چگونه عمل بینی موفقی داشته باشیم

چگونه عمل بینی موفقی داشته باشیم

یکی از سوالاتی که برای افراد قبل از عمل جراحی بینی پیش می آید این است که چگونه عمل بینی موفقی داشته باشیم؟ حال ما تصمیم گرفته ایم که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا به عمل بینی دانش کامل به دست آورید. پس اگر قصد عمل بینی دارید در اینجا ما را همراهی کنید.

تصمیم گیری برای جراحی بینی

تصمیم گیری اولین و مهم ترین قدم در جراحی بینی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای اینکار بهتر است به یک مشاور مراجعه کنید و پس از تحقیقات فراوان تصمیم خود را قطعی کنید. زمانی که تصمیم نهایی برای جراحی بینی گرفتید لازم است که به جراحتان بصورت حضوری مراجعه کنید و هر آنچه که می خواهید اتفاق بیفتد را بیان کنید.

بی شک جراحان با تجربه بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند که می توانند به شما یاری برسانند. این نکته را بدانید که ظاهر خود را با ظاهر هیچ شخص دیگری مقایسه نکنید و انتظار اینکه بینی شما شبیه به بینی شخص دیگری شود را نداشته باشید.

ملاک های عمل بینی موفقملاک های عمل بینی موفق

پونزآیا تا به حال با خود فکر کرده اید که ملاک های عمل بینی موفق چه چیز هایی می باشد؟ پس در اینجا همراه ما باشید:

  1. یکی از ملاک های عمل بینی موفق این است که بینی با دیگر اجزای صورت همخوانی داشته باشد. در صورتی که بینی بعد از جراحی با دیگر اجزای صورت هماهنگ نباشد در واقع عمل موفقیت آمیز نبوده است.
  2. جراحی بینی موفق جراحی است که در آن فرم بینی بعد از جراحی بهتر از فرم بینی قبل از جراحی باشد.
  3. جراحی هایی که نتیجه آنها طبیعی می باشد موفقیت آمیز تر از سایر جراحی ها می باشد.
  4. در جراحی بینی های گوشتی باید تقویت اسکلت و حمایت از بافت های نرم بینی در نظر گرفته شود.
  5. و…

ویژگی های یک بینی زیبا بعد از عمل جراحی

هر فردی دارای یک چهره منحصر بفرد است که پزشک متخصص باید بتوانید با توجه به چهره شخص بهترین فرم بینی را برای بیمار خود پدید آورد.

پونزبطور کلی 7 قانون برای بینی زیبا بعد از عمل بینی موجود است که در اینجا این 7 قانون را برای شما بطور کامل شرح می دهیم:

  1. بسیاری از افراد بینی های نازک را می پسندند. اما باید این را بدانید که بینی خیلی نازک نه تنها زیبا نیست بلکه سبب ناهماهنگی میان اجزای صورت شما نیز می شود. از این رو بینی بعد از جراحی نباید زیاد نازک شود.
  2. امروزه بینی های نوک تیز و کشیده میان جوانان بسیار باب شده است. بینی های سر بالا بسیار زیبا هستند و طرفداران بسیاری دارند. از این رو بهتر است سر بینی کمی متمایل به سمت بالا باشد.
  3. یک بینی زیبا بعد از جراحی هیچ گونه برآمدگی و قوزی ندارد. در غیر اینصورت بینی دوباره نیاز به جراحی دارد.
  4. سوراخ های بینی بعد از جراحی باید کاملا متقارن و کوچک باشند.
  5. بعد از جراحی باید زاویه بین لب بالا و پایه بینی استاندارد باشد. زاویه بین بینی و لب بالایی در زنان باید چیزی حدود ۹۵ تا ۱۰۵ درجه باشد. این میزان برای مردان ۹۰ تا ۹۵ درجه است.
  6. در نهایت فرم بینی بعد از جراحی باید با سایر اجزای صورت هماهنگ باشد در غیر اینصورت هر چند هم که بینی خوب شده باشد چهره شما را زیباتر نمی کند.
  7. و….

چگونه عمل بینی خوبی داشته باشیم؟قبل از عمل بینی چه کنیم؟ و چگونه عمل بینی خوبی داشته باشیم؟

بیشتر افراد تصور می کنند که مراقبت از بینی تنها به بعد از عمب مختص می شود. در حالی که اینگونه نیست و در صورتی که شما بخواهید عمل بینی موفقی داشته باشید لازم است که قبل از عمل نیز به مراقبت از خود بپردازید. ما در اینجا مراقبت های قبل از عمل بینی را به شما آموزش می دهیم تا یک حراجی رضایت بخش داشته باشید.

پونزپس در اینجا با ذکر نکات قبل از عمل بینی همراه ما باشید:

  1. یک هفته قبل از عمل جراحی بینی تا می توانید استراحت کنید. در صورتی که شما قبل از جراحی استراحت کرده باشید بدنتان از انرژی کافی در زمان بهبود برخوردار می باشد و این امر سبب کاهش دوره مراقبت بعد از عمل می شود.
  2. قبل از عمل پوست خود را با شوینده های مخصوص بشوید و به مراکز پاکسازی پوست مراجعه کنید تا از شر آلودگی های زیر پوست رها شوید.
  3. قبل از عمل جراحی بینی لازم است دو برابر روزهای عادی آب بنوشید. جراحی بینی سبب دهیدراته شدن پوست شما می شود. از این رو برای جلوگیری از این مشکل بهتر است میزان آبی که می نوشید را چند برابر کنید.
  4. اگر از شهری به شهر دیگر برای جراحی بینی مراجعه می کنید پس لازم است محل اقامت خود را برای یک هفته بعد از عمل تعیین کنید و سپس به اتاق جراحی بروید.
  5. با پزشک خود درباره داروهایی که بعد از عمل نیاز دارید صحبت کرده و تمامی آنها را تهیه کنید.
  6. 48 ساعت قبل از عمل جراحی بینی مصرف دخانیات و الکل ممنوع می باشد و تحت هیچ شرایطی نباید آنها را مصرف کنید.
  7. همانطور که می دانید برای جراحی بینی فرد بطور کامل بیهوش می شود. از این رو برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ بهتر است بصورت ناشتا به اتاق عمل بروید. از نظر ایمنی نیز بهتر است که از شب قبل چیزی میل نکنید.
  8. روز جراحی بدون هیچ آرایش و زیورآلاتی به مرکز جراحی بروید.
  9. زمانی که برای عمل به مرکز جراحی می روید لازم است که از لباس های راحت و دکمه دار استفاده کنید. زیرا پوشیدن لباس های یقه دارد ممکن است به بینی شما بعد از جراحی آسیب وارد کند.
  10. و …

مراقبت های بعد از جراحی بینی

برای اینکه بدانید چگونه عمل بینی موفقی داشته باشید باید مراقبت های بعد از جراحی بینی را نیز همچون مراقبت های قبل از جراحی جدی بگیرد.

پونزدر این بخش ما به مراقبت های بعد از جراحی بینی می پردازیم:

  1. مصرف دخانیات بعد از جراحی بینی ممنوع می باشد. مصرف دخانیات سبب انقباض عروق خونی و کاهش جریان اکسیژن شود. این می تواند روند بهبودی پس از جراحی شما را بسیار آرام کند. حتی احتمال از دست دادن پوست و زخم را افزایش می دهد.
  2. مصرف الکل بعد از جراحی موجب کاستن آب بدن شما می شود و سیستم بدنی شما را ضعیف می کند. از این رو بهتر است بعد از جراحی بینی مصرف الکل را ممنوع کنید.
  3. بعد از جراحی تنها از کرم هایی استفاده کنید که تجویز پزشکتان هستند و از مصرف کرم هایی که حاوی Retin-A، اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و… هستند پرهیز کنید. در صورت استفاده از یک کرم بهتر است درباره آن با پزشک خود مشورت کنید.
  4. سولاریوم و آفتاب هر دو دارای اشعه ماوراء بنفش هستند که موجب کند شدن روند بهبود شما می گردند. پس بهتر از این دو نیز بعد از جراحی بینی دوری کنید.
  5. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید با پزشکان تان درباره آن صحبت کنید. زیرا مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و کومادین، سلبرکس و پلاویکس یک هفته بعد از جراحی ممنوع می باشد.
  6. و…

مراقبت های بعد از جراحی بینیچه افرادی کاندیدای مناسب برای عمل بینی هستند؟

خانم ها و آقایان بسیاری را در طول روز می بینیم که بینی خود را جراحی کرده اند.

پونزحال سوال اینجاست چه افرادی کاندیدای مناسب برای عمل بینی هستند؟

  1. معمولا افراد به دلیل ناراضیتی از ظاهر بینی خود دست به جراحی بینی می زنند. در صورتی که افراد حس می کنند بینی آنها مناسب صورت شان نیست بهتر است اقدام به جراحی بینی نمایند.
  2. بسیاری از بینی ها را می بینیم که بسیار بد شکل هستند و نیاز به اصلاح دارند. اینگونه افراد نیز کانایدای مناسبی برای جراحی بینی می باشند.
  3. استخوان بینی تا سن 18 سالگی رشد می کنند. از این رو بهتر است افراد بعد از پایان رسیدن سن 18 سالگی اقدام به عمل بینی کنند و قبل از آن به دنبال جراحی بینی نروند.
  4. برخی دیگر از افراد حس می کنند با افزایش سن بینی آنها دیگر زیبایی سابق را ندارد. اینگونه افراد نیز کاندید مناسبی برای عمل جراحی بینی هستند.
  5. و…

چه افرادی کاندیدای مناسب برای عمل بینی نیستند؟

در بخش فوق با افرادی که کاندیدای مناسب عمل بینی هستند آشنا شدید.

پونزحال در این بخش می خواهیم شما را با افرادی که مناسب جراحی بینی نیستند آشنا کنیم:

  1. عمل جراحی بینی بهتر است در بازه سنی 18 الی 40 سالگی صورت گیرد. در صورتی که خارج از این بازه سنی هستید بهتر از از عمل بینی منصرف شوید.
  2. افرادی که انتظارات واقع بینانه ندارند کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نیستند.
  3. افرادی که قصد دارند بینی شان بعد از عمل شبیه به یک هنر پیشه یا یک شخص دیگری شود برای عمل جراحی بینی مناسب نیستند.
  4. برخی دیگر از افراد به اجبار خانواده، دوست و آشنایان قصد عمل بینی را دارید که آنها نیز کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی بینی نیستند.
  5. و…

چه افرادی کاندیدای مناسب برای عمل بینی نیستند؟نتیجه گیری

ما در اینجا به یکی از رایج تری سوالات کاربرانی که قصد جراحی بینی دارند پاسخ دادیم. چگونه عمل بینی موفقی داشته باشیم؟ برای عمل بینی موفق در ابتدا لازم با یافتن جراح و مرکز جراحی مجرب می باشد.

بعد از یافتن پزشک خوب باید مراقبت های قبل از عمل و سپس مراقبت های بعد از عمل را انجام دهید تا به یک نتیجه عالی دست بیابید.

در صورتی که قصد جراحی بینی دارید می توانید با مراجعه به تاپ کلینیک از مجرب ترین جراحان دیدن کنید و با آنها درباره جراحی بینی گفتگو کنید. به جرعت می توان گفت تاپ کلینیک یکی از معتبر ترین و مجرب ترین کلینیک ها در سطح خاورمیانه می باشد.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیچگونه می توان بینی را بدون جراحی زیباتر کرد؟

بهترین روش زیبا تر کردن بینی همان جراحی می باشد. اما شما می توانید با استفاده تزریق فیلر یا همان پرکننده ها، نخ لیفت و پلاسما بینی خود را زیباتر کنید.

سوالات متداول رینوپلاستیدر هنگام انتخاب جراح بینی خوب به چه چیز هایی باید توجه رد؟

در حین انتخاب جراح خوب باید به مجوز پزشکی معتبر، تحصیلات، دانش و صلاحیت پزشکی، تجربه ی انجام جراحی بینی و… توجه کرد.

سوالات متداول رینوپلاستیچه نکاتی بروی جراحی بینی تاثیر می گذارند؟

عوامل تاثیر گذار بروی جراحی بینی عبارتند از: وجود پولیپ، میزان انحراف سپتوم، نوع بینی (گوشتی یا استخوانی بودن آن)، اندازه پره های بینی، موقعیت بینی در صورت، جنس و ضخامت پوست بینی و…

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹