عمل اسلیو معده در دوران بارداری و عوارض آن

عمل اسلیو معده در دوران بارداری و عوارض آن

یکی از مشکلاتی که بانوان را در دوره بارداری دچار خود می کند، مشکل چاقی می باشد. این مشکل علاوه بر این که در مردم سبب اضافه وزنی می شود، همچنین موجب نا باروری می شود. در این صورت برخی بانوان چاقی  که می خواهند باردارد شوند، قبل از بارداری به عمل اسلیو معده رو می آورند. ما در این مقاله از تاپ کلینیک سعی کردیم اسلیو معده در دوره بارداری و عوارض آن را برای شما ارائه دهیم.

بارداری و جراحی اسلیو معده

افرادی که دارای شاخص توده بدنی بین 35 تا چهل می باشند، برای این که بتوانند از وزن های اضافه خود رهایی یابند، به عمل اسلیو معده رو می آورند. در این عمل با برشی که روی معده اعمال می شود، شخص بیمار مواد غذایی کمتری نسبت به قبل دریافت می کند که سبب لاغری در سریع ترین زمان می شود.

افرادی که به این عمل اقدام می کنند، همچنان می توانند مواد غذایی دریافت کنند ولی با مقدار کمتر. در این صورت شخصی که این عمل را انجام داده است، با کمبود ویتامین روبه رو می شود. هنگامی که شخص بیمار توانست وزن خود را کنترل و ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کند، قادر است باردار شود.

کی می توان پس از اسلیو معده باردار شد؟

یکی از نکاتی که باید بعد از اسلیو معده به آن توجه کرد، سپری کردن دوره بهبودی می باشد. چنانچه تصمیم ندارید پیش از این که به جراحی اسلیو معده اقدام کنید باردار شوید، لازم به ذکر است که پیش و پس از جراحی دارو هایی که برای ضد بارداری استفاده می کنید چندان تاثیری بر شما نخواهد داشت.

قبل از این که به این جراحی اقدام کنید، با پزشک مجرب در این مورد مشورت کنید تا اطلاعات لازم را برای شما ارائه دهد. بدلیل این که وزن زیادی از شخصی که اقدام به جراحی اسلیو معده کرده است از دست می رود، بهتر است شخص بیمار تا 1 سال باردار نشود. زیرا شخصی که بعد از جراحی باردار شود، بدلیل لاغری سریع و کمبود ویتامین، امکان دارد به عوارضی خطرناکی برای خود و جنین ایجاد کند.

کی می توان پس از اسلیو معده باردار شد؟پس از سپری شدن یک سال از جراحی اسلیو معده، شخص بیمار توانایی این را دارد که باردار شود. زیر در این صورت خطرات بارداری به دلیل حذف وزن های اضافه در شخص بیمار کاهش یافته است. بانوانی که قبل از بارداری تناسب اندام کار می کنند، توانایی این را دارند که در حین بارداری از مشکلاتی چون دیابت و مسمومیت دوره بارداری جلوگیری کنند.

بعد از این که شخص بیمار وزن های اضافه خود را کاهش داد، عوارض جراحی بارداری نیز در آن کاسته می شود. در ادامه به عوارض اسلیو معده برای بارداری می پردازیم.

عوارض جراحی اسلیو معده برای بارداری

با توجه به تحقیقاتیی که در خصوص عوارض جراحی اسلیو معده برای بارداری انجام شده است، لازم است این افراد نسبت به سایر در دوران بارداری از حمایت زیادی برخوردار باشند. پژوهشگران در این مورد می گویند، بانوانی که به جراحی اسلیو معده اقدام کرده اند، بیشتر در معرض خطرات دوره بارداری هستند. در ادامه به آن خطرات اشاره کرده ایم.

  • ابتلای جنین به ناهنجاری‌های مادرزادی و زایمان زودرس

افرادی که قبل از بارداری به جراحی اسلیو معده اقدام کرده اند، احتمال دارد به عوارضی چون زایمان زودرس و ابتلای جنین به ناهنجاری‌ های مادر زادی دچار شوند. این عوارض مشکلات دیگری به همراه دارد که به شرح زیر است:

  • پیامد های نامطلوب تغذیه ‌ای

تحقیقات نشان داده است که افرادی که پیش از بارداری اسلیو معده انجام داده اند، خیلی از آن ها از لحاظ تغذیه ای، دچار پیامد های نامطلوب هستند. در این صورت قبل و در حین بارداری شخص باید از حمایت تغذیه ای خوبی برخوردار باشد تا دچار چنین مشکلاتی نشود. این کار باعث می شود اهمیت مکمل ها غذایی در دوره بارداری بیشتر شود. زیرا با این کار جنین در دوره بارداری بهتر تکامل می یابد.

  • عوارض جراحی اسلیو معده برای بارداریسندرم دامپینگ

این سندرم یکی دیگر از عوارضی می باشد که بدلیل انجام اسلیو معده در بانوان باردار رخ می دهد. این سندرم باعث می شود اختلالاتی در دستگاه گوارش و روده اتفاق بیفتد. سندرم دامپینگ در افرادی اتفاق می افتد که جراحی های لاغری چون اسلیو معده انجام داده اند. این سندرم با اسم تخلیه مکرر معده نیز شناخته می شود.  این سندرم به  گونه ای عمل می کند که بدلیل برش خوردن معده، مواد غذایی سریع به روده رفته و معده خالی شود.

این سندرم باعث می شود معده ویتامین های مورد نیاز را نتواند از مواد غذایی دریافت کند. در این صورت شخص دچار مشکلاتی چون کمبود ویتامین، کاهش قند خون و ترشح بیش از حد انسولین می گردد. این سندرم اکثرا زمانی رخ می دهد که شخص از مواد غذایی که دارای قند های تصفیه شده و کربوهیدارات هایی با گلوکز بالا مصرف کرده است.

نتیجه گیری

بانوانی که می خواهند بعد از اسلیو معده باردار شوند، باید قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنند تا اطلاعات لازم به آن ها ارائه شود. ما در این مقاله از تاپ کلینیک سعی کردیم عمل اسلیو معده برای بارداری و عوارض آن را برای شما به طور کامل ارائه دهیم. چنانچه پس از مطالعه این مقاله احساس کردید که نیاز به مشاوره دارید، با شماره گیری 09394216199 خود را از مشاوره رایگان تاپ کلینیک دریغ نکنید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیبانوان بعد از چه مدت از اسلیو معده می توانند باردار شوند؟

بدلیل این که وزن زیادی از شخصی که اقدام به جراحی اسلیو معده کرده است از دست می رود، بهتر است شخص بیمار تا 1 سال باردار نشود.

سوالات متداول رینوپلاستیچرا بانوان نمی توانند پس از اسلیو معده زودتر باردار شوند؟

زیرا شخصی که بعد از جراحی باردار شود، بدلیل لاغری سریع و کمبود ویتامین، امکان دارد به عوارضی خطرناکی برای خود و جنین ایجاد کند.

سوالات متداول رینوپلاستیچرا در سندرم دامپینگ شخص بیمار نمی تواند ویتامین لازم را از مواد غذایی دریافت کند؟

این سندرم به  گونه ای عمل می کند که بدلیل برش خوردن معده، مواد غذایی سریع به روده رفته و معده خالی شود.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹