پروتز سینه اشکی، هزینه و طریقه انجام پروتز سینه

پروتز سینه جزو جراحی های محبوب است که روز به روز طرفداران آن بیشتر می شود. ما انواع پروتز داریم که در بین آن ها پروتز سینه اشکی چون به فرم طبیعی سینه نزدیک تر است خواهان بیشتری دارد.

در این مطلب به طور کامل در مورد پروتز سینه اشکی صحبت خواهیم کرد. اگر می خواهید پروتز سینه انجام دهید این مطلب را از دست ندهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

پروتز سینه و انواع آن

پروتز سینه به دو نوع پروتز سالینی و سلیکونی تقسیم بندی می شود که پروتز سلیکونی طرفدار نسبتا بیشتری از سالینی دارد. خود پروتز سلیکونی به دو نوع اشکی و گرد تقسیم می شود.

از بین این پروتز ها، مدل اشکی دارای طرفداران بیشتری نسبت به مدل گرد است چرا که نمای طبیعی تری در سینه ها بعد از جراحی ایجاد می کند و یک عمل زیبایی ایمن است که طی پروسه ای یک الی دو ساعته با بی هوشی عمومی انجام می شود.

با وجود این توضیحات و داشتن انواع پروتز سینه، جراحان توصیه می کنند که داشتن یک جلسه مشاوره ضرروری است تا نوع پروتز بر اساس بدن فرد تعیین شود.

با انتخاب پروتز سینه که معمولاً با توجه به پهنای سینه، ارزیابی سینه و بافت سینه با نرم افزارهای دقیق انجام می گیرد، شرایط برای جراحی محیا می شود. گاهی اوقات برخی از افراد به دلایل مختلف از جراحی سینه خود راضی نبوده و حس خوبی از جراحی نمی گیرند اما این افراد باید صبر کنند تا با گذشت زمان و شکل گیری طبیعی سینه ها و تغییرات اعمال شده، احساس بهتری پیدا کنند.

جراحی سینه مدل اشکی

جراحی سینه مدل اشکی

در جراحی سینه در مدل اشکی، معمولاً پزشک در سه محل متفاوت، یعنی زیر بغل، بافت اطراف نوک پستان و دور ناف یا چین زیر سنیه برش های انجام می دهد و سپس پروتز را وارد قفسه سینه بدن می کند.

بعد از آن بدن پروتز را در جای وارد شده نگه می دارد و از جابه جا شدن آن زیر پوست جلوگیری می کند. سپس پزشک جراح، محل برش را در جای مناسب خود می بندد و بخیه می زند. بیمار بعد از گذشت چند روز می تواند با مشاوره با پزشک خود محل پانسمان را توسط پزشک متخصص باز کرده و تغییرات را کم کم مشاهده کند.

فیلم جراحی پروتز سینه اشکی

پروتز سینه مناسب چه افرادی است؟

برای اینکه بدانید که آیا کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر؟ باید با یک جراح مشورت کنید. در کل اگر جزو موارد زیر باشید شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید ولی در آخر این جراح است که با توجه به آزمایش های تجویز شده و معاینه شما تشخیص می دهد که آیا کاندید مناسبی هستید یا نه.

شما کاندید مناسبی هستید اگر:

  • افرادی که منع پزشکی ندارند و سلامت کامل جسمی دارند.
  • افراد لاغری که سینه های کوچک دارند و می خواهند سینه هایشان بهتر دیده شود.
  • افرادی که براثر سرطان مجبور شده اند سینه های خود را خالی کنند.
  • افرادی که سینه های نامتقارنی دارند.
  • افرادی که به دلیل وراثت سینه های کوچک یا خرطومی دارند.
  • افرادی که بعد از کاهش وزن سینه هایشان دچار افتادگی شده است.
  • کسانی که با افزایش سن دچار شل شدگی و افتادگی سینه شده اند.
  • خانم هایی که بعد از شیردهی دچار افتادگی سینه شده اند.

سن مناسب برای پروتز سینه اشکی

خانم هایی که بالای 22 سال سن دارند به منظور ترمیم یا زیبایی یا از بین بردن مشکلات پستان می توانند پروتز سینه انجام دهند. استفاده از پروتز سینه در این بانوان مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. حتماً با پزشک خود در مورد استفاده از پروتز سینه مشورت بگیرید. پزشک متخصص می تواند سن دقیق و مناسب پروتز را برای شما بگوید.

پروتز سینه مناسب چه افرادی است؟

جنس پروتز سینه اشکی

معمولا پروتزهای سینه از سه نوع جنس از جمله سیلیکونی، سالین و ثابت ساخته می شوند. پروتز های سنیه آب نمکی گرد هستند و با آب نمک یا سالین پر شده اند و دارای جداره غیر قابل نفوذ هستند این پروتزها از پروتزهای سیلیکونی سفت تر هستند که در صورت پاره شدن به طور طبیعی طی فرآیندی وارد بدن شده و جذب بدن می شوند.

آب نمک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و مشکلی از این بابت برای سلامتی بدن به وجود نمی آورد. این پروتز ها بیشتر برای پروتز های سینه گرد استفاده می شوند چرا که می توانند حجم زیادتری را به سینه بدهند و نیاز به برش کمتر و همین طور معاینه و مانیتورینگ و هزینه پایین تری دارنداما از آنها برای پروتز سینه اشکی نمی توان استفاده کرد.

این بخاطر لمس غیر طبیعی تر؛ افزایش ریسک چین خوردگی بیشتر، احتمال خالی شدن خود به خودی و حتمال تأثیر‌گذاری بیشتر روی بافت سینه را دارند. این پروتز ها برای افراد زیر 18 سال اصلاً توصیه نمی شوند.

در مقابل این پروتز ها، پروتزهای سیلیکونی قرار دارند که از ترکیبات مختلف آن ساخته شده و شبیه ژل چسبنده هستند. به خاطر امنیت و زیبایی که این پروتزها ایجاد می کنند می توانند انتخاب نخست خانم ها قرار بگیرند و شبیه بافت سینه باشند.

این پروتز ها در صورت ضربه یا صدمه از بین نمی روند و ژل های درون آن به فضا یا لایه های دیگر پروتز وارد می شود. این پروتز ها برای استفاده افراد بالای 22سال مناسب هستند پس می توان از آن به عنوان بهترین پروتز برای پروتزهای اشکی استفاده کرد. در صورت استفاده از این پروتزها، معاینه ی منظم توسط پزشک امری ضروری است.

مزایای این پروتزها احتمال چین خوردگی کمتر، لمس طبیعی تر و کاهش خطر خالی شدن خود به خودی در آن ها است. اما نیازمند مانیتورینگ و برش بزرگ تر بر روی پوست و هزینه بیشتری نسبت به پروتزهای دیگر است ولی باید دانست که شکل این پروتز زیبایی بیشتری نیز دارد.

نکته قابل توجه برای استفاده کنندگان پروتزهای سیلیکونی این است که هر سه سال یکبار بعد از جراحی باید MRI انجام دهند و هر دو سال یکبار نیز برای بررسی پارگی یا فرسودگی پروتزهای سینه سیلیکونی باید معاینه و MRI انجام شود.

نوع سوم استفاده شده در پروتزهای سینه که می توانند برای مدل اشکی نیز استفاده شوند اما ظاهر و زیبایی مدل سیلیکونی را نخواهند داشت، مدل ثابت این پروتزها یا Gummy Bear هستند که در صورت پاره شدن، هیچ تغییری در ظاهر سینه ایجاد نخواهند کرد.

این پروتزها گرد نیستند و همانند مدل اشکی در قسمت پاییت دارای برجستگی بیشتری هستند.

تراکم سیلیکون در این نوع پروتزها بالا بوده و در نتیجه سفت تر از بقیه موارد هستند. آسیب دیدگی این نوع پروتزها بسیار کمتر است ولی بزرگ ترین عیب آن ها برش های بیشتر در پوست است که باید برش های بیشتری در پوست ایجاد شود تا بتوان پروتز را در داخل بافت قرار داد.

برای استفاده از پروتزهای سینه مدل اشکی بهتر است نوع دوم آن را انتخاب کنید. پروتزهای سیلیکونی محبوبیت بالایی دارند زیرا از نظر شکل دهی و فرم دهی و زیبایی بعد از جراحی بین خانم ها بیشترین انتخاب را دارند.

نتیجه پروتز اشکی

نتیجه پروتز اشکی (عکس)

پروتز سینه اشکی چقدر دوام دارد؟

مقاومت پروتزهای سینه برای همیشه نیستند و با مروز و گذشت زمان فرسوده می شوند و از بین می روند. معمولاً با گذشت زمان پوسته خارجی پروتز کهنه و نازک شده و نهایتاً از بین می رود. اگرچه از نظر پزشکی و کلینیکی این فرسوده شدن و از بین رفتن نمی تواند تشخیص داده شود.

با توجه عملکرد و تحرکات بانوان، زمان فرسایش پروتزهای سینه می تواند متفاوت باشد. خانم های ورزشکار به خصوص کسانی که ورزش های سنگین مثل دو، سواکاری، زومبا، ایروبیک و…. انجام می دهند، بیشتر دچار پارگی و فرسودگی پروتز سینه می شوند و کسانی که خانه دار یا تمرینات سنگین ورزشی ندارند می توانند از پروتز سینه برای دراز مدت استفاده کنند.

به طور معمول لازم است که بعد از 10 الی 15 سال پس از جاگذاری پروتز سینه توسط پزشک معاینه و سونوگرافی انجام شود. البته انجام آزمایشات سالانه برای چک کردن محل پروتز و جلوگیری از آسیب های مختلف را فراموش نکنید.

تفاوت پروتز سینه اشکی با سینه گرد

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم پروتز های سینه از نظر شکل به دو شکل گرد و اشکی تقسیم بندی می شوند. جنس پروتزهای مدل اشکی معمولاً سیلیکونی بوده و طرح آنها در نگاه اولیه شبیه قطره اشک است که بخش پایینی آن برجسته و بخش بالایی آن باریک و نوک پستان رو به بالا دارد.

برای برش و جایگذاری پروتز سینه مدل اشکی نیاز به برش بزرگ تر است چرا که شکل ظاهری پستان به طوری است که قسمت پایینی بزرگ تری دارد. توجه داشته باشید که این پروتز ها به هیچ وجه نباید بچرخند و اگر این اتفاق بیفتد ظاهر نامطلوب و زشتی پیدا می کنند و پزشک باید جراحی ثانویه و ترمیمی را برای درست کردن و جایگذاری مجدد پروتز انجام دهد.

برعکس پروتز مدل اشکی، پروتز مدل گرد در صورت چرخش هیچ ناهمگونی و تغییراتی را در پستان به وجود نمی آورد و نیاز به جراحی های بعدی در آن نیست اما ظاهر و زیبایی شکل مدل اشکی را نخواهد داشت.

تفاوت پروتز سینه اشکی با سینه گرد

این پروتز ها به صورت گرد هستند که تو پرتر و بزرگ تر به نظر می رسند. همچنین در مقایسه این دو مدل باید گفت کسانی که خواهان سینه برجسته تر از حد نرمال هستند از مدل گرد و کسانی که نمای طبیعی هستند و بافت پستان آنها کم یا اصلاً بافتی در پستان آنها وجود ندارد از مدل اشکی استفاده کنند.

از دیگر تفاوت های این دو مدل می توان گفت که پروتز مدل گرد برای جراحی های اصلاحی مناسب است و پروتز مدل اشکی برای کسانی که دچار افتادگی و دفورمینی سینه یا دارای سینه های نامتقارن هستند بسیار مناسب است.

درکل کسانی که دارای سینه های نرم با شکل اولیه بی اشکالی هستند از پروتز گرد استفاده کنند و افرادی که سنیه های تخت و بدون شکل یا داری بافت پوشش نرم خیلی کم در پستان خود هستند از پروتز مدل اشکی استفاده کنند.

عوارض پروتز سینه

پروتز سینه می‌تواند برخی معایب و مشکلات را به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  1. عفونت: پس از جراحی پروتز سینه، خطر عفونت در محل عمل وجود دارد که نیاز به درمان دارد.
  2. تغییر حس: بعضی از زنان پس از استفاده از پروتز سینه، تغییر در حس و حالت حساسیت سینه خود را تجربه می‌کنند.
  3. ناراحتی و درد: استفاده از پروتز سینه ممکن است باعث ناراحتی و درد در منطقه سینه شود.
  4. تغییر شکل: با گذشت زمان، پروتز سینه ممکن است شکل خود را از دست بدهد و نیاز به تعویض داشته باشد.
  5. محدود کردن فعالیت‌های روزمره: استفاده از پروتز سینه ممکن است برخی فعالیت‌های روزمره را محدود کند، به خصوص در صورت استفاده از پروتز‌های سنگین.
  6. هزینه: خرید و تعویض پروتز سینه می‌تواند هزینه‌بر است و برخی افراد ممکن است نتوانند هزینه آن را متحمل شوند.

توجه داشته باشید که برای اینکه بعد از جراحی دچار عوارض نامطلوب و خطرناک نشوید باید حتما این جراحی را در یک مرکز تخصصی و به دست پزشک متخصص انجام دهید.

پروتز سینه اشکی چقدر دوام دارد؟

بهترین جراح پروتز سینه اشکی

جراحی پروتز سینه یک جراحی زیبایی است و باید دست بهترین جراح سپرده شود تا عوارض آن به کمترین میزان برسد. جراحان تاپ کلینیک با چندین سال سابقه در امر جراحی های زیبایی توانسته اند رضایت مشتریان را به خود جلب کنند.

برای دیدن نمونه کارها می توانید به صفحه اینستاگرامی ما به آدرس topclinic_center مراجعه کنید.

هزینه پروتز سینه اشکی

هزینه پروتز سینه مدل اشکی می تواند از هزینه کم تا هزینه زیاد متغییر باشد. این متغییر ها بسته به تخصص و نوع مهارت و تجربه جراح پلاستیک می تواند متفاوت باشد.

باید این نکته را در نظر گرفت که جراحی پروتز سینه بسیار حساس است و اگر توسط پزشک کم تجربه یا کم مهارت انجام شود می تواند آسیب های جدی بر فرد وارد کند.

پس برای اینکه نتیجه مطلوب و رضایت بخشی در شما ایجاد شود باید به تحقیق و جستجو بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک به پردازید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. برای اطلاع از قیمت پروتز سینه مدل اشکی ابتدا به مطب پزشک مراجعه کرده و پس از مشاوره و معاینه، هزینه دقیق و نهایی را از وی کسب نمایید.

بهترین جراح پروتز سینه اشکی

توصیه جراحان تاپ کلینیک

ما در تاپ کلینیک با چندیدن سال سابقه در امر جراحی زیبایی با انواع جراحی های ترمیمی رو به رو شده ایم.

کسانی که در انتخاب جراح دقت لازم را به خرج نداده اند مجبور شده اند که جراحی را دوباره انجام دهند یعنی بخاطر هزینه کمتر به یک جراح باسابقه مراجعه نکرده اند.

خود را فدای هزینه های کمتر نکنید. برای دریافت مشاوره با بهترین جراحان تهران می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کلام آخر

امروزه در میان افادی که قصد انجام پروتز سینه دارند، پروتز مدل اشکی محبوبیت بیشتری نسبت به مدل پروتز گرد دارد چرا که نمای طبیعی تری در سینه ها بعد از جراحی ایجاد می کند و یک عمل زیبایی ایمن است که طی پروسه ای یک الی دو ساعته با بیهوشی عمومی انجام می شود.

شما می توانید جراحی پروتز سینه خود را به دست جراحان متخصص در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که، به بهترین و جدید ترین شیوه جراحی خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت از تاپ کلینیک و دریافت مشاوره های تخصصی رایگان میتوانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید، سپاس از همراهی شما.

سوالات متداول پروتز سینه اشکی

چرا داشتن مشاوره قبل از پروتز سینه لازم است؟

تا بر اساس فرم بدن، نوع پروتز برای جراحی تعیین شود.

پروتز سینه چگونه انتخاب می شود؟

انتخاب پروتز سینه معمولا با توجه به پهنای سینه، ارزیابی سینه و بافت سینه با نرم افزارهای دقیق انجام می گیرد.

پروتز سینه اشکی چگونه است؟

پروتز سینه اشکی در نگاه اول شبیه قطره اشک است که بخش پایین آن برجسته و بخش بالای آن باریک است.

پروتز سینه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹