چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است؟

چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است؟

امروزه عمل زیبایی بینی به یکی از رایج ترین روش های زیبایی در دنیا تبدیل شده است. بسیاری از افراد که برای جراحی زیبایی بینی به تاپ کلینیک مراجعه می کنند از ما می پرسند چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است؟

در پاسخ کلی به این سوال باید گفته شود که شما می توانید در تمامی فصول سال اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید . انتخاب زمان مناسب برای عمل بینی وابسته به شرایط شما می باشد.

شما باید بتوانید بازه زمانی مناسب تان را به پزشکتان اعلام کنید. در اینجا همراه ما باشید تا متوجه شوید چه بازه زمانی برای جراحی بینی مناسب تر است.

تاثیر آب و هوای فصول مختلف سال در جراحی بینی

تمامی پزشکان جراحی پلاستیک هیچ گونه تفاوتی میان فصل های جراحی بینی قائل نیستند و معتقدند که در هر فصلی که بخواهید می توانید عمل بینی را انجام دهید.

اما مطابق تحقیقات انجام شده جراحی بینی در هر فصلی که صورت گیرد؛ با یکسری مزایا و معایب همراه است که شما باتوجه به شرایط تان فصل مناسب را انتخاب می کنید.

تاپ کلینیک یکی از برترین مراکز جراحی بینی در ایران می باشد که با توجه به شرایط آب و هوای به شما مراقبت های لازم را آموزش می دهد تا بتوانید به نتیجه عالی بعد از جراحی دستیابید. با دستورات گفته شده شما می توانید دروه نقاهت تان را به یک بازه زمانی بسیار کوتاه تبدیل کنید.

در بسیاری از مواقع حساسیت های فصلی را در بین افراد مشاهده می کنید. به عنوان مثال بسیاری از افراد در فصل بهار و پاییز دچار حساسیت فصلی می شوند که با عطسه، آبریزش بینی، خارش بینی، خارش چشم و… همراه است.

تاثیر آب و هوای فصول مختلف سال در جراحی بینیمنشع این حساسیت ها تغییر فصل و گرده افشانی گل ها می باشد. در صورتی که شما دچار حساسیت فصلی هستید هرگز نباید در فصلی که حساسیت دارید اقدام به جراحی کنید.

البته در صورتی که شرایط خاصی داشته باشید می توانید با استفاده از دارو های حساسیتی مشکل خود را برطرف کرده و اقدام به جراحی کنید.

اما بطور کلی بهتر است جراحی بینی را در فصلی انجام دهید که هیچ گونه حساسیتی به آن نداشته باشید.

عمل بینی در فصل بهار

بسیاری از افراد تصور می کنند که مناسب ترین فصل برای عمل بینی فصل بهار می باشد. در حالی که هرگز اینگونه نیست. در فصل بهار معمولا به دلیل گرده افشانی گل ها حساسیت افراد به شکل چشمگیری افزایش می یابد. از این رو جراحی بینی در فصل بهار ممکن است کمی دردسر ساز باشد.

در صورتی که قصد جراحی بینی در فصل بهار را دارید ابتدا از آلرژی خود اطمینان پیدا کنید و سپس جهت اطمینان بیشتر از دارو های حساسیتی استفاده کنید تا بعد از جراحی دچار مشکل نشوید.

عمل بینی در فصل تابستان

یکی از معضلات عمل بینی در فصل تابستان تابش شدید نور خورشید و آب و هوای بسیار گرم‌ می باشد. گرمی هوا و تابش نور خورشید سبب پدید آمدن خونریزی در بینی شما می شود.

علاوه بر آن در فصل تابستان میزان تعریق بدن افزایش می یابد؛ بعد از جراحی نیز گچ و ایمپلنت بروی بینی قرار می گیرد که تحت هیچ شرایطی نباید مرطوب شود.  از این رو اغلب به افراد عمل بینی در فصل تابستان توصیه نمی شود.

اما بسیاری از افراد به دلیل شرایط شغلی که دارند ناچار به عمل بینی در فصل تابستان هستند.

عمل بینی در فصل تابستانپونزدر صورتی که شما نیز می خواهید بینی تان را در فصل تابستان عمل کنید بدانید این نکات را بدانید:

  1. از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید.
  2. از آنجایی که بینی شما تا مدتی نیاز به چسب دارد؛ زمانی که از منزل بیرون می روید ممکن است بینی شما دو رنگ شود.
  3. استفاده از عینک آفتابی ممنوع است و نباید تحت هیچ شرایطی از آن استفاده کنید.
  4. قبل از بیرون رفتن از منزل بهتر است از یک کلاه آفتابی استفاده کنید.
  5. و …

عمل بینی در فصل پاییز

بسیاری از افراد از همان اواخر شهریور تا اواسط پاییز دچار آلرژی می شود. همچنین احتمال سرما خوردگی و ابتلا به آنفلانزا نیز در فصل پاییز به فراوانی دیده می شود. در صورتی که می خواهید بینی تان را در فصل پاییز عمل کنید ابتدا باید بدن خود را ایمن سازید تا بیمار نشوید.

بعد از آن از پزشک تان بخواهید داروهای حساسیتی به شما بدهد تا دچار آلرژی فصلی نشوید. در صورتی که بدن خود را ایمن ساختید و داروهای حساسیتی را مصرف کردید حال می توانید با خیالی آسوده اقدام به جراحی کنید.

عمل بینی در فصل زمستان

عمل بینی در فصل زمستان نیز همچون فصل پاییز با نگرانی سرما خوردگی و ابتلا به آنفلانزا همراه می باشد. از این رو پزشکان بابت عطسه و سرفه ها در هنگام بیماری نگران هستید که سبب بهم ریختن فرم بینی شما می شود.

اما شما می‌توانید با پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفولانزا، این نگرانی را برای خود برطرف کرده و از عوارض آن دور بمانید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید پس از انجام جراحی بینی در فصل سردی مانند زمستان، همواره خود را گرم نگه دارید، ویتامین سی را به طور روزانه مصرف کرده و همچنین برای تغذیه بعد از جراحی بینی از مواد غذایی سالم و حاوی مواد مغذی استفاده کنید،

و از تماس با افراد ناقل این گونه بیماری‌های فصلی دوری کنید تا احتمال سرما خوردن و مبتلا شدن خود را به حداقل رسانده و به خوبی از خودتان مراقبت کنید.

مراقبت های بعد عمل بینی در فصل بهار و تابستان پونزعمل کردن بینی در فصل زمستان با مزایای فراوانی همراه است که عبارتند از:

  1. سرد بودن دمای هوا سبب می شود کبودی های بعد از جراحی هرچه سریعتر از چهره شما پاک شوند.
  2. در فصل زمستان از آنجایی که تابش نور خورشید چندان قوی نیست می توان جراحی با لیزر را نیز انجام داد. در فصول گرم سال تابش نور خورشید سبب تحریک بینی می شود که شکل آن را بهم می ریزد. از این رو اگر قصد جراحی لیزری دارید بهتر است در زمستان برای این جراحی اقدام کنید.
  3. کوتاه بودن روز ها در فصل زمستان و بلند بودن شب ها به شما امکان استراحت بیشتری می دهد.
  4. زخم ها و اسکارهای ناشی از جراحی بینی به دلیل آنکه نور خورشید را دریافت نمی کنند در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابند.
  5. و…

چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است؟

در بخش فوق به طور کامل و دقیق فصول سال را به شما معرفی کردیم و گفتیم که جراحی بینی در چه فصلی به چه صورتی صورت می گیرد. حال شاید بپرسید که چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شود که عمل بینی در تمامی فصول سال انجام می شود و هیچ مانعی ندارد. تایین فصل مناسب جراحی بر عهده شما باتوجه به شرایطی که دارید می باشد.

در صورتی که به فصل بهار آلرژی ندارید می توانید این جراحی زیبایی را به فصل بهار موکول کنید. همچنین اگر شاغل هستید می توانید با استفاده از تعطیلات تابستانی تان در فصل تابستان اقدام به جراحی زیبایی بینی نمایید. فصل بهار نیز فصلی مناسب برای جراحی بینی است در صورتی که آلرژی فصلی به پاییز نداشته باشید و یا در صورت حساسیت بتوانید آن را کنترل کنید.

فصل زمستان نیز بسیار مناسب جراحی می باشد در صورتی که دچار سرما خوردگی و انفلانزا نشوید.

مراقبت های بعد عمل بینی در فصل بهار و تابستان

در این بخش مراقبت های بعد عمل بینی در فصل بهار و تابستان را به شما معرفی می کنیم تا بدانید که بعد از عمل به چه صورتی از خود مراقبت کنید.

  1. در فصل بهار حساسیت های فصلی میان افراد به فراوانی دیده می شود. در فصل بهار، تعداد مواد حساسیت زا در هوا افزایش می یابد. از این رو اگر شما دچار به آلرژی فصلی در فصل بهار هستید کمی کارتان دشوار شده است. قبل از جراحی به پزشک تان درباره الرژی تان صحبت کنید و مشکل تان را برای آن شرح دهید. پزشک با تجویز دارو های مناسب از بروز آبریزش بینی، عطسه، خارش بینی و… شما جلوگیری می کند.
  2. همانطور که می دانید فصل تابستان نسبت به سایر فصول سال گرمتر می باشد. متاسفانه گرما برای بینی شما بعد از جراحی خوب نیست و موجب افزایش تورم و خونریزی آن می شود. از این رو در صورتی که در فصل تابستان دست به عمل بینی زدید بهتر است در منزل بمانید تا از گرما در امان باشید.
  3. شنا یکی از برترین و پرطرفدار ترین تفریحات ورزشی در فصل تابستان می باشد. در صورتی که بینی تان را در فصل تابستان عمل کردید باید فکر شنا کردن را از ذهن تان دور کنید.
  4. در صورتی که بینی تان را در فصل تابستان عمل کرده اید لازم است روزانه دو برابر روزهای قبل از عمل آب بنوشید. در فصل تابستا تعریق بسیار بوده و آب بدن دفع می شود. از این رو شما با نوشیدن آب کافی می توانید دوره بهبود کوتاهی را تجربه کنید.
  5. تابش نور مستقیم بروی بینی شما نه تنها موجب تورم و خونریزی می شود؛ بلکه ممکن است اسکار بروی بینی تان به وجود آورد.
  6. و …

مراقبت های بعد عمل بینی در فصل پاییز و زمستانمراقبت های بعد عمل بینی در فصل پاییز و زمستان

عمل جراحی در فصل سرما بسیار ساده است اما شما باید نکاتی که در این بخش گفته می شود را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب تان دست بیابید.

  1. اغلب افراد در فصل پاییز و زمستان دچار خشکی پوست می شوند. زیرا آب و هوا در این فصل خشک بوده که سبب خشک شدن سطح پوست می شود. بنابراین، باید بپانسمان و چسب بینی را نگه داشته و در داخل خانه بمانید. همچنین، پمادهایی را که جراح برای شما تجویز کرده است را به منظور تسریع در روند بهبودی طبق دستور استفاده کنید.
  2. سرماخوردگی و آنفلانزا یکی از رایج ترین بیماری ها در فصل پاییز و زمستان می باشد. سرماخوردگی در دوران نقاهت پس از عمل بینی می تواند مانع از بهبودی شما شود. به همین علت توصیه می شود که برای بهبودی موثر جراحی بینی، مقدار زیادی ویتامین C مصرف کرده و خود را گرم نکه دارید تا از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری شود.
  3. در صورت که در فصل پاییز و زمستان اقدام به عمل زیبایی بینی کرده اید لباس گرم بپوشید و از خود به خوبی مراقبت کنید.
  4. مصرف الکل و دخانیات سبب خشکی بینی شما می شود. از این رو به مدت 2 هفته بعد از جراحی نباید استعمال دخانیات و نوشیدن الکل داشته باشید.
  5. استفاده از کرم های مرطوب کننده بعد از جراحی بینی در فصل زمستان را فراموش نکنید.
  6. برای حفظ نتیجه عالی و جلوگیری از خشکی بینی ( ناشی از عدم وجود رطوبت کافی در هوا ) توصیه می شود؛ افراد در روزهای ابتدایی جراحی زیبایی بینی که در منزل استراحت می کنند با استفاده از دستگاه های بخور و باز گذاشتن گهگاه پنجره ها؛ مانع خشکی هوا و متعاقبا خشکی بینی شوند.
  7. و …

نتیجه گیری

عمل بینی یکی از متداول ترین روش های زیبا سازی چهره می باشد که در چندین دهه اخیر مورد استفاده فراوانی قرار است. این عمل با هدف زیبا سازی و همخوان کردن بینی با سایر اجزای صورت انجام می شود.

عمل هر شخص ممکن است با توجه به نوع بینی آن متفاوت از شخص دیگر باشد. بسیاری از بیماران که به مراجعه می کنند سوال می پرسند که چه فصلی برای عمل بینی مناسب است؟

ما نیز تصمیم گرفتیم اطلاعات کاملی در این باره را جمع آوری کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. حال با خواندن مطب فوق می دانید که مناسب ترین فصل برای عمل بینی چه فصلی می باشد.

تاپ کلینیک یکی از مشهور ترین مراکز زیبایی در ایران بوده که در تهران قرار دارد. شما می توانید عمل بینی تان را با خیالی آسوده به پزشک تان با تجربه این مرکز بسپارید.

سوالات متداول

ایا بخور برای بینی عمل شده ضرر دارد ؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد باید بگوییم خیر نه تنها بخور صورت ضرر ندارد بلکه باعث شفاف شدن پوست و گردش بهتر خون در رگ های صورت می شود.

بهترین فصل جراحی بینی کدام فصل است؟

با توجه به اینکه هر فصل مزایا و معایب خاص خود را دارد، باید پزشک طبق وضعیت شما تصمیم‎گیری کند.

برای مشورت در مورد بهترین فصل جراحی بینی باید به کدام متخصص مراجعه کرد؟

پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا دکتر جراح پلاستیک می‌تواند در مورد تعیین بهترین زمان عمل بینی به شما کمک کند.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹