دوره نقاهت و مراقبت های قبل و بعد از جراحی اسلیو معده

دوره نقاهت و مراقبت های قبل و بعد از جراحی اسلیو معده

برخی افراد که از وزن اضافه برخوردار و به اصطلاح چاق هستند، نمی توانند وزن خود را با رژیم غذایی و یا با انجام فعالیت های ورزشی کنترل کنند. اکثر این افراد کسانی هستند که شاخص توده بدنی آن ها بالا تر از 35 می باشد. در این صورت این افراد به انجام عمل های لاغری از جمله اسلیو معده اقدام می کنند.

این عمل لاغری را هر چه سریع تر به افراد چاق می بخشد. ولی سوالی که ایجاد می شود این است که دوره نقاهت آن چقدر طول می کشد؟ ما در این مقاله از تاپ کلینیک پاسخ این سوال را برای شما ارائه داده ایم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید و سوالات خود را در خصوص دوره نقاهت این عمل دریافت کنید.

دوره نقاهت اسلیو معده

بعد از این که دو الی سه روز از روز جراحی سپری شد، بیمار می تواند فعالیت های روزمره خود را دوباره شروع کند. شخص بیمار نباید تا یک ماه به انجام فعالیت های سنگین بپردازد. فردی که به انجام این عمل لاغری اقدام کرده است، پس از سپری شدن 2 هفته از عمل، می تواند فعالیت های ورزشی خود را شروع کند. دوره نقاهت اسلیو معده سریع تر از آن چیزی که انتظار می رود سپری خواهد شد.

بیمار لازم است در ایام ابتدایی به عنوان غذا، از مواد مایع مصرف کند. برای این که شخصی که عمل انجام داده است توانایی این را داشته باشد که از رژیم غذایی نورمال استفاده کند، لازم است از روز عمل 6 هفته سپری شود.

درد بعد از عمل اسلیو معدهدرد بعد از عمل اسلیو معده

بیشتر مردم بر این عقیده اند که اسلیو معده با روش لیزری انجام می شود. در حالی که این عمل لاغری، یک عمل کم تهاجمی می باشد که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. چون این عمل کم تهاجمی می باشد، دارای درد بسیار کم می باشد. البته میزان این درد را نمی توان بصورت دقیق بیان کرد زیرا این درد در هر شخص متغیر می باشد. ولی چیزی که در این عمل مشخص شده است حذف هشاتد در صد از معده می باشد.

اقدامات قبل از اسلیو معده

  • شش هفته قبل از عمل مصرف دخانیات را کنار بگذارید.
  • از یک ماه قبل از مصرف نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنید.
  • یک هفته قبل از عمل از مصرف دارو های رقیق کننده خون جلوگیری کنید.
  • سه روز قبل از عمل از رژیم غذایی مایع استفاده کنید.

اقدامات لازم در دوره نقاهت اسلیو معده

اقداماتی که پس از این جراحی لاغری ارائه می شود، نقش بسزایی در بهبودی شخص بیمار دارد. در این صورت باید اقدامات لازم پس از عمل به درستی انجام شود. در غیر این صورت امکان دارد جراحی برای شخص بیمار بی نتیجه باشد.

اقدامات لازم در دوره نقاهت اسلیو معدهپونزدر ادامه به برخی نکات که باید پس از جراحی رعایت شود، اشاره کرده ایم:

  • درصد بالایی از افرادی که اقدام به این عمل لاغری می کنند، درد کمی دارند و یا اصلا درد ندارند. افرادی که پس از جراحی درد دارند، از درصد پایینی برخوردار هستند. در صورتی که این درد ها غیر قابل تحمل باشد، باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه شود.
  • بعد از این که شش ساعت از جراحی سپری شد، شخص می تواند با گام های کوتاه فعالیت خود را شروع کند. این کار باعث می شود خون در بدن لخته نشود.
  • بعد از این که بیمار از بیمارستان مرخص شد، در خانه فعالیت های خود را بصورت ارام انجام دهد تا بدن خود را به فعالیت ها عادت دهد.
  • بیمار لازم است به مدت 1 الی 2 روز فقط در خانه فعالیت کند. از روز سوم توانایی این را دارد که فعالیت های خارج از خانه را انجام دهد.
  • اگر شغلی که طرف به آن مشغول است شغلی سبک باشد، می تواند از روز سوم فعالیت خود را شروع کند. لازم به ذکر است که زمان فعالیت آن می بایست دو الی سه ساعت باشد.
  • بعد از این که از روز جراحی یک هفته سپری شد، شخص توانایی این را دارد که به کار خود در خارج خانه بپردازد.
  • برای این که بتوان پس از جراحی اسلیو معده، فعالیت های سنگین ورزشی انجام داد، باید دو ماه از دوره نقاهت گذشته باشد.
  • وقتی که شخص بیمار توانست روی پدال فشار بیاورد، می تواند به رانندگی نیز بپردازد.
  • اکثرا پزشکان برای افرادی که این عمل لاغری را انجام داده اند، بارداری را پس از 1 الی 2 سال توصیه می کنند.

پس از این که شخص بیمار جراحی اسلیو معده انجام داد، شاهد تغییرات بسزایی در زندگی خود خواهد شد. یکی از این تغییرات احساس افسردگی در دوره نقاهت است که کاملا طبیعی می باشد. این تغییر بعد از مدتی بهبود خواهد یافت.

طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معدهطرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

یکی از درگیری های ذهنی پس این عمل لاغری، نوع خوابیدن است. ولی در این خصوص هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شخصی که عمل داشته است، هر گونه که راحت است می تواند بخوابد.

نتیجه گیری

دوره نقاهت اسلیو معده از اهمیت بسزایی برخوردار است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اقداماتی که پزشک پس از اسلیو معده به بیمار ارائه می دهد باید به درستی انجام شود تا در آینده عملی که انجام شده است بی نتیجه نباشد.

ما در این مقاله از تاپ کلینیک سعی کردیم تمامی اطلاعات در خصوص دوره نقاهت اسلیو معده و اقدامات قبل و بعد آن را برای شما ارائه دهیم. شما با شماره گیری 09394216199 توانایی این را دارید که سوالات خود در خصوص این مقاله را به متخصصان تاپ کلینیک مطرح کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیچند روز پس از گذشت عمل اسلیو معده می توان به فعالیت های روزمره پرداخت؟

بعد از این که دو الی سه روز از روز جراحی سپری شد، بیمار می تواند فعالیت های روزمره خود را دوباره شروع کند.

سوالات متداول رینوپلاستیدر روز های اول پس از اسلیو معده تغذیه غذایی شخص باید چگونه باشد؟

بیمار لازم است در ایام ابتدایی به عنوان غذا، از مواد مایع مصرف کند.

سوالات متداول رینوپلاستیپس از جراحی اسلیو معده باید چگونه خوابید؟

در این خصوص هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شخصی که عمل داشته است، هر گونه که راحت است می تواند بخوابد.

دسته‌بندی نشده



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹