هزینه جراحی اسلیو معده با بیمه های مختلف

هزینه جراحی اسلیو معده با بیمه های مختلف

یکی از روش هایی که ثابت شده است فرد بیمار را از چاقی رها ساخته و هر چه سریع تر لاغر می کند، روش اسلیو معده می باشد. یکی از سوالاتی که ذهن افراد را در خصوص هزینه جراحی اسلیو معده را درگیر کرده است، پوشش هزینه های جراحی از طرف بیمه می باشد.

ما در این مقاله از تاپ کلینیک می خواهیم به هزینه جراحی اسلیو معده با بیمه های مختلف بپردازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چرا هزینه اسلیو معده زیاد است؟

افرادی که می خواهند برای جراحی اسلیو معده اقدام کنند، هزینه هایی که پرداخت می کند فقط شامل هزینه های بیمارستان و دستمزد پزشک نمی باشد. اسلیو معده یک جراحی پیچیده می باشد که به همکاری ها و موارد مختلفی نیاز دارد.

هزینه هایی که یک بیمار برای انجام جراحی اسلیو معده پرداخت می کند به شرح زیر می باشد:

  • دستمزد دیگر متخصصان پزشکی
  • دستمزد پرسنل پرستاری
  • هزینه‌ های بیهوشی
  • معاینات تشخیصی قبل از جراحی
  • هزینه کار‌ های آزمایشگاهی
  • دارو ‌های پیش و پس از عمل
  • مشاوره تغذیه پیش و پس از عمل

اگر شخص بیمار در روز های آینده بخواهد جراحی ترمیمی یا چاقی دوباره داشته باشد، موظف است هزینه های اضافی پرداخت کند. ولی در مورد جراحی اسلیو معده خیلی کم پیش می آید که شخصی چنین کاری کند.

اگر شما توصیه هایی که پزشک در خصوص لاغری به شما داده است که شامل رژیم غذایی صحیح و انجام فعالیت های ورزشی می باشد را به نحو احسن انجام دهید، به لاغری مورد نظر می رسید.

این عمل جراحی افزون بر این که به شما زیبایی می بخشد، تناسب اندام و سلامتی را به شما هدیه می کند که سبب اعتماد به نفس در شما می شود. در ادامه به هزینه جراحی اسلیو معده با بیمه می پردازیم.

چرا هزینه اسلیو معده زیاد است؟هزینه جراحی اسلیو معده با بیمه

به طور معمول جراحی هایی که بر پایه زیبایی انجام می شوند را بیمه ها هزینه های آن ها را پوشش نمی دهند. ولی از آن جایی که جراحی اسلیو معده علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد بیمه هزینه های آن را پوشش می دهد. برای مثال کسانی که از شاخص توده بدنی یا همان شاخص بی ام آی 40 یا بیشتر برخوردار هستند که دچار بیماری هایی از جمله فشار خون بالا و دیابت شده اند، بیمه بخشی از هزینه های جراحی را پوشش می دهد.

از آن جایی که همه بیمه ها یکی نیستند، امکان دارد همه آن ها هزینه های جراحی را پوشش ندهند. این که آیا بیمه شما هزینه جراحی را پوشش می دهد یا خیر، باید با بیمه گذار خود مشورت کنید.

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تأمین اجتماعی

همانطور در بالا به آن اشاره کردیم بیمه ها جراحی هایی که جنبه زیبایی دارند را پوشش نمی دهند. چون این جراحی ها از جنبه درمانی دور هستند، باعث می شود بیمه تامین اجتماعی هزینه های این بیماری را پوشش ندهد. ولی چنانچه شما بتوانید به شرکت بیمه خود ثابت کنید که این جراحی علاوه بر جنبه زیبایی جنبه درمانی نیز دارد، امکان دارد مورد پوشش بیمه تامین اجتماعی شود.

برای این که بتوانید ثابت کنید جراحی شما از روی درمان است، لازم است در پرونده پزشکی شما ثبت گردد که چاقی بیش از حد شما، شما را دچار مشکلاتی می کند که شرایط سلامت شما را به خطر می اندازد.

موقع مصاحبه هزینه ای که برای جراحی اسلیو معده در نظر گرفته شده بود، کسر می شود. در نتیجه در بیمارستان های دولتی جراحی اسلیو معده ای که انجام می شود، بسیار به صرفه خواهد بود.

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تأمین اجتماعیبیمه تکمیلی چقدر از هزینه عمل اسلیو را می‌دهد؟

این که بیمه تکمیلی هزینه های جراحی اسلیو معده شخص بیمار را پوشش می دهد یا خیر، به وضعیت پزشکی شخص بیمار بستگی دارد. بیمه تکمیلی زمانی هزینه های این جراحی را پوشش می دهد که شخص بیمار از شاخص توده بدنی یا همان شاخص بی ام آی 40 یا بالا تر از آن برخوردارد باشد.

امکان دارد هزینه عمل اسلیو معده برای این افراد، از طرف بیمه تکمیلی به صورت کامل پرداخت شود. شایان  ذکر می باشد شرکت هایی که خدمات بیمه تکمیلی را ارائه می دهند، سقف تعهد متفاوتی در هزینه جراحی های مختلف نسبت به هم دارند. البته بیمه تکمیلی برای این این که هزینه های جراحی را پوشش دهد، بررسی های زیادی انجام می دهد.

لازم است شما قبل از انجام اسلیو معده با شرکت بیمه و پزشک خود مشورت کنید.

هزینه جراحی اسلیو معده و سایر بیمه ‌ها

افرادی که در بیمارستان های دولتی عمل اسلیو معده انجام می دهند، بیمه های خدمات درمانی و نیرو های مسلح، هزینه آن ها را پوشش می دهد. چنانچه می خواهید در بیمارستان های خصوصی بستری شوید، امکان دارد در پوشش دادن هزینه ها از طرف بیمه دچار مشکل شوید. به همین دلیل قبل از انجام عمل با شرکت بیمه خود مشورت کنید.

بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عمل اسلیو را می‌دهد؟نتیجه گیری

ما در این مقاله از تاپ کلینیک برای شما توضیح دادیم که کدام بیمه ها هزینه جراحی اسلیو معده را پوشش می دهند. فراموش نکنید که شما برای این که بتوانید از بیمه در پرداخت هزینه های عمل اسلیو معده استفاده کنید، باید در بیمارستان های دولتی بستری شوید. در غیر این صورت دچار مشکل می شوید.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوالی در ذهنتان ایجاد شد که پاسخی برای آن نیافتید، با شماره گیری 09394216199 پاسخ آن را از متخصصان تاپ کلینیک جویا شوید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیدر چه صورت بیمه تامین اجتماعی هزینه های اسلیو معده را پوشش می دهد؟

چنانچه شما بتوانید به شرکت بیمه خود ثابت کنید که این جراحی علاوه بر جنبه زیبایی جنبه درمانی دارد، امکان دارد مورد پوشش بیمه تامین اجتماعی شود.

سوالات متداول رینوپلاستیدر چه صورت برای بیمه تامین اجتماعی ثابت می شود که عمل شما جنبه درمانی دارد؟

زمانی که در پرونده پزشکی شما ثبت گردد که چاقی بیش از حد شما، شما را دچار مشکلاتی می کند که شرایط سلامت شما را به خطر می اندازد.

سوالات متداول رینوپلاستیدر چه صورت بیمه تکمیلی هزینه های اسلیو معده را پوشش می دهد؟

بیمه تکمیلی زمانی هزینه های این جراحی را پوشش می دهد که شخص بیمار از شاخص توده بدنی 40 یا بالا تر از آن برخوردارد باشد.

سوالات متداول رینوپلاستیبه غیر از بیمه های تکمیلی و تامین اجتماعی، چه بیمه های دیگری هزینه اسلیو معده را پوشش می دهد؟

افرادی که در بیمارستان های دولتی عمل اسلیو معده انجام می دهند، بیمه های خدمات درمانی و نیرو های مسلح، هزینه آن ها را پوشش می دهد.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹