کاربرد غضروف مصنوعی در عمل بینی

کاربرد غضروف مصنوعی در عمل بینی

امروزه جراحی زیبایی بینی طرفداران بیشماری پیدا کرده است. در بسیاری از مواقع برای آنکه بینی به فرم دلخواه برسد نیاز به استفاده از غضروف مصنوعی دارد.

ما در اینجا اطلاعات جامعی درباره کاربرد غضروف مصنوعی در عمل بینی جمع آوری کرده ایم که می خواهیم این اطلاعات را با شما دوستان به اشتراک بگذاریم. پس همراه ما باشید.

غضروف چیست؟

یکی از بافت هایی که در بدن ما به فراوانی یافت می شود غضروف می باشد. به عنوان مثال گوش ما از جنس غضروف می باشد. اگر به آن دست بزنید متوجه می شوید که بسیار نرم بوده و مقاومت بسیار کمی دارد.

مقاومت غضروف تنها به مقداری است که شکل خودش را حفظ می کند و در مقابل برخورد ضربه بسیار ضعیف می باشد. غضروف از استخوان نرم تر بوده و انعطاف پذیر است. یکی از بخش های بدن ما که از جنس غضروف می باشد نوک بینی و تیغه بینی است.

غضروف مصنوعی چیست ؟

در بخش فوق شما را با غضروف بطور کامل و دقیق آشنا کردیم. حال در این بخش قصد داریم به شرح غضروف مصنوعی بپردازیم. غضروف مصنوعی از سیلیکون نازک و انعطاف پذیر ساخته شده است و می توانید آن را روی پوست خود بچسبانید.

غضروف مصنوعی با غضروف های درون بدن ما هیچ تفاوتی ندارد؛ به گونه ای که رنگ و بافت غضروف مصنوعی با رنگ پوست شما یکی است. غضروف مصنوعی بسیار مقاوم بوده به شکلی که شما می توانید بعد از جراحی از عینک نیز در طول روز استفاده کنید.

غضروف مصنوعی چیست ؟غضروف مصنوعی اغلب برای بازسازی شکل و ظاهر طبیعی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که برخی از افراد به دلیل بیماری، تصادف، جراحی غیر اصولی و… بخشی از غضروف خود را از دست داده اند.

جراحان پلاستیک با استفاده از غضوف مصنوعی می توانند بخش از دست رفته را مجددا بازگردانی کنند تا بینی بیماران به شکل دلخواه آنها برسد. بعضی اوقات نقص های بینی تا ناحیه پیشانی، گونه، قسمت فوقانی لب در بعضی موارد تا ناحیه دهان ادامه پیدا می کند که بیمار به پروتز قسمت میانی صورت نیاز داشته باشد.

نتیجه پیوند غضروف مصنوعی در صورتی که توسط یک پزشک با تجربه صورت گیرد صد در صد می باشد.

استفاده از غضروف مصنوعی در عمل جراحی بینی سبب می شود بینی بیماران به شکل مناسبی که می خواهند برسد. به علاوه صحبت کردن و نفس کشیدن را برای آنها ساده تر می کند. غضروف مصنوعی از مجاری تنفسی محافظت می کند و از خشک شدگی غشای مخاطی و ترک خوردن و خون ریزی جلوگیری می کند.

روش های نصب غضروف مصنوعی روی صورت

پونزنصب غضروف مصنوعی بروی صورت به سه شکل مختلف صورت می گیرد که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم:

نصب غضروف مصنوعی با استفاده از چسب

نصب غضروف مصنوعی با استفاده از چسب به شکل های متفاوتی صورت می گیرد که پزشک باتوجه به شرایط بیمار روش مناسب را به آن پیشنهاد می دهد. اکثر افراد به استفاده از چسب مخصوص برای نصب غضروف مصنوعی عادت می کنند. نصب غضروف مصنوعی شبیه استفاده از نخ دندان با استفاده از لنز چشمی است که به سادگی بروی بینی پیاده سازی می شود.

ایمپلنت متصل به استخوان جمجمه و صورت

به ساختار های تیتانیومی کوچکی که در یک جراحی کوچک در بیمارستان در صورت بیمار قرار داده می شود؛ ایمپلنت متصل به استخوان جمجمه و صورت می گویند. پیوند ایپلنت با استخوان صورت می گیرد و سبب می شود یک پایه ثابت برای غضروف مصنوعی  ایجاد می شود. ایمپلنت متصل به استخوان نسبتا زمان بر بوده و به 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

بیمار می تواند با توجه به شرایط خود را نصب و برداشتن غضروف مصنوعی را انجام دهد. در صورتی که شما بخواهید ایمپلنت متصل به استخوان را انجام دهید؛ جراح زیبایی نقاط مناسب برای نصب دو یا سه عدد ایمپلنت را شناسایی می کند و آن را نصب می کند تا نتیجه مناسبی از آن بگیرد.

روش های نصب غضروف مصنوعی روی صورتبازسازی ظاهر بینی

بسیاری از مواقع مشاهده می شود که بیماران بخشی از بینی خود را از دست می دهند. در چنین شرایطی پزشک زیبایی از ساختار باقی مانده برای طراحی شکل اصلی بینی استفاده می کند که در برخی از موارد بدون نیاز به چسب نصب غضروف مصنوعی بروی صورت پیاده سازی می شود.

پیوند غضروف چیست؟

رینوپلاستی یا همان پیوند غضروف نوعی جراحی زیبایی بینی است که بروی تغییر شکل و ساختار بینی تاثیر می گذارد. پیوند غضروف بینی به انواع مختلفی دارد و به شکل های متفاوتی صورت می گیرد. اینکه شما بخواهید از غضروف بینی به شکلی استفاده کنید وابسته به آناتومی طبیعی و ظاهر دلخواه شما دارد.

پیوند غضروف به شما کمک می کند تا بینی تان را به شکلی که می خواهید به طور حتمی تبدیل کنید. رینوپلاستی به شما کمک می کند تا بتوانید بینی خود را از اندازه ای که دارد کوچکتر یا بزرگتر کنید.

اگر به دنبال بزرگ ‌تر کردن بینی خود هستید، جراح شما باید یا یک ایمپلنت مصنوعی (از پلاستیک یا گورتکس) کاشت کند یا از بافت طبیعی بدن برای تغییر شکل بینی شما استفاده کند.

غضروف یک بافت طبیعی بدن است و برای چندین دهه به عنوان ماده پیوند استفاده می شود. در پیوند غضروف جراح بافت غضروفی را از قسمت دیگری از بدن شما جمع‌آوری می‌کند و هنگام ساختن و تغییر شکل بینی، آن بافت را در خود جای می‌دهد.

نقاط بسیاری در بدن ما موجود هستند که جهت برداشت غضروف مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب جهت پیوند غضروف بینی پزشکان از غضروف بینی و دنده ها استفاده می کنند. شما می توانید پیوند غضروف بینی را در تاپ کلینیک به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

کاربرد غضروف مصنوعی در عمل بینی

امروزه در جراحی های زیبایی نظیر جراحی زیبایی بینی غضروف مصنوعی کار برد فراوانی دارد. غضروف مصنوعی تنها مختص به بینی نبوده و در بسیاری از جراحی های دیگر نیز استفاده می شود.

پونزحال در این بخش با معرفی کاربرد غضروف مصنوعی در عمل بینی همراه ما باشید:

  1. در بسیاری از افراد مشاهده می شود که بعد از جراحی اول شان پل بینی تا حد چشمگیری از بین رفته است. در این حالت نه تنها بینی زیبا شده بلکه از ظاهر قبلی خود نیز زشت تر شده است. حال دیگر این مسئله نگران کننده نیست. زیرا می توان با استفاده از غضروف مصنوعی ظاهر بینی را به شکل دلخواه بیمار تبدیل کرد.
  2. در برخی از بیماران فرو رفتگی بینی مشاهده می شود که می توان این فرو رفتگی را با بهره گیری از غضروف مصنوعی از بین برد.
  3. برخی از بیماران بینی بسیار کجی دارند که با جراحی زیبایی کجی بینی آنها از بین نمی رود. از این رو پزشک می تواند با استفاده از غضروف مصنوعی کجی بینی را برای همیشه از بین ببرد.
  4. یکی از مشکلات بیمارانی که به ما مراجعه می کنند باریک بودن بیش از حد بینی آنها می باشد که می توان این مشکل را با بهره گیری از غضروف مصنوعی برطرف کرد.
  5. برخی از افراد بعد از جراحی بینی دچار مشکلات تنفسی می شوند که استفاده از غضروف مصنوعی این مشکل آنها را برطرف می کند.
  6. در برخی از افراد مشاهده می شود که بینی آنها به شکل مادر زادی به طور کامل رشد نکرده است. حال می توان با استفاده از غضروف مصنوعی فرم دلخواه را به بین آنها بخشید.
  7. متاسفانه برخی از جراحان زیبایی به دلیل آگاهی کم نه تنها بینی بیماران را زیبا نمی کنند بلکه موجب زشت تر شدن آن نیز می شود. حال اینگونه افراد می توانند با استفاده از غضروف مصنوعی به فرم دلخواه بینی شان دست یابند.
  8. و …

کاندیدای مناسب برای استفاده از غضروف مصنوعی در عمل بینیکاندیدای مناسب برای استفاده از غضروف مصنوعی در عمل بینی

استفاده از غضروف مصنوعی در عملی بینی برای تمامی افراد مناسب نیست و تنها برای برخی افراد که مشکل جدی دارند مناسب است.

پونزکاندیدای مناسب برای استفاده از غضروف مصنوعی در عمل بینی عبارتند از:

  1. افرادی که قصد بزرگتر کردن بینی خود را دارند کاندیدای مناسبی برای استفاده از غضروف مصنوعی می باشند.
  2. برخی افراد از شکل سوراخ های بینی شان رضایت کافی ندارند که می توانند با بهره گیری از غضروف مصنوعی به شکل دلخواه شان دستیابند.
  3. در صورتی که قصد دارید پل بینی خود را بالا ببرید می تواند از غضروف مصنوعی جهت انجام اینکار استفاده کنید.
  4. در صورتی که بینی شما در قسمت میانی دارای برآمدگی می باشد شما نیز کاندیدای مناسبی جهت انجام این عمل می باشید.
  5. در صورتی که قبلا جراحی زیبایی بینی انجام داده اید و از شکل بینی تان ناراضی هستید می توانید با استفاده از غضروف مصنوعی بینی تان را به شکل دلخواه تان تبدیل کنید.
  6. و …

مزایا و معایب غضروف مصنوعی در عمل بینی

پونزبا معرفی مزایا و معایب غضروف مصنوعی در عمل بینی در این بخش همراه ما باشید:

  1. بیشتر پروتز هایی که در جراحی بینی استفاده می شود از جنس سیلیکونی می باشد و چون جذب بدن نمی شوند به صورت دائم در بینی شکل خود را از دست نمی دهند و پزشک بینی می تواند برای مناسب کردن بینی به اندازه صورت هر شخص پروتز ها را تراش دهد.
  2. در صورتی که ناحیه از بینی از بین برود یا آسیب ببیند می توان با استفاده از غضروف مصنوعی آسیب را از بین برد و از آن به شکل مناسب نگهداری کرد.
  3. نصب غضروف مصنوعی بروی بینی عملی غیر تهاجمی می باشد.
  4. غضروب مصنوعی قادر به محافظت از بافت های ظریف بینی می باشد.
  5. عمل بینی بعد از استفاده از غضروف مصنوعی هیچگاه تغییر شکل نمی دهد. به گونه ای که این جراحی همیشگی بوده و نیاز به هیچ گونه ترمیمی ندارد.
  6. در صورتی که غضروف مصنوعی به صورت غیر اصولی توسط پزشک بی تجربه کاشت شود امکان پوسیدگی آن به مرور زمان وجود دارد.
  7. در صورتی که غضروف مصنوعی اتصال دائمی بروی بینی نداشته باشد نیاز به تمیز کردن دارد.
  8. در صورت انجام غضروف بینی توسط پزشک نا بلد ممکن است بیمار در ناحیه بینی دچار عفونت شدید شود.
  9. و ….

مراقبت های عمل بینی با استفاده از غضروف مصنوعیمراقبت های عمل بینی با استفاده از غضروف مصنوعی

پس از آنکه توانستید پزشک مناسب و با تجربه ای برای جراحی بیابید حال می توانید اقدام به این جراحی کنید. تاپ کلینیک یکی از معتبر ترین مراکز جراحی پلاستیک در ایران می باشد که جراحی بینی با استفاده از غضروف مصنوعی را به شکل شگفت انگیزی انجام می دهد.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن 09394216199 در تماس باشید. بعد از انجام عمل بینی با استفاده از غضروف مصنوعی شما باید بتوانید از خود به خوبی مراقبت کنید.

پونزما در این بخش به معرفی مراقبت های عمل بینی با استفاده از غضروف مصنوعی می پردازیم:

  1. حدود 2 هفته قبل و بعد از عمل جراحی بینی با استفاده غضروف مصنوعی لازم است داروهایی رقیق کننده خون همچون آسپرین را بطور کامل قطع کنید.
  2. همچنین 2 هفته قبل و بعد از جراحی بینی لازم است از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی بطور کامل پرهیز کنید.
  3. روزی که برای جراحی به تاپ کلینیک مراجعه می کنید حتما ناشتا باشید و بهتر است از شب قبل چیزی میل نکنید.
  4. داروهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور گفته شده مصرف نمایید.
  5. تا زمانی که گچ بروی بینی شما می باشد بهتر است به حمام نروید و یا در صورت حمام رفتن مراقبت باشید گچ بینی تان خیس نشود.
  6. بعد از عمل بینی با استفاده از غضروف مصنوعی تا 2 هفته از خانه بیرون نروید و در مقابل نور مستقیم آفتاب نمانید.
  7. بعد از عمل بینی سر خود را بالا نگه دارید و از پایین نگه داشتن سرتان بطور جدی پرهیز کنید.

نتیجه گیری

یکی از روش های زیبایی بینی استفاده از غضروف مصنوعی می باشد که اکنون به فراوانی دیده می شود. غضروف مصنوعی قادر به اصلاح فرم بینی بوده می توانند کلیه عیوب بینی را بطور کامل و دقیق برطرف کند.

در صورتی که بینی شما یکی از مشکلات ذکر شده در بخش فوق را دارد می توانید در تاپ کلینیک با استفاده از غضروف مصنوعی به بینی دلخواه تان دستیابید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیجوش خوردن غضروف بینی چقدر زمان می‌برد؟

دوره نقاهت عمل غضروف بینی و عمل‌های بینی مشابه دیگر، معمولاً ۶ ماه تا ۱ سال است.

سوالات متداول رینوپلاستیماندگاری غضروف مصنوعی بینی چقدر است؟

دوام و طول عمر غضروف مصنوعی بینی که از سیلیکون ساخته شده بین ۱ تا ۳ سال می‌باشد. این بازه زمانی با توجه به نوع پوست بیمار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، محیط زندگی و محل کار و تمیز کردن دوره ای آن متغیر خواهد بود.

سوالات متداول رینوپلاستیجراحی قطع بینی چیست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

زمانی که تومورهای بدخیم(موکورمایکوز) در حفره و استخوان بینی بوجود بیاید بینی نیاز به جراحی پیدا خواهد کرد. جراحی قطع بینی یا همان رینکتومی بیشتر برای ریشه کن کردن نئوپلاسم‌های بدخیم همانند سلول پایه(کارسینوم) یا سلول سنگ سنگفرشی(ملانوم) صورت خواهد گرفت.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹