عمل بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی می باشد که در دنیا طرفداران بسیاری دارد. این عمل بهترین روش جهت زیباتر کردن بینی است. در صورتی که قصد دارید بینی خود را زیباتر کنید بهتر است که تنها به جراحی آن فکر بیندیشید.

متاسفانه عمل بینی نسبت به دیگر اقدامات زیبایی بینی دوره نقاهت طولانی تری دارد. از این رو این مسئله برای افرادی که شاغل هستند کمی دردسر ساز شده است. در روز بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می کنند می پرسند عمل بینی بینی چند روز بستری دارد؟

ما نیز تصمیم گرفته ایم در یک مقاله بطور مفصل این سوال را پاسخ دهیم. پس در اینجا همراه ما باشید تا بدانید عمل بینی چند روز بستری دارد و دوره نقاهت آن چقدر طول می کشد.

عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی یا nose surgery یکی از جراحی های زیبایی پر طرفدار در دنیا می باشد. این عمل با هدف تغییر شکل و فرم بینی صورت می گیرد و نهایت موجب می شود بینی به شکل زیباتری تبدیل گردد.

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است که تاثیر بزرگی در زیبایی دارد و در صورت زیبا بودن موجب زیباتر شدن چهره فرد می شود. این عمل تنها برای زیبایی نبوده و برخی از مشکلات افراد مثل رفع اختلالات تنفسی و نقص‌های ساختاری در بینی را برطرف می ‌کند.

عمل زیبایی بینی چیست؟ پونزبا جراحی زیبایی بینی می توان مشکلات زیر را برطرف کرد:

  1. یکی از اقداماتی که توسط جراحی بینی صورت می گیرد ایجاد هماهنگی بین اجزای صورت با بینی می باشد. در بسیاری افراد مشاهده می شود که بینی آنها با سایر اجزای صورت شان هماهنگی ندارد. اینگونه افراد می توانند با جراحی زیبایی بینی هماهنگی را میان اجزای صورت شان به وجود بیاورند.
  2. کاهش پهنای بینی و اصلاح موقعیت سوراخ‌های بینی از دیگر هدف های جراحی زیبایی بینی می باشد.
  3. بسیاری از افراد روی بینی شان قوز یا فرو رفتگی دارند که می توانند با انجام جراحی زیبایی بینی این مشکل را یکبار برای همیشه از بین ببرند.
  4. برخی از افراد دچار مشکل در نوک بینی خود هستند. نوک بینی یا بزرگ است و یا افتاده می باشد که می توان با استفاده از جراحی زیبایی مشکلی که دارد را از بین برد.
  5. در برخی از بینی های گوشتی مشاهده می شود که سوراخ های بینی بسیار بزرگ هستند. اینگونه افراد می توانند با انجام جراحی زیبایی فرم سوراخ های بینی شان را اصلاح کنند.
  6. برخی افراد دچار عدم تقارن در بینی شان هستند که می توانند با استفاده از جراحی زیبایی بینی شکل آن را تغییر دهند.
  7. و …

مدت زمان بستری عمل بینی

به طور معمول اگر جراحی زیبایی بینی به طرز صحیح صورت گیرد نیازی به بستری ندارد و بیمار در همان روز ترخیص می شود. البته این موضوع وابسته به شرایط حیاتی بیمار مثل: فشار خون، اکسیژن، خونریزی و… می باشد. در صورتی که بیمار هر یکی از این علائم حیاتی مشکل داشته باشد باید در بیمارستان بستری شود.

اما در صورتی که پزشک بعد از معاینه علائم حیاتی شما را تایید کند 5 تا 6 ساعت بعد از عمل مرخص می شوید و بعد از یک هفته باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

مدت زمان بستری عمل بینیمراحل انجام عمل بینی چقدر طول می‌کشد؟

مراحل انجام عمل بینی در هر شخص وابسته به شرایط آن متفاوت می باشد. در مرحله اول به نوع بینی بستگی دارد که از نوع گوشتی بوده یا استخوانی است. سپس به نوع جراحی که بصورت باز یا بسته می باشد نیز وابسته است. و در آخر نیز به میزان تسلط و مهارت پزشکی که جراحی را انجام می دهد بستگی دارد که مراحل انجام عمل بینی چقدر طول می کشد.

تاپ کلینیک در تهران یکی از برترین کلینیک های زیبایی بوده که از مجرب ترین جراحان برای تکمیل کادر خود بهره می گیرد. پزشکان این کلنیک عمل جراحی بینی را وابسته به شرایط بیمار در بازه زمانی 1 تا 3 ساعت انجام می دهند.

شما می توانید با شماره تماس 09394216199 تماس گرفته و از کارشناسان ما درباره مراحل انجام عمل بینی راهنمایی بگیرید. مشاوران ما شرایط شما مثل مدل بینی و فرمی که می خواهید بینی تان را جراحی کنید از شما می پرسند و در نهایت زمان خروجی از اتاق عمل را به شما عزیزان اطلاع می دهند.

10 نکته مهم بعد از عمل بینی

پونزبسیاری از افراد بعد از جراحی بینی با مشکلاتی روبه رو می شوند که به دلیل رعایت نکردن 10 نکته ای است که در اینجا شرح می دهیم:

  1. در صورتی که شاغل هستید در حین کار مدت طولانی سر خود را پایین نگه ندارید. زیرا اینکار سبب می شود که بینی شما دچار افتادگی شود. پس هر چند دقیقه یکبار سر خود را بالا بگیرید.
  2. یکی از عواملی که بعد از عمل بینی موجب می شود بینی شما دچار مشکل و تغییر در شکل ظاهری آن شود استفاده از عینک می باشد. در صورتی که شما فردی عینکی هستید بهتر است به چشم پزشک مراجعه کرده و برای مدت کوتاهی از لنز استفاده کنید.
  3. ماندن طولانی مدت در معرض نور خورشید یکی از نکاتی است که باید بعد از عمل بینی از آن پرهیز کنید
  4. بعد از عمل بینی بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید. زیرا در این وسایل شلوغی و ازدحام جمعیت وجود دارد و این شلوغی احتمال ضربه خوردن به بینی شما وجود دارد.
  5. نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. بعد از جراحی بینی لازم است دو برابر روزهای عادی آب بنوشید. نوشیدن آب فراوان به پیشرفت روند بهبود شما کمک بزرگی می کند.
  6. همانطور که می دانید خندیدن و داد زدن موجب می شود که بینی شما تغییر شکل دهد. از این رو تا می توانید از خندیدن و داد زدن دوری کنید.
  7. دمای محیطی که در آن هستید باید مناسب باشد. در صورتی که در محیط گرم قرار بگیرد و تعرق داشته باشید بینی شما بعد از جراحی دچار ورم می شود.
  8. چسب زدن به بینی یکی از راه های مراقبتی بعد از عمل است که باید به درستی صورت گیرد.
  9. داروهای خود را مطابق تجویز پزشک مصرف کنید.
  10. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی بپرهیزید. همچنین در صورت مصرف دارو باید با پزشکان در تماس باشید.

مدت زمان مرخصی از کار برای عمل بینیمدت زمان مرخصی از کار برای عمل بینی

بسیاری از افراد که جهت جراحی بینی به ما مراجعه می کنند شاغل هستند و می خواهند بدانند که به چه میزان زمان جهت مرخصی نیاز دارند. مدت زمان مرخصی از کار برای عمل بینی وابسته به فرم بینی شما و بینی که در نهایت می خواهید دارد. در صورتی که جراحی ترمیمی داشته باشید حداقل به 3 هفته زمان جهت مرخصی نیاز دارید. البته این بازه زمانی در افراد مختلف متفاوت است.

افرادی که بینی گوشتی دارند نیز به 2 هفته مرخصی نیاز دارند. در صورتی که بینی شما استخوانی باشد با یک هفته مرخصی از سوی کارتان می توانید بینی خود را جراحی کنید. خوشبختانه بینی های استخوانی به دوره نقاهت طولانی نیاز ندارند و افراد یک هفته بعد از جراحی می توانند به کار روزمره شان ادامه دهند.

در صورتی که نمی توانید تایمی که گفته شد را مرخصی بگیرید می توانید با استفاده از آتل در محل کار خود حضور بیابید. اینگونه دیگر آسیبی به بینی شما وارد نمی شود و می توانید کار خود را همچون روزهای عادی ادامه دهید.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که در حین کار سرتان به مدت طولانی پایین نگه ندارید و از کارفرما بخواهید که تا پایین زمان بهبودی به شما در طول روز مدت زمانی را برای استراحت اختصاص دهد.

کارهای ممنوعه بعد از عمل بینی

در اینجا لیست کارهای ممنوعه بعد از عمل بینی را به شما می گوییم تا بدانید و از آنها پرهیز کنید.

پونزدر صورتی که کارهای زیر را انجام دهید دوره نقاهت طولانی در انتظار شما خواهد بود:

  1. تا حدالمکان از رفتن به محیط های شلوغ دوری کنید.
  2. غذاهای کم نمک و بدون نمک میل کنید. زیرا مصرف نمک سبب افزایش ورم بینی شما می شود.
  3. فین کردن را بعد از عمل جراحی بینی تا مدت ها فراموش کنید.
  4. از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید.
  5. استفاده از عینک دودی و طبی بعد از جراحی بینی ممنوع می باشد.
  6. در روزهای آغازین دوره نقاهت بهتر است از کمپرس یخ بطور مداوم استفاده نمایید.
  7. از مصرف مواد مخدر، سیگار و مشروبات الکل به شدت دوری کنید.
  8. از عطسه کردن، خندیدن و فریاد زدن پرهیز کنید.
  9. و ….

کارهای ممنوعه بعد از عمل بینینتیجه گیری

در دنیای امروز افراد خیلی بیشتر از گذشته به ظاهر خود اهمیت می دهند و دوست دارند در هر جمعی از تمامی افراد زیباتر دیده شوند. از این رو دست به عمل های زیبایی مختلف می زنند.

یکی از جراحی های زیبایی که در میان خانم ها و آقایان بسیار مشهور است؛ جراحی زیبایی بینی می باشد. این جراحی معمولا سنگین بوده و به زمان نقاهت طولانی نیاز دارد.

ما در بخش فوق بطور کامل پرداختیم که عمل بینی چند روز بستری دارد. حال می توانید با بازه زمانی گفته شده برای جراحی بینی خود تصمیم جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی کنید.

تاپ کلینیک در تهران یکی از برترین کلینیک های زیبایی بوده که افراد بسیاری جهت جراحی زیبایی به آنجا مراجعه می کنند. شما نیز می توانید از این مرکز جهت عمل زیبایی بینی خود بهره ببرید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیمدت زمان ریکاوری بعد از عمل بینی چقدر است؟

بعد از عمل بینی تا هوشیاری کامل لازم است حدود نیم ساعت در اتاق ریکاوری و تحت کنترل باشید.

سوالات متداول رینوپلاستیچند روز مرخصی برای عمل بینی لازم است؟

به طور معمول لازم است جهت عمل بینی یک هفته مرخصی کاری بگیرید. اما مراقبت های بعد از عمل بینی از جمله نداشتن فعالیت بدنی سنگین و جلوگیری از پایین انداختن سر باید حداقل تا یک ماه بعد از عمل رعایت شود.

سوالات متداول رینوپلاستیعمل زیبایی بینی در چه فصلی صورت گیرد نتیجه بهتری دارد؟

شما می توانید در کلیه فصول سال جراحی زیبایی بینی را انجام دهید و از عمل خود نتیجه خوبی را دریافت کنید. البته دریافت نتیجه خوب در صورتی است که شما به یک پزشک خوب هم مراجعه کرده باشید.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹