عمل اسلیو معده و تاثیر آن در ریزش مو

عمل اسلیو معده و تاثیر آن در ریزش مو

یکی از عوارضی که افراد پس از انجام عمل اسلیو معده با آن روبه رو می شوند، ریزش مو می باشد که بر اثر کمبود ویتامین در بدن رخ می دهد. این عارضه امکان دارد در برخی بیماران پس از اسلیو معده مشاهده شود. ولی جای نگرانی نیست. زیرا ما در این مقاله از تاپ کلینیک می خواهیم شما را با برخی راهکار های پیشگیری از ریزش مو پس از جراحی اسلیو معده بپردازیم.

ریزش مو بعد از عمل اسلیو

بیشتر افراد در این عقیده هستند که چاقی فقط می تواند سبب بیماری های جسمانی از جمله بیماری های زانو و کمر و بیماری های داخلی مانند بیماری های قلبی شود. ولی این مشکل چون دامنه فعالیت های شخص را محدود می کند، باعث می شود شخص دچار بیماری های روحی و روانی نیز گردد.

در این صورت افرادی که می خواهند هر چه سریع تر از چاقی خود رهایی یابند، عمل اسلیو معده انجام می دهند. از آن جایی که تغذیه غذایی بیمار در ماه های اول کمتر می شود و بدن ویتامین مورد نظر را نمی تواند دریافت کند، باعث می شود عارضه ریزش مو در شخص بیمار مشاهده شود.

لازم به ذکر است که این عارضه کاملا طبیعی می باشد و مو هایی که ریزش می یابند به صورت کامل نخواهد بود. شخصی که پس از اسلیو معده مو های خود را شانه کند، با این عارضه مشاهده خواهد شد.

پس از سپری شدن چند ماه از اسلیو معده، مو ها شروع به رشد کرده و به حالت قبلی خود باز خواهد گشت. شخص بیمار می تواند پس از انجام اسلیو معده، از پزشک خود یک رژیم غذایی مناسب و مکمل های لازم دریافت کند تا از ریزش مو ها جلوگیری کند. در ادامه می خواهیم به مواردی که در ریزش مو پس جراحی اسلیو معده نقش دارند، بپردازیم.

شایع‌ ترین کمبود ها که منجر به ریزش مو می‌شوندکمبود مواد مغذی

با اینکه پس از انجام عمل اسلیو معده عوامل متعددی وجود دارد که سبب ریزش مو در شخص بیمار می شود، ولی اصلی ترین دلیل ریزش مو در این افراد کاهش جذب مواد مغزی می باشد. برخی جراحی های نیز وجود دارد که جذب مواد مغزی را دچار اختلال می کنند. یکی از این عمل ها، عمل بای پس معده است. این افراد برای این که کمبود مواد مغزی خود را پوشش دهند، لازم است دائما به طور روزانه از مکمل ها استفاده کنند.

شایع‌ ترین کمبود ها که منجر به ریزش مو می‌شوند

بیشتر افرادی که عمل اسلیو معده انجام می دهند، پس از گذر زمان دچار ریزش مو می شوند. همانطور که در بالا گفته شد دلیل آن کمبود مواد مغزی در بدن است. چون در اسلیو معده هشتاد درصد معده برش داده می شود، معده مواد مغزی کمتری را دریافت می کند که در نتیجه سبب ریزش مو می شود.

پونزدر زیر به شایع ترین کمبود ها که سبب ریزش مو می شود اشاره کردیم:

  1. بدلیل کمبود آهن در مو، مو های سر از ضخامت کمتری برخوردار می شوند.
  2. اگر روی در مو کاهش یابد مو های شخص بیمار نازک می شود که ریزش را در آن بیشتر می کند.
  3. کمبود پروتئین سبب شکنندگی، تغییر رنگ و در نتیجه باعث ریزش مو می شود.
  4. کمبود مس در مو باعث می شود مو شخص بیمار نازک شده و تغییر رنگ دهد.
  5. کمبود ویتامین a و c در مو ها، سبب شکنندگی آن ها می شود.
  6. اگر فولیک اسید در مو کم باشد سبب نازکی و ریزش آن می شود.

راه کارهای پیشگیری از کاهش ریزش مو بعد از اسلیو معدهراه کارهای پیشگیری از کاهش ریزش مو بعد از اسلیو معده

  • رژیم غذایی که پزشک درمانگر برای شما تجویز کرده است باید به نحو احسن استفاده شود تا ریزش مو کاسته شود.
  • لازم است به قدر کافی از مواد غذایی و یا مکمل هایی استفاده کنید که حاوی پروتئین می باشد. آن چه لازم است ذکر کنیم این است که در مصرف پروتئین زیاده روی نکنید. زیرا امکان دارد زیاده روی در مصرف پروتئین مشکلاتی برای بیمار ایجاد کند که سبب تداخل در برنامه کم کردن وزن شود.
  • شما پس از انجام اسلیو معده لازم است از مکمل های مغزی استفاده کنید. مکمل هایی که دارای فولیک اسید، روی، مس، ویتامین‌ های Aو C می باشد. شما توانایی این را دارید که این مکمل ها را بوسیله سرم به بدن خود تزریق کنید. برخی اوقات امکان دارد پزشک برای این که از ریزش مو در شخص بیمار جلوگیری کند، مکمل های تغذیه ای و عناصر مفید دیگری را برای بیمار تجویز کند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله از تاپ کلینیک سعی کردیم ریزش مو پس از جراحی اسلیو معده را به همراه راهکار های جلوگیری از آن را برای شما به صورت کامل و مفصل ارائه دهیم. فراموش نکنید که این عارضه پس از اسلیو معده طبیعی می باشد و پس از گذر زمان رفع می شود. اگرچه حس می کنید پس از مطالعه این مقاله در خصوص ریزش مو پس از عمل اسلیو معده نیاز به مشاوره دارید، با شماره گیری 09394216199 از مشاوره رایگان متخصصان تاپ کلینیک استفاده کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول رینوپلاستیآیا ریزش مو پس از اسلیو معده طبیعی می باشد؟

بله، این عارضه کاملا طبیعی می باشد و مو هایی که ریزش می یابند به صورت کامل نخواهد بود.

سوالات متداول رینوپلاستیاصلی ترین دلیل ریزش مو پس از اسلیو معده چیست؟

اصلی ترین دلیل ریزش مو در افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، کاهش جذب مواد مغزی می باشد.

سوالات متداول رینوپلاستیچرا نباید برای جلوگیری ریزش مو پس از اسلیو معده، در مصرف پروتئین زیاده روی کرد؟

زیرا زیاده روی در مصرف پروتئین می تواند مشکلاتی برای بیمار ایجاد کند که سبب تداخل در برنامه کم کردن وزن شود.

متفرقه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹