آیا جراحی بلفاروپلاستی درد دارد؟

ایا جراحی بلفاروپلاستی درد دارد؟

بیشتر افراد نمی دانند که برای درمان افتادگی پلک چه کاری انجام دهند؟ بیشتر به لیفت فکر می کنند ولی توجه داشته باشید که روش برطرف کردن پلک را جراح تشخیص می دهد. او با توجه به تخصصی که دارد بهترین روش را برای بیمار در نظر می گیرد.

بیشتر مراجعان ما در تاپ کلینیک در مورد این عمل می پرسند. شاید شما هم جزو افرادی باشید که بخاطر ترس از درد سراغ این جراحی نمی آیید یا می خواهید بدانید که درد آن چگونه خواهد بود؟

ما در این صفحه به تمامی این سوالات جواب می دهیم و می خواهیم به افرادی که به دلیل ترس از درد جراحی پلک و مشکلاتی که دارند کمک کنیم.

اگر در اطراف خود کسی را دارید که از درد بلفاروپلاستی می ترسد یا خودتان در همچنین شرایطی هستید این مطلب را بخوانید تا زندگی جدید را آغاز کنید. ما در تاپ کلینیک از ابتدا تا انتهای جراحی با شما هستیم.

آیا بلفاروپلاستی درد دارد و درد آن چگونه خواهد بود؟

بیشتر مراجعه کنندگان می خواهند بدانند که آیا بلفاروپلاستی درد دارد یا نه؟ در جواب باید بگوییم که در حین عمل شما بی هوش هستید و دردی را حس نخواهید کرد.تنها ممکن است هنگام تزریق ماده ی بی حسی با سوزن در پلک ها دردی را احساس کنید که به سرعت، با تاثیر ماده بی حس کننده درد از بین میرود، و در حین عمل، نواحی اطراف چشم، کاملا بی حس بوده و مراجعه کننده دردی را احساس نمیکند.

بعد از عمل ممکن است تا چند روز درد داشته باشید که این مورد بسته به مقدار جراحی برای هر شخص متفاوت است و این درد کاملا طبیعی و قابل مدیریت میباشد، که جراح برای تسکین درد برای شما دارو تجویز خواهد کرد.

در ادامه در مورد انواع روش های بی هوشی با شما صحبت خواهیم کرد.

آیا بلفاروپلاستی به بی هوشی نیاز دارد؟

همانطور که می دانید و ما در مقالات این سایت به آن اشاره کرده ایم هدف از بلفاروپلاستی برداشتن و حذف چربی اضافی پوست جهت تغییر فرم و شکل پلک ها است.

بلفاروپلاستی به سه روش انجام می گیرد که بسته به وضعیت و هدف بیمار از سوی جراح تعیین می شود.

روش های انجام جراحی پلک شامل:

• جراحی با استفاده از بی حسی
  • جراحی در حالت نیمه بیهوش
  • جراحی در حالت بی هوشی

با توجه به این موارد می توان نتیجه گرفت که بلفاروپلاستی به داروی بی هوشی نیاز دارد و استفاده از آن جهت راحت شدن عمل هم برای بیمار و هم جراح است. پلک با تزریق بی حسی با سوزن بسیار ریز بی حس می شود.

بلفاروپلاستی با بی هوشی موضعی

عمل های زیادی با تزریق داروهای بی حس کننده موضوعی انجام می گیرد. بیشتر جراحان سعی می کنند که تا حد امکان از روش بی حسی موضوعی استفاده نکنند و در برخی از عمل ها و بسته به وضع وخیم بیمار و بالا بودن درد ناشی از جراحی از تزریق داروی بی حسی به بیمار استفاده می کنند.

جراحی پلک نباید برای متقاضی با درد و دشواری همراه باشد به همین دلیل جراح از دارو های بی حسی استفاده می کند تا بیمار در آرامش کامل باشد.

استفاده از داروی بی حسی نیز زمانی انجام می گیرد که آستانه درد بیمار بالا باشد و جراحی به صورت جزئی انجام شود.

از جمله دیگر شرایط برای استفاده از بی حسی موضعی سن بیمار و جنسیت و سایر شرایط او است و در برخی از موارد مشکلات ژنتیکی یا ارثی برای انجام بی حسی در بلفاروپلاستی در اولویت قرار می گیرد.

بلفاروپلاستی با بی هوشی موضعی

بی هوشی یا بی حسی؟ کدام یک؟

استفاده از بی هوشی یا بی حسی چه در پلک بالا و چه در پلک پایین به عهده جراح است. جراح با در نظر گرفتن یک سری فاکتورها از جمله آستانه درد بیمار و وضعیت وی در مورد بی هوشی تصمیم خواهد گرفت.

کدام روش بی هوشی موثر تر است؟

بی حسی موضعی در قسمت خاصی از بدن و با تزریق داروی بی حسی انجام می گیرد و به صورت موقتی در آن ناحیه باعث از دست دادن حساسیت می شود. در بلفاروپلاستی و با تزریق ماده بی حسی، پلک در تمامی مراحل بی حس خواهد بود و بیمار چیزی را حس نخواهد کرد.

بی حسی موضعی با تزریق داروی بی حسی موضعی در قسمت خاصی از بدن که قرار است جراحی انجام شود، انجام می شود و باعث از دست دادن موقتی حساسیت می شود. در مورد بلفاروپلاستی، بعد از تزریق بی حسی موضعی، پلک فوقانی در تمامی مراحل بی حس خواهد بود.

نوع دیگر بی هوشی از طریق دهانی است که در آن بیمار در حالت آرامش است یعنی نیمه آگاه است و برای محرک های صوتی تحریک پذیر است.

این نوع بی هوشی جایگزینی ایمن و مقرون به صرفه برای بی هوشی عمومی است. بلفاروپلاستی با بی هوشی عمومی در آن بیمار کاملا در خواب است و چیزی را حس نمی کند و به هیچ محرکی پاسخ نمی دهد.

بی هوشی عمومی خطر و هزینه عمل را افزایش می دهد و دوران نقاهت را طولانی می کند. بی هوشی عمومی زمانی انجام می گیرد که بیمار سابقه ایمنی در برابر آن داشته باشد.

جراح در مورد تجربیات قبلی شما در زمینه بی هوشی، ترجیحات شما نسبت به بی هوشی و مزایا و معایب آن با شما حرف می زند تا مناسب ترین روش را برای جراحی انتخاب کند.

ایا عمل جراحی پلک دردناک است؟ - درد ناشی از بلفاروپلاستی

مزایای بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی مزایای زیادی دارد که شرح زیر میباشد:

• جوانسازی اطراف چشم

واضح ترین دلیلی که افراد به دنبال جراحی پلک هستند ، ایجاد ظاهری جوان تر است.

جراحی بلفاروپلاستی یک راه موثر و قابل اعتماد برای خلاص شدن از شر آن پوست اضافی و جوان ‌تر شدن چشمان است.

• خواب بهتر

پس از جراحی بلفاروپلاستی که پف چشم از بین میرود افراد احساس راحتی بیشتر هنگام استراحت و خواب دارند.

• بهبود میدان دید و تصحیح اختلالات بینایی

در برخی موارد افتادگی پوست پلک باعث مشکلات بینایی می شود و میدان دید را مسدود کند، بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه یک عمل زیبایی است، یک عمل کاربردی نیز هست و باعث بهبود بینایی فرد می شود.

• صرف وقت کمتر برای زیبایی

ممکن است روزانه چند دقیقه اضافی را جلوی آینه بگذرانید، میکاپ کنید و آن را با رنگ های مختلف ترکیب کنید تا پلک و صورت خود را جوان تر نشان دهید. پس از جراحی پلک، می توانید وقت اضافه ای که برای زیبایی خود میگذارید را قطع کنید.

• حداقل اسکار جراحی

یکی از مزایای اصلی بلفاروپلاستی این است که جای زخم کمی به جای می گذارد، به خصوص در مقایسه با برخی از روش های دیگر زیبایی صورت. جراح محل برش ها را با دقت در چین های طبیعی پوست و زیر خط مژه پنهان می کند.

• افزایش تعاملات اجتماعی مثبت

اگر دیگران هنگام دیدن شما، به شما میگویند که خسته به نظر می رسید ممکن است بدلیل افتادگی پلک هایتان باشد. که بعد از جراحی بلفاروپلاستی شما دیگر خسته و خواب آلود دیده نخواهید شد.

• افزایش اعتماد به نفس

کلیه موارد ذکر شده سبب افزایش اعتماد به نفس فرد میشود.

برای انجام بلفاروپلاستی اولین قدم انتخاب یک جراح ماهر است و در این زمینه کوتاهی نکنید. جراح در جلسه مشاوره شما را معاینه خواهد کرد و مطمئن خواهد شد که آیا کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر؟

جراح برای راحتی شما بهترین راه درمان را پیشنهاد می دهد. جراحان با سابقه تاپ کلینیک از ابتدای مسیر تا بهبودی با شما هستند. زیبایی و سلامتی خود را با ما تجربه کنید.

سوالات متداول بلفاروپلاستی با بی حسی

آیا می توان بلفاروپلاستی را با بی هوشی موضعی انجام داد؟

بله، بی هوشی موضعی نیز تحت نظر تایید جراح انجام می گیرد.

آیا جراحی پلک پایین و لیفت ابرو به طور همزمان و با بی حسی انجام می گیرد؟

این روش ها می توانند با هم ترکیب شوند برای بی هوشی نیز باید با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید.

آیا بلفاروپلاستی را می توان با بی حسی انجام داد؟

بلفاروپلاستی را با انواع روش ها می توان انجام داد که این موضوع بسته به وضعیت شما تعیین خواهد شد.

آیا در حین عمل چیزی را حس خواهم کرد؟

برای عمل جراحی پلک سه روش وجود دارد که در هر سه حالت شما چیزی را حس نخواهید کرد. فقط گاها ممکن است که احساس لمس یا فشار داشته باشید.