کاربرد پماد جنتکس برای عمل بینی

کاربرد پماد جنتکس برای عمل بینی

مراقبت از بینی بعد از جراحی زیبایی بسیار پر اهمیت است و باید مطابق گفته های پزشک به درستی صورت گیرد. یکی از بحث های مراقبتی استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک می باید که یکی از آنها پماد جنتکس می باشد.

در اینجا همراه ما باشید تا با کاربرد پماد جنتکس برای عمل بینی بطور کامل و دقیق آشنا شوید.

عمل بینی

یکی از بهترین و متداول ترین روش های زیبایی عمل بینی می باشد که از چند دهه گذشته تا به امروز پابرجا است. در طی این فرایند، جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد.

افرادی که از فرم بینی شان ناراضی هستند و یا مدل و اندازه بینی شان با سایر اجزای صورتشان همخونی ندارد می توانند با عمل بینی زیبایی را در چهره خود پدید آورند. جراحی بینی کاملا مطمئن بوده و با عوارض بسیار کمی همراه است.

عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود. تاپ کلینیک یکی از بزرگترین و مجهز ترین کلینیک های زیبایی در ایران می باشد که شما می توانید برای جراحی بینی تان به آنجا مراجعه کنید.

کاندیدای مناسب برای عمل بینی

اگر قصد عمل جراحی بینی را دارید برای آنکه به نتیجه صد در صد برسید بهتر است این مطلب را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آیا کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر. همانطور که در بخش فوق خواندید هدف از جراحی بینی اصلاح فرم آن و بخشیدن زیبایی بیشتر به چهره می باشد.

در صورتی که از فرم بینی خوب رنج می برید و بینی شما سبب از دست رفتن اعتماد به نفس تان شده است شما کاندیدای خوبی برای عمل بینی هستید.

در صورتی که بینی تان با سایر اجزای صورتتان هماهنگ نیست شما نیز می توانید به جراحی زیبایی بینی اقدام کنید و به نتیجه مد نظرتان برسید. درصد کمتری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینی شان آسیب دیده است.

این افراد نیز می توانند با جراحی زیبایی به نتیجه دلخواه شان دست یابند.

در صورتی که تصمیم به جراحی زیبایی بینی دارید بهتر است نگاه واقع بینانه ای داشته باشید. در ابتدا بدانید که بینی شما شبیه به بینی هیچ یک از هنر پیشه ها و افرادی که جراحی کرده اند نخواهد شد.

زیرا شرایط شما متفاوت با دیگر افراد می باشد. پس از آن بهتر است جراحی را به سبکی انتخاب کنید که مشکلات بینی شما را برطرف کند.

کاندیدای مناسب برای عمل بینیسن مناسب برای عمل بینی

در سال های اخیر دیده می شود که بسیاری از نوجوانان قصد دارند که بینی خود را عمل کنند در حالی که این عمل اصلا شایسته نیست و تا پایان دوره نوجوانی باید صبر کنند. سن مناسب برای عمل بینی در خانم ها از سن 18 سالگی تا 40 سالگی و در آقایان از 20 سالگی تا 45 سالگی است.

بینی خانم ها و آقایان قبل از بازه سنی گفته شده در حال رشد می باشد. در صورتی که جراحی بینی رخ دهد با رشد بینی سبب می شود شکل بینی شما بهم بریزید و در آینده مجبور به جراحی مجدد باشید.

مراقبت های قبل از عمل بینی

مراقبت های قبل از عمل بینی به شما کمک می کند که عمل ساده تری داشته باشید و دروه نقاهت کوتاهی را تجربه کنید.

پونزپس در اینجا همراه ما باشید تا شما را با مراقبت های قبل از عمل بینی بطور کامل و دقیق آشنا کنیم:

  1. اولین و مهم ترین چیز قبل از عمل بینی استفاده رژیم غذایی مناسب می باشد. در صورتی که بتوانید قبل از جراحی تغذیه خوبی داشته باشید دوره بهبودی کوتاهی خواهید داشت و سریعتر بهبود می یابید. قبل از جراحی زیبایی بینی بهتر است از مکمل های ویتامین A، ویتامین C و بروملین استفاده نمایید. همچنین لازم است از مصرف مکمل های حاوی ویتامین E، زنجبیل، گینگو و جینسنگ جدا پرهیز کنید. دو هفته قبل از جراحی بینی بهتر است با پزشک متخصصتان ملاقات داشته باشید و درباره باید ها و نباید های مواد غذایی به گفتگو بپردازید.
  2. بسیاری از داروهای مصرفی توسط کاربران در حین جراحی و بعد از آن مشکل ساز می شوند. از این رو اگر دارو خاصی به خصوص آسپرین، ایبوپروفن و رقیق کننده خون استفاده می کنید لازم است از پزشک تان بخواهید تا جایگزین مناسبی برای داروهای مصرفی تان به شما معرفی کند.
  3. از دیگر مراقبت های قبل از عمل جراحی بینی می توان به مصرف سیگار اشاره کرد. مصرف سیگار سبب کند شدن جریان خون در بدن می شود. از این رو اکسیژن با سرعت پایینی گردش می کند که سبب ابتلا به عفونت و زخم های نامطلوب می شود. در صورتی که سیگار مصرف می کنید حتما دو هفته قبل از جراحی مصرف سیگار را متوقف کنید؛ در غیر اینصورت با صدمات جبران ناپذیری روبه رو می شوید.
  4. مصرف الکل کبد برای متابولیزه کردن صحیح را تحت تاثیر قرار دهد؛ از این رو به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی لازم است مصرف الکل را قطع کنید.
  5. دو هفته قبل از جراحی بینی لازم است دو برابر روزهای عادی آب بنوشید. نوشیدن آب قبل از جراحی به کوتاه شدن زمان بهبود شما کمک بزرگی می کند.
  6. و…

مراقبت های بعد از عمل بینی

در بخش فوق شما را بطور کامل و دقیق با مراقبت های بعد از عمل بینی آشنا کردیم.

مراقبت های بعد از عمل بینی پونزدر این بخش به شرح مراقبت های بعد از عمل بینی می پردازیم:

  1. داروهایی تجویز شده توسط پزشک را بطور مرتب و در زمان مناسب خود استفاده نمایید. در غیر اینصورت روند بهبود شما کند شده و ممکن است بینی تان دچار عفونت گردد.
  2. یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل بینی بالا نگه داشتن سر بطور مداوم می باشد. شما به مدت دو هفته باید بتوانید سرتان را بالا نگه دارید و بعد از دو هفته نیز در صورتی که شاغل هستید باید از پایین نگه داشتن سرتان بصورت طولانی مدت جلوگیری کنید. زیرا این امر سبب افتادگی بینی تان بعد از جراحی می شود.
  3. مطابق بینی تان و جراحی که انجام داده اید به یک بازه زمانی جهت استراحت نیاز دارید. بازه زمانی توصیه شده توسط پزشک را فقط استراحت کنید و از دیگران جهت انجام کارهایتان کمک بخواهید.
  4. بعد از جراحی وابسته به سیستم بدنتان شما تا دو هفته ورم و کبودی دارید. ورم و کبودی را می توانید با استفاده از کمپرس یخ از بین ببرید. البته ورم بینی در بسیاری از مواقع برای از بین رفتن به 2 سال زمان نیاز دارد.
  5. بعد از عمل بینی از غذاهای نرم استفاده کنید که نیاز به جویدن کمتری دارند. از خوردن غذاهای سفت بطور جدی خودداری کنید.
  6. بعد از عمل بینی باید تمامی کارهای که با به امروز بی اهیمت انجام می دادید با دقت و به آهستگی انجام دهید. به عنوان مثال لازم است آهسته مسواک بزنید و صورت تان را آهسته بشویید.
  7. جای خندیدن، یک لبخند ملایم و کنترل‌شده بزنید. همچین سعی کنید گریه نکنید.
  8. فریاد زدن و صحبت کردن با صدای بلند بعد از جراحی بینی سبب وارد شدن آسیب به بینی شما می شود.
  9. بعد از عمل بینی سعی کنید بدنتان را ایمن نگه دارید و به افرادی که سرما خورده اند نزدیک نشوید. زیرا در صورتی که سرما بخورید؛ عطسه و سرفه سبب آسیب رسیدن به بینی تان می شود.
  10. از دیگر مراقبت های بعد از عمل می توان به منع استفاده دخانیات و الکل اشاره کرد. به مدت 2 هفته بعد از جراحی مصرف سیگار و الکل برای شما ممنوع می باشد.
  11. بعد از عمل بینی نباید از عینک طبی و آفتابی استفاده کنید. زیرا استفاده از عینک سبب کج شدن بینی شما می شود.
  12. تحت هیچ شرایطی نباید با بینی که تازه عمل کرده اید فینی کنید. در صورت فین کردن بینی تان فرم دلخواه شما را به خود نمی گیرد.
  13. مدت زمان حمام بعد از عمل بینی باید کوتاه باشد.
  14. و….

استفاده از پماد و کرم بعد از عمل بینی

از جمله داروهای مصرفی بعد از عمل بینی استفاده از پماد و کرم است که مطابق تجویز پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. پماد و کرم بعد از عمل بینی برای برای تسکین درد و کاهش میزان تورم و کبودی استفاده می شود. همچنین استفاده از این دارو سبب می شود جای بخیه سریعتر از بین برود و بینی شما بهبود یابد.

برخی از مهم ترین و اصلی ترین پماد ها و کرم های تجویز شده توسط پزشک بعد از عمل بینی عبارتند از: جنتکس، زینک اکساید، پماد تتراسایکلین چشمی، ویتامین آ د، استاراتامد،  استراتادرم، سیکالفیت و …

استفاده از پماد و کرم بعد از عمل بینیکاربرد پماد جنتکس برای عمل بینی

یکی از اصلی ترین پماد های که بعد از جراحی بینی به بیماران تجویز می گردد؛ پماد جنتکس می باشد. این پماد برای درمان برخی از عفونت های پوستی به کار می رود. پماد جنتکس از رشد باکتری های عفونی پوست جلوگیری می کند و باعث بهبود بیماری می شود بنابراین از این دارو برای درمان بیماری هی ویروسی و قارچی نمی توان استفاده کرد. در واقع پماد جنتکس در دسته داروهای آنتی بیوتیک آمینوگلیکوزیدها قرار می گیرد.

نحوه استفاده از پماد جنتکس

در بخش فوق با کاربرد پماد جنتکس آشنا شدید. حال می دانید که این پماد چیست و چه کاربردی دارد.

پونزدر این بخش می خواهیم نحوه استفاده از پماد جنتکس را برای شما دوستان شرح دهیم:

  1. در ابتدا لازم است بروشور درون جعبه پماد جنتکس را بطور دقیق مطالعه کنید.
  2. قبل از استفاده از پماد جنتکس لازم است دست های خود را بطور کامل بشویید.
  3. بخش هایی که از بینی قرار است که آن پماد جنتکس بزنید را بطور کامل خشک کنید.
  4. حال باید بر روی ناحیه آسیب دیده لایه نازکی از این پماد را بکشید تا ترمیم شود.
  5. بعد از قرار دادن پماد جنتکس بروی سطح پوست بهتر است محل مورد نظر را با استفاده از گاز استریل بپوشانید.
  6. استفاده از پماد جنتکس بعد از عمل بینی باید 3 تا 4 بار در طول روز صورت گیرد.
  7. در حین استفاده از این پماد مراقبت باشید که به چشم ها و دهان شما وارد نشود. در صورت ورود به چشم تان سریعا آن را بشویید.
  8. میزان استفاده و مدت زمان استفاده از پماد جنتکس باید طبق گفته های پزشک باشد. زیرا استفاده بیش از حد نه تنها برای شما مفید نیست بلکه مضر نیز می باشد.
  9. پماد جنتکس را درو از رطوبت و دور از دسترس کودکان قرار دهید.

فواید استفاده از پماد جنتکس بعد از عمل بینی

همانطور که خواندید یکی از مراقبت های بعد از عمل بینی استفاده از پماد جنتکس می باشد.

فواید استفاده از پماد جنتکس بعد از عمل بینی پونزدر این بخش به معرفی فواید استفاده از پماد جنتکس بعد از عمل بینی می پردازیم:

  1. پماد جنتکس بعد از عمل بینی سبب کاهش التهاب می شود.
  2. رطوبت پماد جنتکس از خشکی بینی بعد از جراحی جلوگیری می کند.
  3. پماد جنتکس حاوی مقداری مسکن است که در کاهش درد نیز به شما کمک می کند.
  4. پماد جنتکس در دسته داروهای آنتی بیوتیک آمینوگلیکوزیدها قرار می گیرد که سبب جلوگیری از عفونت می شود.
  5. پماد جنتکس به کاهش اثرات بعد از جراحی مثل سوزش، خارش و قرمزی نیز کمک می کند.
  6. این پماد با تمیز کردن بینی از رش میکروب ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

عمل زیبایی بینی یکی از بهترین روش های زیبا سازی چهره است که به سادگی صورت می گیرد و تاثیر شگفت انگیزی بروی چهره دارد. ما در اینجا به شرح کامل جراحی زیبایی بینی و مراقبت های قبل و بعد از آن پرداختیم.

همچنین شما را بطور کامل با یکی از روش های مراقبتی که استفاده از پماد جنتکس می باشد آشنا کردیم. در صورتی که قصد جراحی بینی دارید می توانید به تاپ کلینیک مراجعه کنید و به نتیجه دلخواه تان دست یابید.

سوالات متداول

نگهداری پماد جنتکس در چه دمای باید صورت گیرد؟

پماد جنتکس را باید در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری کرد.

چگونه جای بخیه بعد از عمل بینی را از بین ببریم؟

پزشکان ما به بیمار توصیه می‌کنند از پماد برای از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی استفاده کنند تا ترمیم محل زخم با سرعت بیشتری انجام شود.

جای بخیه بعد از عمل بینی چند روز جوش میخورد؟

مدت زمان بهبود زخم بخیه در همه افراد یکسان نیست. زیرا میزان مراقبت‌های بعد از عمل و عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نورخورشید یا سیگار کشیدن روند بهبود زخم را طولانی‌تر می‌کند.

کرم ترمیم کننده جای بخیه عمل بینی را چند مرتبه در روز استفاده کنیم؟

برای از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی لازم است روزانه کرم ترمیم کننده استفاده شود، اما تعداد دفعات استعمال بستگی به نوع کرم و نظر پزشک دارد. به طور معمول دفعات استفاده از کرم دو یا سه مرتبه در روز است.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹