شایع ترین دلایل کاهش وزن بعد از جراحی بینی

شایع ترین دلایل کاهش وزن بعد از جراحی بینی

آیا کاهش وزن بعد از عمل بینی اتفاقی طبیعی است؟ وزن فرد چه تاثیری در نتیجه جراحی بینی (رینوپلاستی) می تواند داشته باشد؟ لاغری و کاهش وزن بعد از جراحی بینی برای چه مدت فرد را درگیر می کند؟

شرایط جسمی متقاضیان جراحی عموما از عوامل تاثیرگذار در نتیجه نهایی و همچنین عوارض این جراحی به شمار می رود. به همین علت عموما پزشک متخصص پیش از جراحی اقدام به معاینه شرایط جسمی متقاضیان کرده و طی این معاینات علاوه بر جنس پوست، فاکتورهایی مانند تقارن صورت، میزان کشیدگی صورت، میزان قند خون و همچنین وزن افراد را مورد بررسی قرار می دهد.

در حالت کلی لازم است بدانید بینی انسان بافت چربی چندانی نداشته و در نتیجه چاقی و لاغری تاثیری بر نتیجه نهایی بینی مانند اندازه و سایر پارامترهای زیبایی، چه قبل و چه بعد از عمل نخواهد داشت. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر شایع ترین دلایل کاهش وزن بعد از جراحی بینی و موضوعات پیرامون آن خواهیم پرداخت، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اندازه مطلق بینی شش ماه تا یک سال بعد از جراحی بینی به دست می آید و چاقی و لاغری فرد تاثیری بر اندازه و سایز بینی ندارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

تاثیر وزن انسان بر نتیجه جراحی بینی

همانطور که اشاره شد ساختمان بینی انسان به صورت عمده از استخوان و غضروف تشکیل شده و در این میان تنها مقدار کمی بافت چربی در قسمت پره بینی وجود دارد. به همین خاطر کاهش یا افزایش وزن و در نتیجه بافت چربی بینی به صورت مستقیم تاثیر خاصی بر شکل بینی نخواهد داشت.

بعضی از افراد نگران این موضوع هستند که ممکن است با افزایش وزن بینی آنها نیز بزرگتر از قبل شود، ولی باید گفت که چنین چیزی از لحاظ علمی امکان پذیر نیست.

نکته حائز اهمیت این است که نتیجه نهایی جراحی بینی به صورت مستقیم با افزایش یا کاهش وزن تغییری نمی‌کند، اما تناسب اجزای چهره ممکن است تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرند.

در حالت کلی وزن افراد در دو حالت بر جراحی بینی اثر می گذارد:

  • فرد دارای اضافه وزن شدید باشد

در این صورت فرد با توصیه پزشک اقدام به انجام یک سری آزمایشات برای سنجش قند خون، ضربان قلب می نماید. چرا که امکان بروز سکته قلبی در حین جراحی وجود خواهد داشت.

  • فرد در دوره های رژیم غذایی خاصی باشد

افرادی که در دوره های رژیم غذایی بوده و وزن متعادلی ندارند، عموما توصیه می شود بعد از اتمام این دوره و رسیدن به تناسب اندام اقدام به انجام جراحی نمایند.

تاثیر وزن انسان بر نتیجه جراحی بینیوزن مناسب برای جراحی بینی

متقاضیان زیادی پیش از انجام جراحی زیبایی بینی در مورد وزن خود دغدغه داشته و در مورد تاثیر اضافه وزن به نتیجه این عمل پرس و جو می‌ کنند. همانطور که در بالا گفته شد وزن افراد در نتیجه نهایی جراحی بینی تاثیر محسوسی ایجاد نکرده و چنانچه بیمار دارای اضافه وزن شدید باشد صرفا ممکن است به دلیل برخی مشکلات جسمی مانند فشار خون، مشکلات قلبی عروقی، انسداد رگ های خونی در دوره نقاهت این جراحی متوجه عوارضی شده و در مواردی تحت نظر قرار گیرد.

توصیه می‌ شود بیمار پیش از تصمیم گیری برای انجام جراحی ابتدا نسبت به کاهش وزن خود در یک بازه طبیعی نرمال اقدام نموده و پس از رسیدن به تناسب وزن برای عمل بینی اقدام نماید.

 

دلیل استفاده از غذاهای نرم بعد از جراحی بینی

شایع ترین دلایل لاغری و کاهش وزن بعد از جراحی بینی

گاهی شنیده می شود بعضی از افراد بعد از انجام جراحی بینی شاهد دچار وزن شده و برخی نیز نسبت به این موضوع نگران هستند. در این مورد باید یادآور شویم لاغری و کم اشتهایی از دسته عوارض جراحی بینی نبوده و این حرف ها پایه علمی معتبری ندارند.

تنها تاثیری که جراحی بینی بر رژیم غذایی افراد می تواند داشته باشد، تنها در دو هفته ابتدایی جراحی است. در این بازه زمانی فرد به توصیه پزشک عموما از غذاهای سبک و آبکی استفاده کرده و اصطلاحا بیشتر به سمت غذاهای نرم می رود.

دلیل استفاده از غذاهای نرم بعد از جراحی بینی

دلیل مناسب بودن غذاهای نرم این است این دسته از خوراکی ها نیازی به جویدن نداشته و با این کار فشاری به بینی فرد بعد از جراحی نخواهد آمد. البته این موضوع به معنای محدود شدن رژیم غذایی افراد به مصرف مایعات و یا غذا های نرم نمی باشد.

بلکه به معنای عدم فشار به بینی در راستای کاهش عوارض جراحی در چند روز ابتدایی است. به همین دلیل است که مصرف مواد غذایی جویدنی محدود می شود.

یکی دیگر از دلایلی که استفاده از غذا های نرم توصیه می شود موضوع یبوست و گوارش، بعد از عمل بینی است. در روز های ابتدایی پس از جراحی بینی افراد باید استراحت مطلق داشته باشند و ممکن است با خوردن غذا های متفرقه دچار یبوست شوند که به همین دلیل و برای جلوگیری از این اتفاق جراحان توصیه به استفاده از غذا های نرم می کنند.

آیا تغییر وزن فرد بعد از جراحی بینی ممکن است؟

اهمیت رژیم غذایی افراد بعد از جراحی بینی

رژیم غذایی فرد در دوره نقاهت جراحی بینی هم می تواند باعث افزایش التهاب پوستی و حتی کبودی ناحیه جراحی شود و هم می تواند روند بهبودی فرد را هموارتر کند؛ بنابراین، رژیم غذایی در نتیجه نهایی در کاهش عوارض بعد از جراحی بینی، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

معمولاً بعد از هر عمل جراحی، خصوصاً در مواردی که با استفاده از بیهوشی جراحی بینی به روش کامل یا بی حسی موضعی انجام می شوند، به دلیل ورود ماده بیهوشی به بدن فرد، هضم یک سری از غذاها برای افراد با زحمت انجام می شود.

آیا تغییر وزن فرد بعد از جراحی بینی ممکن است؟

بینی به صورت عمده از استخوان، غضروف و پوست تشکیل شده است و تنها مقدار کمی بافت چربی در قسمت پره بینی وجود دارد. به همین خاطر کاهش یا افزایش بافت چربی به صورت مستقیم تاثیر خاصی بر شکل بینی نمی گذارد.

بعضی از افراد نگران این موضوع هستند که ممکن است با افزایش وزن بینی آنها نیز بزرگتر از قبل شود، ولی باید گفت که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

یکی از دغدغه های متقاضیان جراحی بینی تغییر ناگهانی وزن آنها مانند لاغری بعد از جراحی استسخن آخر

یکی از دغدغه های متقاضیان جراحی بینی تغییر ناگهانی وزن آنها مانند لاغری بعد از جراحی است. لازم به ذکر است این صحبت ها صرفا گمانه زنی بوده و هیچ عوارضی مبنی بر کاهش وزن و لاغری بدن بعد از جراحی بینی در حال حاضر گزارش نشده است.

تنها تاثیری که جراحی بینی می تواند در رژیم غذایی فرد بعد از جراحی داشته باشد، استفاده از غذاهای سبک و به اصطلاح نرم در هفته اول بعد از جراحی است. دلیل استفاده از غذا های نرم این است که نیازی به جویدن ندارند و با این کار فشاری به بینی شما نخواهد آمد.

همچنین در مواردی دیده می شود، بعد از جراحی هایی که با استفاده از بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام می‌ شود، هضم یک سری از غذاها برای فرد به دلیل استفاده از ماده بیهوشی که وارد بدن شده است، با زحمت انجام می شود.

در حالت کلی لاغری و تغییر وزن چه قبل و چه بعد از عمل به طور مستقیم تاثیر خاصی بر شکل بینی نمی گذارد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد عمل بینی می توانید با مشاوران متخصص ما در حوزه عمل های زیبایی در مرکز مشاوره تاپ کلینیک تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را در این مورد حل کنید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول

آیا لاغری و تغییر وزن تاثیر مستقیمی بر جراحی بینی می تواند داشته باشد؟

خیر، به طور خلاصه باید اشاره کنیم کاهش یا افزایش بافت چربی به صورت مستقیم تاثیر خاصی بر شکل بینی نمی‌گذارد. بعضی از افراد نگران این موضوع هستند که ممکن است با افزایش وزن بینی آنها نیز بزرگتر از قبل شود، ولی باید گفت که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

دلیل استفاده از غذاهای نرم بعد از جراحی بینی به چه دلایلی باز می گردد؟

دلیل مناسب بودن غذا های نرم آن است که نیازی به جویدن ندارند و با این کار فشاری به بینی شما نخواهد آمد. این امر در راستای کاهش عوارض بعد از عمل است.

دسته‌بندی نشده



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹