رینوپلاتی چقدر طول می کشد

مدت زمان جراحی بینی بستگی به نوع بینی، نوع جراحی و مهارت جراح دارد. یک عمل جراحی معمولا به طور میانگین دو ساعت به طول می انجامد اما از یک و نیم تا سه ساعت متغیر است.

اگر در مورد مدت زمان عمل بینی و مدت ریکاوری سوالی دارید تا انتهای مطلب با ما باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

مدت زمان عمل بینی به چه چیزی بستگی دارد؟

مدت زمان عمل بینی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع بینی: رینوپلاستی بینی های گوشتی بیشتر از بینی های غضروفی زمان می برند. بینی هایی که غضروفهای ضعیف دارند و نیاز به انجام پیوندهای غضروفی دارند، جراحی شان زمان بیشتری به طول می انجامد.
  • نوع جراحی: اینکه جراحی با روش باز انجام می شود یا روش بسته و همینطور سابقه جراحی قبلی بیمار، تایم جراحی متفاوت خواهد بود.
    اینکه جراحی قبلی توسط جراح دیگری انجام شده باشد یا جراح فعلی همگی از عواملی هستند که روی مدت زمان انجام جراحی تاثیر دارند.
  • مهارت جراح: بدیهی است که هر چه جراح بینی ماهرتر باشد در مدت زمان کمتری می تواند بینی را جراحی کند.
  • پیچیدگی و دقت عمل بینی: اگر عمل بینی پیچیده باشد و نیاز به دقت بالا داشته باشد، زمان مورد نیاز برای انجام آن افزایش می‌یابد.
  • شرایط فیزیکی فرد: شخص با ساختار صورت چوبین، پوست چسبیده به استخوان، گوش های کوچک و … نسبت به شخص با ساختار صورت مناسب، زمان بسط خوابیدن را طولانی تر کند.
  • تجهیزات و فناوری اتاق عمل: استفاده از تجهیزات و فناوری های پیشرفته ممکن است زمان لازم برای انجام عمل را کاهش دهد.
  • سابقه پزشکی فرد: در صورت وجود بیماری های مرتبط با سلامت جسمانی چون دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا و… زمان لازم برای عمل بینی ممکن است افزایش یابد.
  • میزان و نوع تغذیه قبل از عمل: تغذیه مناسب قبل از عمل معمولاً به سرعت بهبود پس از عمل کمک می‌کند.

مدت زمان جراحی بینی

مقدمات عمل جراحی بینی چقدر زمان می برد؟

عمل جراحی بینی مقدماتی دارد مثل پذیرش و بیهوشی. بیماران باید از یک ساعت قبل از شروع جراحی پذیرش شوند.

برای این مرحله باید آزمایشات قبل از عمل را به همراه خود داشته باشید. سپس برای بیهوشی آماده می شوند.

مدت زمان جراحی بینی در اتاق عمل

خود عمل جراحی بینی بین 1.5 تا 3 ساعت طول می انجامد. اما می تواند حتی 2 ساعت هم به طول بیانجامد.

به هوش آمدن، بیمار بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

حدود یک ساعت قرار گرفتن در اتاق ریکاوری نیاز است تا بیمار به هوش آید.

ترخیص بیمار بعد از جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

بیمار پس از اتمام جراحی بینی تا بازگشت کامل علائم هوشیاری  به بخش ریکاوری منتقل می‌شود، و معمولاً تا 6 ساعت از بیمارستان و یا کلینیک مرخص میشود، اما در صورت لزوم و با تشخیص پزشک ممکن است یک شبانه‌روز بیمار بستری و تحت نظر قرار بگیرد.

بهبودی پس از عمل جراحی چقدر زمان می برد؟

تشخیص زمان مورد نیاز برای بهبودی بینی بعد از عمل خیلی سخت است، به طوری که پزشکان نمی توانند یه بازه زمانی دقیق را به صورت ثابت تعیین کنند.

عوارض و تفاوت وضعیت جسمانی در هر فرد متفاوت است و همینطور رعایت نکات و اقدامات قبل از عمل کمک شایانی به کوتاه شدن زمان بهبودی می کند.

طول دوره نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

طول دوران نقاهت بعد از عمل بینی ممکن است بین یک الی سه هفته طول بکشد. اما این مدت زمان ممکن است با توجه به نوع و شدت عمل بینی، روش جراحی، و وضعیت فرد متفاوت باشد. در صورتی که عمل بینی شما پیچیده‌تر باشد، مثلاً شامل جراحی استخوان بینی یا تغییرات زیاد در شکل و سایز بینی باشد، طبیعتا دوران نقاهت طولانی‌تر نیز خواهید داشت.

زمان ریوپلاستی

بخیه های جذبی داخل بینی چه زمان می افتد؟

افتادن بخیه های جذبی بستگی به نوع بخیه دارد برخی از افراد فکر می کنند که افتادن بخیه بین چندین ماه لازم است ولی این طور نیست زمان افتادن این بخیه ها حدود 2 یا 3 هفته طول می کشد.

اکثریت زمان عمل بینی بین یک تا یک و نیم ساعت است ولی خب در بعضی از بینی ها حدود 45دقیقه به بالا و ممکن است در برخی از آن ها حدود 4 ساعت طول می کشد ولی عمدتا زمان عمل جراحی بینی بین یک الی یک و نیم ساعت طول می کشد.

توصیه های جراحان تاپ کلینیک

عمل جراحی بینی باید در یک شرایط استاندارد انجام شود. مدت زمان این عمل بسته به نوع بینی متفاوت است. از وقتی که وارد اتاق عمل می شوید تا زمانی که به بخش بر می گردید در حدود سه ساعت زمان می برد.

بعد از ریکاوری و زمانیکه به بخش منتقل شدید باید چند ساعتی را در بخش بمانید. هنگام ترخیص تامپون را از بینی تان خارج می کنند که البته در برخی از شرایط ها به روز بعد موکول می شود.

بعد از اتمام سرم، یک سوپ به شما داده می شود تا بدون مشکل از بیمارستان ترخیص شوید. توجه کنید که حتما باید یک نفر همراهتان باشد و شما را به منزل برساند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی اینکه عمل بینی چقدر طول می کشد؟ پرداختی و توضیحات کامل در این زمینه ارائه کردیم، توجه داشته باشید که جراحی بینی یک جراحی زیبایی و درمانی بسیار حساس است که حتما باید به دست یک جراح متخصص و در مراکز درمانی معتبر انجام شود.

شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که بینی شما، به بهترین و جدید ترین شیوه جراحی خواهد شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد عمل بینی با مشاوران متخصص ما در حوزه عمل های زیبایی در مرکز مشاوره تاپ کلینیک تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را در این مورد حل کنید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول رینوپلاستی

عمل جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

زمان جراحی بینی بسته به اهداف آن متفاوت است و به طور معمول بین یک الی دو ساعت طول می کشد.

به هوش آمدن بیمار چقدر طول می کشد؟

بعد از عمل حدو یک ساعت زمان نیاز است تا بیمار به هوش آید.

آیا نوع بینی تاثیری در مدت زمان عمال جراحی دارد؟

بله، مدت زمان رینوپلاستی در بینی های گوشتی بیشتر از بینی های غضروفی است.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹