آبریزش بینی پس از جراحی بینی

آبریزش بینی بعد از جراحی

در برخی از افرادی که عمل رینوپلاستی انجام می دهند، شاهد آبریزش بینی پس از جراحی بینی هستیم. این افراد عموما در مورد وضعیت خود و نسبت به زمان بروز آبریزش بینی حساس و نگران هستند.

در این مقاله قصد داریم درباره علت های آبریزش بینی پس از جراحی و روش های درمان آن صحبت کنیم، پس اگر شما نیز پس از جراحی رینوپلاستی از آبریزش بینی رنج می برید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

آبریزش بینی بعد از رینوپلاستی

دلایل آبریزش بینی پس از جراحی بینی

در برخی از افراد پس از جراحی آبریزش بینی به یک وضعیت اعصاب خرد کن و آزار دهنده! تبدیل می شود. پس از جراحی زیبایی بینی در موارد نادر رخ می دهد. این حالت یک وضعیت موقتی است و بینی بسیاری از بیماران بسیار سریع به شرایط عادی برمی گردد.

هرچند این حالت یک وضعیت طبیعی شناخته می شود اما باز هم دلایل دیگری مانند آلرژی یا سرماخوردگی نیز می تواند داشته باشد.

اگر با چنین شرایطی پس از جراحی مواجه شدید، حتما به دنبال علت آن باشید و از روش های درمانی استفاده کنید که بینی شما کمتر دستکاری شود و در نتیجه جراحی شما تاثیر منفی نداشته باشد.

اگر شما قصد انجام جراحی بینی دارید، ولی آبریزش بینی دارید، به شما توصیه می کنیم تا عمل رینوپلاستی خودتان را به تعویق بیاندازید و مشکلی که سبب می شود تا در شما آبریزش بینی به وجود آید، را رفع کنید.

زیرا اگر علت این امر سرماخوردگی ناشی از ویروس باشد، این خطر وجود دارد که شما مبتلا به عفونت جدی تنفسی فوقانی و تحتانی سینوزیت، برونشیت و حتی ذات الریه شوید.

در صورت ابتلا به بیماری بهتر است تا انجام عمل بینی خودتان را به بعد موکول کنید زیرا حتی می تواند فرایند بیهوشی در عمل جراحی شما پیچیده تر شود. بیهوشی که با احتقان تنفس فوقانی انجام می شود، می تواند ریسک ابتلا به مشکلات تنفسی را بیشتر کند.

آبریزش بینی به دلیل عوارض جراحی بینی

اگر پس از آن که تحت عمل جراحی قرار گرفتید و با آبریزش بینی پس از جراحی مواجه شدید، هر چند که این موضوع یک عارضه نادر محسوب می شود، ولی با گذشت زمان بهبود پیدا می کند.

اما در برخی از اوقات ترومای جراحی میتواند شرایطی به نام رینیت وازوموتور ایجاد کند. مهم ترین مشخصه این عارضه تخلیه آبکی و شفاف از بینی است.

این شرایط موقت و کاملا قابل درمان است جز در مواردی که ادامه دار باشد. اگر این مشکل شما ادامه دار بود، برای ارزیابی مجدد به جراح خود مراجعه کنید.

آبریزش بینی بعد از رینوپلاستی

درمان آبریزش بینی پس از جراحی بینی

اگر دچار رینیت وازوموتور شده اید، اسپری بینی در این شرایط برای حال شما معجزه کند که این اسپری با نام اسپری برمید ایپراتروپیوم شناخته می شود.


بیشتر بخوانید: علت ورم بینی پس از رینوپلاستی و روش های کاهش آن


برای بیمارانی هم که پس از جراحی زیبایی بینی دچار آبریزش بینی شده اند، اسپری سدیم کلراید بینی می تواند عوارض را کاهش دهد. در بیشتر موارد آبریزش اصلی بینی همیشه سه روز پس از جراحی طول می کشد و پس از آن کم می شود.

در این دوران از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید زیرا سبب می شود تا سطح آب بدن کاهش پیدا کند و غشای مخاطی ضخیم تر شود.

آلرژی و آبریزش بینی پس از رینوپلاستی

بسیاری از افرادی که به آلرژی و خصوصا نوع فصلی آن مبتلا هستند، مشخصه اصلی آن یعنی آبریزش بینی و عطسه را دارند.

این موارد به احتمال زیاد بر نتایج نهایی جراحی زیبایی بینی اثر منفی می گذارد.

پس پیش از جراحی تمامی مشکلات خودتان را با جراحتان در میان بگذارید و در نهایت در انتخاب فصل برای جراحی بینی دقت کنید و در این زمینه با پزشک جراح خودتان مشاوره کنید تا از عوارض ناخواسته این جراحی پیشگیری کنید.

آبریزش بینی بعد از رینوپلاستی

درمان آلرژی و آبریزش بینی پس از رینوپلاستی

استفاده از آنتی هیستامین ها در کنترل علائم آبریزش بسیار موثر هستند. این دارو های خلط گلو را نیز خشک می کنند و آبریزش بینی را تا حد بسیار زیادی کنترل و حتی رفع می کنند.

در بیشتر موارد شدید تر و مزمن نیز تجویز می شود. البته قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

سرماخوردگی

چنانچه سرماخوردگی قبل از جراحی بینی در فرد رخ دهد، توصیه می کنیم تا بهبودی کامل و از بین رفتن اثرات داروهای سرماخوردگی در بدن انجام رینوپلاستی خودداری کنید.

در حالت کلی آبریزش بینی و سرفه ها اثرات منفی را در نتایج جراحی می گذارد. اگر شما بدن ضعیفی دارید و سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است، جراحی رینوپلاستی را به فصل سرد سال موکول نکنید و از عوارض آن پیشگیری کنید.

درمان آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی پس از جراحی بینی

اگر پس از رینوپلاستی دچار سرماخوردگی شدید، از مصرف دارو های خودسرانه خودداری کنید. زیرا ممکن است تورم بینی را افزایش دهد.

ابتدا با پزشک خودتان مشورت کنید و در صورتی که که پزشک تایید کرد می توانید دارو مصرف کنید. برای تمیز کردن بینی باید در نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا آسیبی به بینی خودتان وارد نشود.

مصرف آب به میزان کافی، غذاهای نرم مثل سوپ و ویتامین ث دوران این بیماری را کاهش خواهد داد.

آبریزش بینی بعد از عمل چه مدت است؟

به طور معمول آبریزش بینی پس از جراحی بینی نهایتا تا دو ماه طول میکشد، در صورتی که بعد از این مدت آبریزش بینی بهبود نیافت نیاز به بررسی‌های بیشتر میباشد، زیرا این نوع آبریزش بینی نمی‌تواند بخاطر جراحی رینوپلاستی باشد. بلکه ممکن است با آلرژی یا یک بیماری در ارتباط باشد.

آبریزش بینی بعد از رینوپلاستی

توصیه جراحان تاپ کلینیک

بلافاصله پس از رینوپلاستی، آبریزش بینی اتفاق می افتد و یک امر کاملا طبیعی است. در نهایت آبریزش در طی چند هفته بعد از عمل جراحی زیبایی بینی به صورت کامل بررسی می شود.

اگر علائم طولانی تر شود، باید توسط یک متخصص آلرژی مانند متخصص گوش و حلق و بینی یا خود جراحتان ارزیابی شود.

درمان ممکن است به سادگی و با شستشوی بینی و یا قرص آنتی هیستامین باشد. علاوه بر این موضوع، کمتر قرار گرفتن در معرض تحریک کننده های هوا نیز به این موضوع کمک می کند.

دقت داشته باشید که تعیین درمان برای آبریزش بینی شما پس از عمل جراحی زیبایی بینی تنها پس از ارزیابی جامع و دقیق پزشک ممکن است.

برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از عملی بینی بهتر است در صورت سالم بودن و بهترین شرایط تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله درباره آبریزش بینی پس از جراحی بینی صحبت کردیم و علت بروز آن را به همراه چگونگی درمان آن شرح دادیم.

بهتر است هر مشکلی حتی آلرژی و دیگر مشکلات زمینه ای خودتان را با جراحتان در میان بگذارید و بهترین راه پیشگیری را انتخاب کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد عمل بینی می توانید با مشاوران متخصص ما در حوزه عمل های زیبایی در مرکز مشاوره تاپ کلینیک تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را در این مورد حل کنید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول آبریزش بینی

دلیل آبریزش بینی بعد از عمل جراحی چیست؟

آبریزش بینی یک امر طبیعی است و ربطی به عمل جراحی ندارد و دلایل مختلفی از جمله  آلرژی و سرماخوردگی دارد.

آیا آبریزش بینی از عوارض عمل زیبایی بینی است؟

آبریزش بینی از عوارض عمل بینی نیست و معمولا بعد از یک ماه از بین می رود.

درمان آلرژی و آبریزش بینی بعد از جراحی چیست؟

برای درمان آبریزش بینی می توانید از آنتی هیستامین استفاده کنید.

در صورت آبریزش بینی پیش از عمل چه باید کرد؟

اگر دچار آبریزش بینی پیش از عمل هستید بهتر است ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید. در صورت نیاز برای جلوگیری از مشکلات بعد از عمل بهتر است زمان آن را به وقتی دیگر موکول کنید.

 

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹