عمل بینی چند ساعت طول میکشه

یکی از سوالات متداولی که افراد قبل از عمل بینی از ما می پرسند این است که عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟ چقدر زمان برای بهبودی لازم است؟ مدت زمان بستری چقدر است؟ و… اگر شما هم درباره این سوالات کنجکاو هستید در این مقاله همراه ما باشید.

عمل زیبایی بینی چیست؟

یکی از روش های زیبا سازی چهره و افزایش اعتماد به نفس میان کاربران عمل زیبایی بینی می باشد که از ده ها سال قبل مود توجه بسیاری قرار گرفته است. انسان موجودی زیبا بوده و علاقمند به زیباتر شدن دارند.

در طی این جراحی زیبایی، جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد. برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند.

عمل بینی روشی تضمین شده برای رسیدن به زیبایی بیشتر می باشد؛ البته در صورتی که این عمل توسط یک جراح باتجربه صورت گیرد. در صورتی که قصد انجام عمل زیبایی دارید بهتر است ابتدا در پی یک پزشک خوب باشید.

تاپ کلینیک یکی از مراکز معتبر جراحی پلاستیک در ایران بوده که دارای کادر بسیار مجربی می باشد و جراحی زیبایی بینی را به بهترین شکل خود انجام می دهد.

عمل بینی چند ساعت طول میکشه

عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که مدت زمان عمل بینی به شرایط مختلفی بستگی دارد. به گونه ای که مدت زمان جراحی در هر فرد با فرد دیگر وابسته به شرایط آن متفاوت می باشد. بطور کلی 4 موضوع مهم موجود بوده که بر روی مدت زمان عمل بینی اثر می گذارد.

عمل زیبایی بینی چیست؟این 4 اصل مهم عبارتند از:

  • نوع جراحی

یکی از اصلی ترین مسائل که بروی مدت زمان جراحی زیبایی بینی تاثیر می گذارد نوع جراحی می باشد. در افراد وابسته به فرم بینی شان و مدلی که قرار است تبدیل گردد نوع جراحی متفاوت می باشد. نوع جراحی خود به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته تبدیل می شود.

در روش جراحی باز برش بینی و بخیه محل مورد نیاز مدت زمان جراحی را بیشتر می کند. در حالی که در جراحی زیبایی بینی به روش بسته نیازی به برش و بخیه نیست. در این روش پزشک با استفاده از ابزار مخصوص فقط پوست بینی را برای ایجاد تغییرات مورد نظر بالا نگه می دارد.

  • مدل بینی

همانطور که می دانید بینی ها به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شوند. عمل بینی استخوانی نسبت به عمل بینی گوشتی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. زیرا بینی های گوشتی جراحی پیچیده تری دارند و ظرافت بیشتری در آنها کار می شود.

از این رو مدت زمان عمل بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی می باشد. بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی غضروف مقاوم تری دارند و پوست بینی شان نازک تر است. از این رو مدت زمان کوتاه تری را در عمل بینی تجربه می کنند.

بینی گوشتی از غضروف های ضعیف و کوچکتری نسبت به بینی استخوانی برخوردار است از همین رو در حین جراحی ممکن است نیاز به پیوند غضروف باشد. غضروف از سایر قسمت های بدن برداشته می شود.

عمل هایی که نیاز به برداشت غضروف از گوش یا دنده دارند، بیشتر طول می کشند. ممکن است برای برخی بیماران دستیابی به نتیجه مطلوب با افزودن بافت اضافی همراه باشد.

با توجه به مقیاس میزان بافت مورد نیاز، پیوند غضروف ها چند دقیقه مدت زمان عمل بینی را افزایش می دهند. از همین رو اکثر جراحانی که عمل بینی را انجام می دهند باید تخصص کافی در زمینه آندوسکوپی سینوس، عمل زیبایی گوش و جراحی سر و گردن داشته باشند.

  • جراحی ترمیمی

در بسیار از مواقع می بینیم که بیمار عمل جراحی بینی را برای بار دوم، سوم، چهارم و… انجام می دهد که عوامل مختلفی دارد. جراحی ترمیمی ممکن است به دلیل تصادف، برخورد ضربه، نقص در بینی، عدم رضایت از جراحی قبلی و… رخ دهد.

جراحی های ترمیمی معمولا به دلیل دقت بالایی که نیاز دارند زمان بر می باشند. زیرا این جراحی نیاز به پیوند غضروف داشته و پزشک مجبور به دقت و زمان زیادی می باشد.

  • میزان مهارت جراح

از دیگر مسائل مهم که بروی مدت زمان جراحی زیبایی بینی تاثیر می گذارد میزان مهارت جراح می باشد. یک جراح باتجربه می تواند با مدت زمان کوتاهی به بهترین شکل ممکن بینی شما را جراحی کند. در صورتی که به دنبال جراح با تجربه می گردید می توانید به تاپ کلینیک مراجعه کنید.

بیهوشی در عمل بینی چند ساعت طول می‌کشد؟بیهوشی در عمل بینی چند ساعت طول می‌کشد؟

قبل از انجام عمل بینی اولین فرآیندی که صورت می گیرد بیهوشی می باشد. با بیهوش شدن بیمار دیگر هیچ دردی را تا پایان جراحی احساس نخواهد کرد و پزشک با تمرکز کامل به جراحی بینی ادامه می دهد.

البته در برخی از مواقع بنابر تشخیص پزشک بیمار نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با استفاده از بی حسی موضعی جراحی را انجام می دهد. در این حالت بیمار تنها از ناحیه بینی بی حس می شود و به یک خواب فرو می رود. بطور کلی عمل زیبایی بینی به دو روش بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی صورت می گیرد.

بی حسی موضعی نسبت به بیهوشی عمومی از عوارض کمتری برخوردار است و بیمار سریعا به حال عمومی خود باز می گردد.

در روش بیهوشی عمومی بیمار بعد از به هوش آمدن معمولا دچار تهوع و استفراغ می شود. تکنیکی که اکثر جراحان و متخصصان بیهوشی ترجیح می دهند استفاده از داروهای بیهوشی مانند پروپوفول و کولونوسکوپی است.

در طی عمل تمامی علائم حیاتی بیمار توسط دستگاه‌ها و تجهیزات لازم در اتاق عمل به صورت مداوم بررسی می‌شود و همچنین نبض و فشار خون نیز توسط متخصص بیهوشی مرتباً کنترل می ‌گردد.

پس‌ از اینکه پزشک تمامی تغییرات لازم را بر روی بینی بیمار اعمال کرد، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود و کم‌ کم به هوش می‌آید.

همانطور که در بخش فوق خواندید مدت زمان بیهوشی در هر فردی وابسته به شرایطی که دارد متفاوت از دیگران می باشد. اما بطور میانگین بازه زمانی بیهوشی در عمل بینی یک ساعت و نیم تا سه ساعت به طول می انجامد. در صورتی که مدت زمان جراحی بیشتر از 4 ساعت باشد ممکن است بیمار دچار خونریزی شود.

پس پزشک مجبور است جراحی خود را هر چه سریعتر اتمام کند. همچنین زمان بیدار شدن پس از بیهوشی عمومی تا حد زیادی به متخصص بیهوشی بستگی دارد.

زمان بهبودی و هوشیاری بعد از عمل بینی

بعد از آنکه جراحی بطور کامل اتمام یافت بیمار به بخش ریکاوری انتقال می یابد. در بخش ریکاوری بیمار تا زمانی آنجا است که به کلیه علائم هوشیاری خود برسد.

زمان به هوش آمدن بیمار ممکن است از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت برای رسیدن به شرایط طبیعی و استاندارد به طول بیانجامد. البته این زمان تقریبی است و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود

زمانی که بیمار تمامی علائم هوشیاری را داشت به بخش بستری انتقال داده می شود. در بخش بستری بیمار حدود 5 تا 6 ساعت نیاز به استراحت دارد تا حالات بیهوشی بطور کامل از بدن وی خارج شوند.

بعد از 5 تا 6 ساعت پزشک متخصص به نزد بیمار می آید و معاینات لازم را انجام می دهد. در صورتی که بیمار وضعیت جسمانی خوبی داشته باشد مرخص می شود. اما در صورتی که شرایط چندان خوبی نداشته باشد لازم است یک شب را در بخش بستری بگذراند.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

یکی از نکاتی که افراد قبل از انجام عمل بینی باید به آن توجه کنند وضعیت سلامت جسمانی آنها می باشد. لازم است زمانی که به پزشک مراجعه می کنید وضعیت سلامتی خود را بطور کامل برای آن شرح دهید.

در صورتی که شما بیماری داشته باشید و به پزشک خود اطلاع ندهید ممکن است این جراحی برای شما خطرناک باشد. قبل از جراحی زیبایی بینی کلیه پرونده های پزشکی تان را در اختیار پزشک تان قرار دهید.

پزشک وابسته به شرایط شما بیهوشی مناسب را انتخاب می کند تا شما دچار مشکل و دردسر نشوید.

پونزاما بطور کلی برخی از افراد هستند که جراحی زیبایی بینی به آنها توصیه نمی شود. این افراد عبارتند از:

  1. در صورتی که مبتلا به دیابت و بیماری های از این شکل هستید شما کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیستید.
  2. افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستید بهتر است از جراحی زیبایی بینی پرهیز کنید.
  3. افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند و تعادلی بروی احساسات خود ندارند بهتر است فکر عمل بینی را از سرشان بیرون کنند.
  4. افرادی که تصورات رویایی دارند و می خواهند بینی شان بعد از جراحی شبیه به یک هنر پیشه شود؛ کاندیدای خوبی برای عمل بینی نیستند.
  5. و …

خطرات جراحی بینی

جراحی بینی نیز همچون سایر جراحی ها به دلیل بیهوشی مقداری ریسک دارد.

پونزما در این بخش به معرفی خطرات جراحی بینی می پردازیم:

  1. در صورتی که جراحی بینی بیش از 4 ساعت طول بکشد ممکن است بیمار دچار خونریزی شود.
  2. عفونت از دیگر خطرات تهدید کننده عمل بینی است که باید بعد از جراحی به خوبی از خود مراقبت کنید.
  3. در برخی از افراد ممکن است بدن آنها نسبت به بیهوشی واکنش خوبی نشان ندهد.
  4. در حین و بعد از عمل بینی ممکن است بیمار دچار مشکلات تنفسی گردد.
  5. در صورتی که جراح تجربه کافی برای عمل بینی نداشته باشد احتمال ایجاد ناهمواری در فرم بینی و اطراف بینی برای شما وجود دارد.
  6. یکی از مشکلات افراد بعد از جراحی تورم و کبودی می باشد که تا مدتی با شما همراه است.
  7. باقی ماندن جای بخیه از دیگر خطرات جراحی بینی است که به دلیل بی تجربه بودن پزشک رخ می دهد.
  8. و…

طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

بسیاری از افراد بعد از جراحی از ما می پرسند طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟ در پاسخ به سوال باید گفته شود که طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی بطور معمول 5 تا 7 روز می باشد.

در صورتی که بخواهید دوره نقاهت کوتاهی را تجربه کنید لازم است به خوبی از خود مراقبت کنید و نکات توصیه شده توسط پزشک را مو به مو اجرا نمایید.

برای مشاهده نتیجه نهایی از عمل زیبایی بینی به 7 تا 1 سال زمان نیاز است. زیرا بینی در طول این مدت دچار تورم است و بعد از از بین رفتن تورم بینی شکل نهایی خودش را نمایش می دهد. البته این بازه زمانی گفته شده ممکن است برای شما کمتر یا بیشتر باشد.

در صورتی که بینی شما گوشتی است ممکن زمان بیشتری برای از بین رفتن ورم بینی باید صبر کنید. زیرا در بینی های گوشتی غضروف بینی بسیار ظریف است و پوست بینی نیز ضخیم تر می باشد.

نتیجه گیری

یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبا سازی چهره میان خانم ها و آقایان عمل بینی می باشد. عمل بینی با تغییر ظاهر فرم بینی و رفع مشکلات تنفسی همراه است. در طول روز افراد بسیاری به تاپ کلینیک جهت عمل بینی مراجعه می کنند.

تاپ کلینیک یکی از معتبر ترین و مجرب ترین مراکز جراحی زیبایی در ایرانمی باشد. افرادی که به ما مراجعه می کنند معمولا می پرسند که عمل بینی چند ساعت طول میکشه؟ ما نیز در اینجا اطلاعات کاملی را جمع آوری و در اختیار آنها قرار دادیم.

سوالات متداول

آیا مدت زمان عمل بینی به نوع پوست بینی هم بستگی دارد؟

بله، در بینی‌هایی که دارای پوست ضخیم‌تری هستند مانند بینی‌های گوشتی، این مدت زمان می‌تواند افزایش یابد. همچنین طول دوران نقاهت و رسیدن به نتیجه نهایی در این نوع از بینی‌ها نسبت به بینی استخوانی نیز بیشتر است.

در صورت شکستگی بینی مدت زمان عمل چقدر است؟

این مدت زمان می‌تواند بر اساس نوع جراحی کاملاً متفاوت باشد. به این صورت که اگر بیمار تنها برای درمان بینی شکسته خود این جراحی را انجام دهد ممکن است در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نیاز به زمان داشته باشد. اما اگر همین جراحی همراه با عمل رینوپلاستی و یا عمل زیبایی بینی باشد، بسته به میزان شکستگی بینی می‌تواند در حدود ۲.۵ الی ۳ ساعت به طول انجامد.

عمل بینی چقدر طول میکشد تا بهبود یابد؟

در حالت کلی، دوره نقاهت عمل بینی یک هفته میباشد. اما تا زمان برداشتن آتل بینی به زمان نیاز خواهد بود. بعد از آن حتماً لازم است که تا یک ماه مراقبتهای بعد از عمل را رعایت کرده و جدی بگیرید.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹