آیا برای عمل بینی سوند وصل میکنن

آیا برای عمل بینی سوند وصل میکنن

یکی از سوالات متداولی که کاربران قبل از ورود به اتاق عمل از ما می پرسند این است که آیا برای عمل بینی سوند وصل میکنن؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود خیر. جراحی زیبایی بینی نهایتا 2 تا 3 ساعت زمان می برد.

پس مدت زمان بیهوشی بیمار زیاد نیست و به همین دلیل نیازی به سوند ندارد. البته در صورتی که بیمار دچار مشکل عدم کنترل ادرار باشد نیاز به اتصال سوند دارد. در اینجا با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره عمل بینی به دست آورید.

عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی است که در تمام نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و با نام علمی Rhinoplasty شناخته می شود. هدف از جراحی زیبایی بینی تغییر فرم و ساختار بینی می باشد.

به گونه ای که معایب بینی از بین بروند و با سایر اجزای صورت همخوانی داشته باشد. بیماران در این جراحی وقت فراوان دارند تا بتوانند پزشک مناسبی برای انجام این عمل انتخاب کنند.

عمل جراحی زیبایی بینیچه کسانی سراغ جراحی زیبایی بینی می روند؟

اغلب افرادی که به سراغ جراحی زیبایی بینی می روند از بینی فعلی خود رضایت کامل ندارند و به همین دلیل دست به این عمل می زنند. درصد کمتری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که ناراحتی های ساختاری داشته و یا بینی شان آسیب دیده است.

داوطلبان یا نامزدهای نرمال برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند؛ به عبارتی خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند.

بهترین سن برای عمل بینی

جراحی بینی برای آنکه نتیجه رضایت بخش به همراه داشته باشید باید در رده سنی مناسب خود صورت گیرد. بسیاری از نوجوانان به تاپ کلینیک جهت عمل جراحی بینی مراجعه می کنند که به سن مناسب نرسیده اند و بعد از جراحی بینی شان تغییر شکل می دهد.

سن مناسب برای خانم ها 18 تا 40 سال و برای آقایان 20 تا 45 سال می باشد. در صورتی که شما قبل از ورود به این سن دست به جراحی بینی بزنید بینی شما دچار مشکل می شود. زیرا بینی شما در حال رشد است و تحت هیچ شرایطی نباید جراحی زیبایی برای آن صورت گیرد.

هدف جراحی زیبایی بینی

هدف از جراحی زیبایی بینی رسیدن به شکل رضایت بخش بینی می باشد. این شکل رضایت بخش در هر فرد متفاوت با دیگر افراد است.

پونزبه طور واضح هر شخصی با یک هدف مشخص دست به عمل جراحی زیبایی بینی می زند که این اهداف عبارتند از:

  1. بسیاری از افراد جهت باریک کردن استخوان بینی دست به جراحی زیبایی می زنند.
  2. در بینی های گوشتی اغلب افراد جهت تنظیم سوراخ های بینی این جراحی را انجام می دهند.
  3. بینی بسیاری از افراد دچار قوز یا فرو رفتگی است که با جراحی قابل درمان می باشد.
  4. برخی از افراد به دلیل مشکلات تنفسی دست به جراحی بینی می زنند.
  5. بسیاری از افراد جهت هماهنگ سازی بینی با سایر اجزای صورت این عمل زیبایی را انجام می دهند.

انواع بیهوشی در انجام عمل زیبایی بینیانواع بیهوشی در انجام عمل زیبایی بینی

این جراحی توسط سه حالت بیهوشی به نام های بی حسی موضعی، بیهوشی گرگ و میش و بیهوشی عمومی انجام می شود. هر کدام از سه مدل بیهوشی گفته شده مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما از آنجا که این جراحی بصورت اورژانسی نیست زمان کافی برای تعیین نوع درست مدل بیهوشی موجود است.

پزشک شما مدل مناسب بیهوشی را بر اساس نوع بینی شما و مدلی که قصد دارید به آن تبدیل شود انتخاب می کند.

بیهوشی از نوع آرام بخشی داخل وریدی (عمل بینی بدون بیهوشی)

در بیمارانی که جراحی ترمیمی را برای زیبایی بینی شان انتخاب می کنند اغلب از بیهوشی آرام بخشی داخل وریدی استفاده می شود. این مدل بیهوشی برای بیماران سرپایی استفاده می شود.

در این روش پزشک متخصص مواد آرام بخش را به بینی شما تزریق می کند و شما دیگر هیچ حسی در ناحیه بینی تان ندارید.

در حین عمل شما بیدار هستید و تمامی مراحل جراحی را می بینید اما احساس گیجی دارید و سستی دارید. این روش بیهوشی عوارض بسیار کمتری نسبت به دیگر روش های بیهوشی دارد.

بیهوشی عمومی جراحی بینی

یکی از رایج ترین روش های بیهوشی برای جراحی بینی؛ بیهوشی عمومی می باشد که در آن بیمار به خواب عمیقی فرو می رود. این روش با استفاده از یک لوله کوچک که در رگ دست، گردن یا قفسه سینه صورت می گیرد.

در بیهوشی عمومی یک لوله تنفسی به بیمار متصل می شود. در این روش بیمار در حین عمل هیچ گونه فرآیندی را نمی بینید و هیچ دردی احساس نمی کند. اما تهاجمی ترین روش بیهوشی می باشد و بیمار ممکن است بعد از جراحی دچار حالت تهوع و استفراغ شود.

عمل بینی سوندآیا برای عمل بینی سوند وصل میکنن

یکی از مهم ترین نگرانی های افراد قبل زا ورود به اتاق عمل اتصال سوند می باشد که همه را نگران می کند. خوشبختانه جراحی زیبایی بینی به دلیل آنکه در مدت زمان کوتاه 1 تا 3 ساعتی صورت می گیرد بیمار نیاز به سوند ندارد.

در واقع می توان گفت جراحی زیبایی بینی یک جراحی سرپایی بوده و بیمار در صورتی که حال خوبی داشته باشد چند ساعت بعد از جراحی مرخص می شود. اما در صورتی که بیمار شرایط خوبی نداشته باشد و دچار عدم کنترل ادرار باشد ممکن است که در حین عمل به اتصال سوند نیاز داشته باشد.

خطرات ناشی از جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است و باید توسط یک پزشک خود صورت گیرد که هیچ خطری برای شما نداشته باشد. پس حتما قبل از آنکه اقدام به جراحی کنید در جستجوی یک پزشک خوب دقت کنید.

تاپ کلینیک یکی از معتبر ترین مراکز جراحی زیبایی در تهران می باشد که از حرفه ای ترین جراحان جهت عمل بینی استفاده می کند. شما می توانید با شماره 09394216199 تماس گرفته و درباره جراحان برتر مشاوره رایگان دریافت کنید.

در صورتی که بدون آگاهی از پزشک دست به جراحی بینی بزنید ممکن است به خودتان صدمات جبران ناپذیری وارد کنید.

خطرات ناشی از جراحی زیبایی بینیپونزخطرات ناشی از جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

  1. در صورتی که جراحی به شکل صحیح صورت نگیرد ممکن است شما تا مدت زمان طولانی خونریزی داشته باشید.
  2. عفونت از دیگر مسائل خطرناک عمل بینی است که هم به پزشک و هم به مراقبت های شما بعد از جراحی وابستگی دارد.
  3. در صورتی که پزشک مواد بیهوشی را استفاده کند که با سیستم بدنی شما سازگار نباشید احتمال مرگ وجود دارد.
  4. بعد از جراحی بینی مشکلات تنفسی از جمله مواردی است که به فراوانی دیده می شود.
  5. ناهمواری و عدم تقارن بینی از دیگر مشکلات انتخاب پزشک نامناسب می باشد.
  6. در صورتی که پزشک نتواند بینی شما را به خوبی بخیه کنید جای بخیه و محل برش بروی بینی شما باقی می ماند.
  7. سوراخ شدن سپتوم و تیغه بینی (nasal septum) یکی از خطرات ناشی از جراحی بینی است.
  8. برخی از پزشکان نمی توانند اطراف بینی را به خوبی در حین عمل جمع کنند. از این رو شما مجبور به انجام یک عمل دیگر برای جمع کردن بینی تان هستید.
  9. و ….

نتیجه گیری

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی است که به فراوانی مشاهده می شود. این جراحی بدون نیاز به سوند صورت می گیرد مگر در شرایطی که بیمار نتواند ادرار خود را کنترل نماید. جراحی بینی یک عمل بسیار حساس و دقیق است که باید توسط یک پزشک خوب و با تجربه صورت گیرد.

شما می توانید این جراحی زیبایی را توسط برترین پزشکان دنیا در تاپ کلینیک تجربه کنید.

سوالات متداول

بیهوشی عمل بینی چقدر طول میکشه؟

بیهوش کردن بیمار توسط متخصص بیهوشی دقیقاً قبل از عمل بینی شروع می‌شود. بسته به نوع عمل، عمل بینی بین ۱.۵ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد. در هر دو حالت بیهوشی و بی‌حسی موضعی با مواد آرام‌بخش، بیمار هیچ درد و اضطرابی را متوجه نمی‌شود.

دوره نقاهت عمل بینی چقدر است؟

دوران نقاهت بعد از عمل جراحی بینی بین ۱ تا ۴ هفته است. پس از ۱ هفته شما می‌توانید کار و فعالیت‌های عادی روزانه را از سر بگیرید و پس از گذشت ۲ الی ۴ هفته، زندگی شما به صورت کامل به حالت عادی برمی‌گردد.

آیا زمان عمل بینی به نوع پوست بینی بستگی دارد؟

بله. بینی‌های گوشتی پوست ضخیم‌تری نسبت به بینی‌های استخوانی دارند و همین مسئله، منجر به افزایش مدت زمان عمل و افزایش دوران نقاهت بعد از عمل می‌شود.

بیمار چند ساعت بعد از عمل بینی مرخص می‌شود؟

در صورت عادی بودن وضعیت عمومی، حدود ۵ الی ۶ ساعت بعد از عمل، بیمار مرخص می‌شود.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹