در شرایط خاص. در بسیاری از مواقع مشاهده می شود جراح تجربه کافی برای انجام این عمل را ندارد و همین امر سبب باقی ماندن جای بخیه بروی پوست می شود. شما می توانید در تاپ کلنیک این جراحی را به همراه با تجربه ترین پزشکان ایران تجربه نمایید.

همچنین این نکته را بدانید که مراقبت های بعد از عمل نیز در بهبود سریعتر و رفع جای بخیه به شما کمک بزرگی می کند. بعد از جراحی داروهای خود را به موقع مصرف کرده و پانسمان تان را در وقت مناسب عوض کنید. پس از آن مایعات فراوان بنوشید و خوردن میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

نتیجه گیری

امروزه لیفت صورت به یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی تبدیل شده است. اما برخی افراد نگران باقی ماندن جای بخیه بروی پوست شان هستند که ما در اینجا به شرح کامل این موضوع پرداختیم.

سوالات متداول

آیا می توان بعد از جراحی لیفت صورت دخانیات مصرف کرد؟

خیر قبل و بعد از جراحی لیفت صورت مصرف دخانیات و الکل ممنوع می باشد.

آیا قرار گرفتن بعد از عمل در مقابل نور آفتاب مضر است؟

بله تحت هیچ شرایطی بعد از عمل لیفت صورت در مقابل نور مستقیم آفتاب نباید قرار بگیرید.

آیا می توان همزمان جراحی لیفت صورت و گردن را باهم انجام داد؟

بله شما می توان لیفت صورت و گردن را بصورت همزمان انجام دهید.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹